اخبار داغ

یادداشت/

دو مرگ و دو تجربه

دو مرگ و دو تجربه
مرگ اول در یک‌خانه و در پی معامله بر سر اشیا عتیقه‌ای رخ داد که وجود خارجی نداشت و تنها صاحب‌خانه برای اخاذی از خریدار آن را به خانه خود کشانده و مرگ را تقدیمش کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، در یک ماه گذشته دو مرگ در قم اتفاق افتاد اولی به ضرب گلوله و دومی در اثر سکته قبلی که در هر دو هم فوتی‌ها تقریباً میان‌سال بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

مرگ اول در یک‌خانه و در پی معامله بر سر اشیا عتیقه‌ای رخ داد که وجود خارجی نداشت و تنها صاحب‌خانه برای اخاذی از خریدار آن را به خانه خود کشانده و مرگ را تقدیمش کرد.

,

اما واکنش شهروندان, مسئولان, رسانه‌های داخلی و معاند در نوع خود جالب بود.

,

شهروندان به دنبال این بودند که آیا واقعاً درگیری به خاطر اشیا عتیقه بوده و مسئولان نیز به دنبال دستگیری قاتل بودند، این اتفاق تنها به صفحه حوادث رسانه‌های داخلی راه پیدا کرد و رسانه‌های معاند و خارجی اصلاً به این موضوع نپرداختند.

,

در سوی مقابل مرگ وانت‌بار میوه‌فروش رخ داد، مرگی که ساعاتی بعد از مشاجره بین مأموران سد معبر شهرداری با وی رخ داد،  اما واکنش مردم کاملاً متفاوت بود به‌طوری‌که نه‌تنها شب بلکه روز هم چند تجمع هرچند کوچک اما برای همدردی با وی به‌صورت خودجوش صورت گرفت.

,

فارغ از این‌که مرگ مرد وانت فروش از روی عزت و برای کسب روزی حلال بود و همین موضوع همدردی مردم را در پی داشت واکنش مسئولان، رسانه‌های داخلی و خارجی نیز با مرگ اول فرق داشت.

,

مسئولان از دادستانی تا شهرداری و... بلافاصله وارد عمل شدند و ضمن دلجویی از خانواده متوفی پیگیر علت مرگ شدند و در این میان شهرداری تضمین‌های لازم برای حمایت از این خانواده را داد.

,

دراین‌بین نکته و تفاوت اصلی این دو اتفاق برخورد رسانه‌ها است بلافاصله بعد از مرگ وانت‌بار میوه‌فروش رسانه‌های معاند و در رأس آن بی‌بی‌سی وارد عمل شدند.

,

این رسانه‌ها باهدف ایجاد نارضایتی و اخلال به پوشش گسترده این اتفاق آن‌هم با سمت‌وسوی خاص پرداختند.

,

نوع برخورد رسانه‌های معاند با این اتفاق درس بزرگی برای خبرنگاران و رسانه‌های استان است که متوجه این مهم باشند که دشمنان نظام از هر روزنه‌ای به دنبال ضربه زدن به‌نظام هستند و باید این نکته را همیشه در ذهن داشته باشند.

,

در آخر باید گفت اینجاست که حساس و مهم بودن حرفه‌ای خبرنگاری روشن و مشخص می‌شود که در آن بزنگاه و به هنگام بودن حرف اول و آخر را می‌زند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه