اخبار داغ

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی اعلام کرد:

اجرای طرح بازآفرینی در ۹ محله استان مرکزی

اجرای طرح بازآفرینی در ۹ محله استان مرکزی
مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی از اجرای طرح بازآفرینی شهری در ۹ محله استان مرکزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید شارقی  مدیرکل راه وشهرسازی و دبیر شورای بازآفرینی شهری استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: وزارت راه و شهرسازی رویکرد اساسی پیشگیری و حل مسائل محدوده ها و محله های هدف را در سالهای اخیر در دستور کار قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

شارقی اظهار کرد: در این راستا اداره راه و شهرسازی استان اقداماتی را در جهت پیشگیری از گسترش محدوده ها و محله های نابسامان شهری از جنبه های اقتصادی،اجتماعی ،محیط زیستی و کالبدی و ارتقاء کیفیت ،ایمنی و پایداری ساخت و ساز و برخورداری ساکنان از زیرساختها و خدمات مطلوب شهری، بهبود وضعیت اجتماعی ساکنان و ایجاد فرصتهای اشتغال و درآمد برای آنان با توجه به ظرفیتهای توسعه ای محله ها و محدوده های هدف در جهت تحقق اهداف سند ملی بازآفرینی را در دستور کار خود قرار داده است.

,

وی به اجرای طرح بازآفرینی در استان اشاره کرد و ادامه داد: طرح باز آفرینی در ۹ محله استان مرکزی از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است.

,

شارقی با اشاره به اینکه این طرح در سه شهر اراک، خمین و ساوه در دست اجرا است اظهار کرد: این طرح در محدوده ها ی تاریخی شهرها، پهنه های نابسامان میانی، بافت فرسوده شهرها، سکونتگاههای غیررسمی، پهنه های شهری با پیشینه روستایی و اراضی و محدوده های ناکارامد با کاربری ناهمگون شهری در دست اجرا است.

,

دبیر شورای بازآفرینی شهری استان مرکزی ادامه داد: همسویی و همیاری تمامی دستگاهها و نهادهای ذیربط ،در به ثمر رساندن این طرحها نقش اساسی دارد.

,

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی اجرای طرح باز آفرینی را دارای مزیت های زیادی دانست و گفت: اجرای این طرح می تواند سبب توسعه شهرهای استان در حوزه های مختلف شود.

,

مطابق آخرین آمارهای ارائه شده،بیش از ۵۵ هزار هکتار بافت ناکارآمد (فرسوده) در ۴۶۵ شهر کشور ،افزون بر ۲۴ هزار هکتار از عرصه تاریخی در معرض تخریب در ۱۷۵ شهر و بیش از ۶۱هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در ۱۱۰ شهر بزرگ کشور وجود دارد که در مجموع بیش از ۳۰درصد بافتهای شهری موجود با جمعیتی حدود ۱۹ میلیون نفر در ۲۷۰۰ محله شهری کشور را در بر می گیرد.

,

از این میان ،۱۱۰۰ محله شامل سکونتگاههای غیررسمی ،۶۰۰ محله ؛محدوده تاریخی و ۱۰۰۰ محله نیز شامل بافتهای میانی و ناکارامد می باشند لذا چاره جویی برای مسائل کنونی این محله ها و ساکنانشان،همزمان با پیشنگری مشکلات آتی ناشی از رشد آنها ،امری ضروریست که اقدامات ویژه و همه جانبه ای متفاوت از روال فعلی را می طلبد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه