اخبار داغ

سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین:

آمار خودکشی در استان نگران کننده است/منتخبان شورا در انتخاب شهردار شتاب‌زده عمل نکنند

آمار خودکشی در استان نگران کننده است/منتخبان شورا در انتخاب شهردار شتاب‌زده عمل نکنند
سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: آمار خودکشی در نقاط مختلف استان نگران کننده است و قطعا مسئولین در قصور و کوتاهی هایی که سبب فرآیند این موضوع شده است نقش داشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نگاه آبیک، رضا گروسی سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت و آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا را گرامی می داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

وی افزود: تمامی مباحث، جلسات و نشست‌ها در مجموعه‌ها و زیر مجموعه‌های دولت و حاکمیت با هدف رسیدن جامعه به عدالت اجتماعی تشکیل می‌شود.

,

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین اضافه کرد: در مباحث مدیریت پیرامون عدالت اجتماعی بیان می‌شود قطعا توسعه راه میانبر عدالت اجتماعی است.

,

گروسی تصریح کرد: مادامی که توسعه محقق نشود هیچ عدالتی در جامعه برپا نخواهد شد.

,

وی ادامه داد: توسعه به معنای درون زا بودن، استفاده از منابع داخلی کشور، مشارکت و بسیج عمومی با آحاد جامعه است.

,

این مسئول با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی در توسعه پایدار نقشی ندارد، تاکید کرد: نگاه به درون جامعه، توانمندی‌ها، اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور و نگاه هم جانبه در توسعه پایدار کشور نقش بسزایی دارد.

,

وی افزود:  دولت به تمامی حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نگاه توسعه‌ای و همه جانبه ای دارد.

,

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری عنوان کرد: همه مسئولین نسبت به موضوعات و رویدادهای  مختلف چه از جنبه مثبت و چه جنبه منفی آن موضوع مسئول و دخیل هستند.

,

گروسی اعلام کرد: آمار خودکشی در نقاط مختلف استان نگران کننده است و قطعا مسئولین در قصور و کوتاهی هایی که سبب فرآیند این موضوع شده است نقش داشته‌اند.

,

وی اضافه کرد: برخی مسئولین  در جایی که نباید کارهایی را انجام می دادند ولی انجام دادند و بالعکس در حوزه‌هایی باید وارد می‌شدند که نشدند سبب این نتیجه نامبارک در استان شده است.

,

این مسئول با اشاره به آغاز کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: یکی از اصول به جامانده در قانون اساسی در دهه ۷۰ توسط  دولت وقت به منصه ظهور رسید و شورای اسلامی تشکیل شد.

,

وی بیان کرد: پارلمان های محلی با هدف تعدیل و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه و همچنین توازن ظرفیت دولت و مطالبات مردم تشکیل شد.

,

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین ابراز کرد: شوراها زمینه مشارکت بیشتر مردم در تعیین سرنوشت خود به شکل‌های مختلف در بحث‌های مدیریت شهری فراهم کنند.

,

وی با اشاره اختصاص بودجه شهرداری ها در بخش آبیک و خاکعلی عنوان کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری در بخش خاکعلی فقط از محل مالیات بر ارزش افزوده ۲۵۹ میلیون ۳۰۰ هزار تومان اعتبار داده شد.

,

گروسی اضافه کرد: همچنین در شهر آبیک یک میلیارد ۹۶۷ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان در ۴ ماهه نخست سال جاری اختصاص داده شده است.

,

وی با انتقاد از عملکرد منتخبین شورای شهر خاکعلی اظهار کرد: منتخبین شوراها توجه داشته باشند انتخاب شهردار و تعیین تکلیف قانونی شوراهای اسلامی در چارچوب قانون و آیین نامه مدون میسر است.

,

این مسئول افزود: شتابزدگی و تصمیم عجولانه شورای شهر خاکعلی در انتخاب شهردار بدون هماهنگی با مجموعه استانداری قابل تامل است هم اکنون در شهر خاکعلی پیمانکاران بیش از ۳ میلیارد تومان مطالبات دارند.

,

وی بیان کرد: تعیین و تکلیف این وضعیت نیازمند یک هماهنگی با دستگاه‌های دولتی، بخشداران و فرمانداری شهرستان آبیک است.

,

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری تصریح کرد: منتخبین شورای شهر خاکعلی با کدام هماهنگی و نشست تخصصی دست به انتخاب می‌زنید و انتخاب خود را هم رسانه ای می‌کنید.

,

وی ادامه داد: آیا فردی که انتخاب کرده‌اید شرایط احراز صلاحیت را دارد، با آیین نامه احراز صلاحیت مطابقت داده اید؟ با استانداری به عنوان مرجع قانونی هماهنگ کرده اید؟

,

گروسی با بیان اینکه این روش درستی برای اداره شهر نیست، تاکید کرد: منتخبین شوراها در شهر آبیک و خاکعلی با سعه صدر ، با دقت و با هدف ارائه بهترین خدمات به شهروندان مدنظر داشته باشند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: شوراها رفاه شهروندان، فضای شاد زیستی، اقتصاد مقاومتی، نماد سازی در حوزه فرهنگ و ایثار و شهادت را اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.
انتهای پیام

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه