اخبار داغ

مسئول بسیج مساجد و اماکن متبرکه سپاه استان اردبیل:

حمایت از 150 مسجد طراز و الگو در اردبیل/ استفاده از ظرفیت مساجد یک ضرورت است

حمایت از 150 مسجد طراز و الگو در اردبیل/ استفاده از ظرفیت مساجد یک ضرورت است
مسئول بسیج مساجد و اماکن متبرکه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، گفت: برای استفاده از ظرفیت عظیم مساجد همه باید پای کار بیایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد علمداری‌فر در آستانه روز جهانی مساجد در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، با اشاره به ظرفیت عظیم مساجد در راستای کار فرهنگی و کاهش معضلات اجتماعی تصریح کرد: برای استفاده از این ظرفیت عظیم همه باید پای کار بیایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما،,

وی گفت: متاسفانه اکثر مساجد اردبیل صرفا در ایامی خاص باز می‌شوند در حالی که مساجد نقش محوری در جهان اسلام دارند و سنگری مهم در مقابل هجمه های همه جانبه دشمنان هستند.

,

مسئول بسیج مساجد و اماکن متبرکه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: در محدوده مساجدی که اجازه ورود به کودکان داده نمی‌شود و یا مساجدی که مدت زمانی محدود و تنها برای اقامه نماز بازهستند،  آسیب‌های اجتماعی، در مقایسه با سایر مساجد بیشتر است.

,

علمداری‌فر خاطر نشان کرد: ضرورت دارد برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و تربیت مسجدی با برنامه ریزی دقیق پیش رفت و البته باید شرایط و استانداردهایی که باعث حضور کودک ، نوجوان و جوان در مسجد می شود را در مساجدمان ایجاد کنیم.

,

وی گفت: در عصر حاضر حفظ هویت ایرانی و اسلامی دارای اهمیت است و اگر از این فرصت و ظرفیت مساجد برای تربیت نسل استفاده نکنیم سالیان سال، دیگران در سبک و نوع زندگی برای ما تصمیم خواهند گرفت.

,

علمداری‌فر از معرفی مساجد الگو خبر داد و گفت: تعدادی مسجد  در استان اردبیل بر اساس شاخص هایی چون هیئت امنا، امام جماعت و میزان تعاملات با مدارس، دانشگاه، ، برنامه های تربیتی و فرهنگی به عنوان مساجد الگو، سطح یک و سطح دو انتخاب شده اند که  در روز مساجد معرفی شده و از این مساجد حمایت مالی و معنوی می شود.

,

طبق اعلام وی مساجد الگو و مساجد سطح یک و دو براساس تعداد برنامه هایی که اجرا می کنند از 10 تا 30 میلیون تومان اعتبار خواهند گرفت.

,

مسئول بسیج مساجد و اماکن متبرکه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در شرایط کنونی مساجد با فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی و برگزاری دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های کتابخانه‌ای امروزه به‌عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی محسوب می‌شوند.

,

به گفته علمداری‌فر تولید و ارایه انواع ایده‌ها و فکرها، دوری از قهوه خانه ها، یادگیری سبک زندگی اسلامی و ایرانی از جمله مزیت های تربیت مسجدی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه