اخبار داغ

معاون پرورشی آموزش وپرورش قزوین:

جلوه‌های تربیتی محرم و عاشورا در مدارس اجرا خواهد شد

جلوه‌های تربیتی محرم و عاشورا در مدارس اجرا خواهد شد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین گفت: با توجه به مصادف بودن ماه محرم با اول مهر در نظر داریم آغاز سال تحصیلی جدید را متفاوت‌تر از سال‌‌های گذشته برگزار کرده و فرهنگ عاشورایی را در مدارس زنده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص،حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی از مهمترین اقداماتی است که همزمان با آغاز سال تحصیلی به تمام مدارس اعلام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: با توجه به مصادف بودن ماه محرم با اول مهر در نظر داریم آغاز سال تحصیلی جدید را متفاوت‌تر از سال‌‌های گذشته برگزار کرده و فرهنگ عاشورایی را در مدارس زنده کنیم.

,

این مسوول ادامه داد: امسال باتوجه به قرارگیری در ایام ماه محرم  در نظر داریم تا برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا را در جشن آغاز سال تحصیلی مدارس استان بگنجانیم و مراسماتی در شان این ماه برگزار شود.

,

انصاری ابراز کرد: برگزاری مراسم‌های مربوط به ایام محرم و صفر، اجرای طرح عطر انتظار گفتمان دینی، تشکیل فعالیت‌های مذهبی و برگزاری مسابقات قرآنی و عترت در ۱۱ رشته برای دانش‌آموزان و ۷ رشته برای مربیان و فرهنگیان از برنامه‌هایی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

,

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین اضافه کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و قرآنی از موثرترین راه‎‌ها در جهت توسعه فرهنگ دینی است چراکه هیچ برنامه‌ای توسعه نمی‌یابد جز در گرو توسعه فرهنگ.

,

این مسوول درادامه گفت: علت پیشرفت کشورهای اروپایی انقلاب فرهنگی و سپس تحول اقتصادی می‌باشد اما متاسفانه موضوع آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی در ایران مورد غفلت واقع شده است.

,

انصاری با بیان اینکه آموزش و پرورش بهترین پایه‌گذار در زمینه توسعه فرهنگی محسوب می‌شود تصریح کرد: ما در مدارس برای اقامه نماز جماعت، ساخت نماز خانه و اردوی زیارت اولی‌ها با مشکل روبه رو هستیم.

,

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین بیان کرد: مسوولان باید در بحث مسائل تربیتی و دینی یاور آموزش‌و پرورش باشند تا بتوانیم خدمات را با کیفیت بالاتری ارائه دهیم.

,

وی با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) نماز است، افزود: بنا داریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته روز اول مهر در مدارس نماز جماعت با حضور امام جماعت در مدارس برقرار شود که خوشبختانه این امر در استان قزوین کلید خورد و استان های دیگر نیز این دستورالعمل را اجرا می کنند.

,

انصاری در انتها خبر داد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته سوگواره سراسری “احلی من العسل” همزمان با سراسر کشور انجام خواهد شد که طبق برنامه‌ریزی‌های مشترک پروژه مهر روز ۵ مهرماه در یکی از مساجد یا امامزادگان اجرا خواهد شد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه