اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبرداد:

دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در آوج

دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در آوج
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی در شهر ستان آوج خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با صبح قزوین گفت: به دنبال دریافت گزارشات مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز توسط سوداگران و غارتگران بیت المال در یک منزل شخصی واقع در شهرستان آوج، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان پس از هماهنگی‎های لازم و اخذ دستور قضایی وارد عمل شده و موفق به دستگیری سه نفر از حفاران غیر مجاز شدند که پرونده آنها برای بررسی به مقامات قضایی تحویل داده شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی در ادامه افزود: عوامل این گروه با هدف تعرض به دفینه‌های ارزشمند فرهنگی اقدام به حفر نقب‌های متعدد، بزرگ و طولانی و کرده بودند که خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای خدوم یگان حفاظت و نیروی انتظامی از انجام نیت سوء آنها جلوگیری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین اذعان کرد: از این متخلفان تجهیزات حفاری آنها شامل دو دستگاه هیلتی بزرگ و کوچک، 4 عدد کلنگ و بیل حفاری، دو عدد دلو و تعدادی ادوات مورد نیاز حفاری برای تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی توسط نیروهای یگان حفاظت این سازمان ضبط شد.

وی اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه وقوع تخلفات عرصه میراث فرهنگی را وظیفه همه افراد جامعه دانست و یادآور شد: هم استانی‎های گرامی می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره 33236966 فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس بگیرند تا با اقدام به موقع از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی که جبران‌ناپذیر است، جلوگیری شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه