اخبار داغ

معاون امور اجتماعی بهزیستی یزد:

زنان آسیب‌دیده یزدی به‌زودی در پناه «خانه امن» قرار می‌گیرند

زنان آسیب‌دیده یزدی به‌زودی در پناه «خانه امن» قرار می‌گیرند
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد با اشاره بر لزوم ایجاد محلی برای تأمین امنیت زنان و دخترانی که تحت خشونت جسمی و روانی قرار دارند، گفت: خانه امن زنان و دختران آسیب‌دیده در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدبانو؛ ارتقای سلامت زنان در همه‌ی ابعاد آن (جسمی و روانی) مطمئن‌ترین راه جهت دستیابی به سلامت و بهبود سطح کیفی زندگی زنان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو,

با توجه به نقش مادری و پررنگ زنان در خانواده سعادت و سلامت زنان نه‌تنها اثرات مثبتی را برای زندگی آن‌ها و نسل‌های آینده به ارمغان می‌آورد بلکه می‌تواند موجبات رشد و توسعه‌ی جامعه را نیز فراهم آورد.

,

 ازاین‌رو برای تأمین و تداوم سلامت زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه توجه به موانع و نیازهای آنان می‌تواند راه دستیابی زنان به سلامتی را تسهیل کند.

,

گاهی محیط چهاردیواری امن و آرام و آکنده از مهر و محبت خانه، به چنان فضایی غیرقابل‌تحمل تبدیل می‎‎شود که اعضای آن به‌ویژه کودکان یا زنان که آسیب‎پذیرترند، به دنبال مآمن و محیطی آرام برای فرار از این محیط می‎‎گردند.

,

بهزیستی با توجه به بروز چنین شرایطی اقدام به ایجاد خانه‎هایی به نام «خانه امن» به‌عنوان پناهگاه و تکیه‎‎گاهی برای زنان خشونت دیده خانگی و مأمنی برای این قشر آسیب‎‎پذیر کرده است.

,

, ,

«جمال پایه‌دار» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد در گفتگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: خانه‌ی امن ایجادشده بیشتر مربوط به زنان و دخترانی است که مورد خشونت خانگی اعم از آزار روانی و کلامی، خشونت جسمی و... قرار گرفته‌اند.

,

وی ادامه داد: خانه امن زنان و دختران تحت خشونت خانگی کاملاً موقت بوده و فرد زمان محدودی در آنجا نگه‌داری می‌شود و به‌هیچ‌وجه منظور از این خانه‌ها جدا کردن فرد از خانواده نیست، این تنها راهی است برای کسانی که امکان زندگی در خانه خود را ندارند تا زمانی که با تلاش‌های صورت گرفته این امکان برای آن‌ها فراهم‌شده و فضای خانه امن و متعادل شود.

,

پایه‌دار با بیان اینکه یزد به‌عنوان یکی از 14 استان پایلوت کشور برای واگذاری خانه‌های امن از سوی بهزیستی به مؤسسات خیریه غیردولتی و همچنین اجرای اقدامات اجتماع‌محور برای کاهش خشونت‌های خانگی انتخاب شده است، گفت: خانه امن زنان و دختران آسیب‌دیده در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

,

انتهای پیام/ش

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه