اخبار داغ

مدیر موسسه کشوری مهد قرآن:

حوزه‌های مختلف قرآنی مورد حمایت و کمک بیشتری قرار بگیرند/لزوم تخصیص اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی

حوزه‌های مختلف قرآنی مورد حمایت و کمک بیشتری قرار بگیرند/لزوم تخصیص اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی
مدیر موسسه کشوری مهد قرآن گفت: متاسفانه بودجه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته نمی‌شود در حالیکه برای هر فعالیت دیگری اعتبارات دولتی تخصیص می‌دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌السلام مصطفی فومنی حائری مدیر موسسه کشوری مهد قرآن در گفتگوی اختصاصی با صبح محلات گفت: موسسه مهد قرآن سال ۷۱ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن در تهران آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

وی ادامه داد: چرایی عدم موفقیت جوانان ایرانی در امر تلاوت قرآن به رغم وجود استعدادهایی که در این زمینه وجود دارد، به یک سوال مهم تبدیل شده بود، به همین دلیل با سفر به کشورهای مطرح در زمینه آموزش و تلاوت قرآن و بررسی شرایط آموزشی این کشورها متوجه شدیم ایراد اصلی از نوع آموزش است.

,

فومنی با اشاره به فراگیری و جمع بندی شیوه‌های آموزش قرآن در دیگر کشورها اظهار کرد: پس از بررسی روش‌های آموزشی تلاش کردیم شیوه آموزش قرآن در کشور را اصلاح کنیم و در همین زمینه با ترکیب شیوه‌های تدریس، شیوه‌ای جدید که امروز به شیوه مهد قرآن معروف است ابداع شد. و بلافاصله پس از آن موسسه مهد قرآن را برای بهر‌ گیری از این شیوه ابداعی در تهران پایه گذاری کردیم.

,

مدیر موسسه کشوری مهد قرآن افزود: در ابتدای امر و با آغاز کار شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بودیم، و قبل از پایان نخستین سال فعالیت موسسه توفیق پیدا کردیم مهدهای قرآن را در دیگر استان‌ها فعال کنیم.

,

فومنی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سطح کشور در موسسات مهد قرآن و ۱۵۰ کانون مستقل و ۱۳ دفتر ویژه استانی در حال آموزش کلام وحی هستند.

,

وی همچنین با اشاره به استقبال بی نظیر بانوان از مهد قرآن و آموزش‌های قرآنی بیان کرد: در سال اول تاسیس موسسه، ۱۰۰ درصد فعالان قرآنی از آقایان بودند و پس از گذشت یک سال از فعالیت، مباحث آموزش قرآن را به بانوان آغاز کردیم. هم اکنون پس از ۱۰ سال شاهد برابری جمعیت زنان و مردان در فراگیری قرآن هستیم و امروز به جایی رسیده‌ایم که ۹۰ درصد جمعیت تحت پوشش ما مربوط به بانوان است.

,

مدیر موسسه مهد قرآن افزود: با اعتقاد کامل به اینکه حفظ قرآن به تنهایی کارساز نیست، و باید با عمل همراه باشد ولی معتقدیم همین انس با قرآن و حفظ آن نیز تاثیرگذار است. در ۲۵ سال عمر موسسه مهد قرآن به وضوح شاهد تاثیرات مثبت آموزش و حفظ قرآن در مسائل روانی، آداب معاشرت و اخلاق‌مداری جوانان و نوجوانانی بوده‌ایم.

,

فومنی با انتقاد از عدم اختصاص بودجه لازم برای فعالیت‌های قرآنی گفت: متاسفانه بودجه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته نمی‌شود در حالیکه برای هر فعالیت دیگری اعتبارات دولتی تخصیص می‌دهیم. موسسه مهد قرآن نیز یک موسسه عام المنفعه است که با کمک‌های مردمی اداره می‌شود و می‌طلبد دولت برای ترویج فرهنگ قرآن در این زمینه اقداماتی را انجام دهد و موسسه را یاری رساند. برای بهره‌مندی از بودجه‌های دولتی پیشنهاداتی را به دولت، مجلس و سایر نهادها داده‌ایم که همچنان به نتیجه نرسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه