اخبار داغ

تولیت آستان قدس رضوی در کرج:

مهم ترین کارکرد سنگر مسجد مبارزه با طاغوت و خنثی سازی فتنه ۸۸ بود/ اجتماعات بزرگ با محوریت دین سرمایه های کشور هستند

مهم ترین کارکرد سنگر مسجد مبارزه با طاغوت و خنثی سازی فتنه ۸۸ بود/ اجتماعات بزرگ با محوریت دین سرمایه های کشور هستند
حجت الاسلام رئیسی: امروز در مسئله مقابله با جنگ نرم و تهاجمی که به اندیشه ها، افکار، اخلاق و سرمایه های کشور وارد می شود مساجد نقش بسیار مهمی ایفا خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»،تولیت استان قدس رضوی عصر دیروز ۲۹ مرداد در همایش فعالان مساجد استان البرز که عصر امروز به مناسبت روز جهانی مساجد در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد با اشاره به لزوم هم اندیشی در راستای تعالی جایگاه مسجد به واسطه پرورش نفوس مستعده، این مکان مقدس را خانه خدا بر روی زمین دانست و گفت: روابط دنیا و آخرت برای انسان در مساجد تنظیم خواهد شد و امروز غالب جامعه حلقه مفقوده خود را نداشتن شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مردم می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: عده ای در فضای مجازی دست به کار شده اند تا افرادی را با یکدیگر ارتباط دهند و دغدغه های مشترکی را برای آنها ایجاد کنند و با هم به یک مسئله بیاندیشند و همکاری مشترکی را آغاز کنند اما هیچگونه سازگاری عقاید، اخلاق و عملکردی ندارند اگر چه در تلاشند مخاطبانی را بیابند.

,

وی اظهار داشت: شبکه اجتماعی که با محوریت مسجد شکل می گیرد و فرهنگ ما در اولین پایگاه که رسول خدا (ص) بنا کردند و این مکان هم ارتباط انسان با خدا، دیگران، خود و عالم را تنظیم می کند و کارکردهای این مرکز در حوزه مسائل عبادی، اجتماعی، اقتصادی و آماده سازی و بسیج نیروهای مردمی برای اهداف مهم اجتماعی و سیاسی است و زمان مبارزه با رژیم ستم شاهی، دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی و فتنه ۸۸ ما کارکردهای مسجد را به عنوان سنگر مشاهده کردیم.

,

سید ابراهیم رییسی تصریح کرد: در هر منطقه ای که یک امام جماعت فعال و مردم دار با توجه به نیازهای منطقه تلاش دارد در جهت پرورش نفوس مستعده و برپا داشتن پرچم انقلاب گام بردارد ما آثار و برکات این مهم را در آن منطقه مشاهده می کنیم و شهدا، جانبازان و ایثارگران و نیروهای اثرگذار در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ‌به کارکردهای مسجد باز می گردد.

,

وی گفت: به برکت مسجدالاقصی یک روز در کشور ما و جهان به عنوان نماد " روز جهانی مسجد" نامگذاری شده است لذا نباید در تمام سال صرفا به این روز توجه کرد بلکه این مناسبت نمادی برای توجه همگان به کارکردهای مسجد است و اساسی برای توجه هر لحظه به این قرارگاه فرهنگی است.

,

حجت الاسلام رییسی با تاکید بر لزوم اندیشیدن به ارتقا جایگاه مسجد افزود: شکر گذاری نعمت گرداوری مردم در مسجد و فعالیت هیات امنا، بسیج و مردم و خادمان مسجد برای ایجاد مکانی پر نشاط، ارامش بخش و اطمینان آور برای زن، مرد، کودک و نوجوان موثر است و این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با محوریت امام جماعت.

,

وی تاکید کرد: در سطح جامعه اسلامی معتقدیم امت مجموعه دارای هدف و مقصد هستند و در حال حرکت بوده و ایستا نیستند و همواره باید در جهت پویایی در مسائل فکری، عقیدتی و سیاسی تلاش کنند و منطقه با امامت یک فرد باید به نقطه مطلوب برسد.

,

وی ادامه داد: همه مصلحان عالم با روحانیت و ائمه جماعت متفاوتند چدا که مصلحان مردم را به سمت خوبی ها، پاکی و صداقت سوق می دهند اما نظام روحانیت در فرهنگ تشیع می خواهند مردم را به اندیشه ناب، اخلاق فاضله و علم تجهیز کنند لذا سخنان آنها مردم را متحول می کند و رمز موفقیت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این بود.

,

حجت الاسلام رییسی گفت: در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی پیام امام (ره) با شبکه بسیار وسیع مسجد در سطح کشور گسترده می شد و هیات های عزاداری و اجتماعات بزرگ با محوریت دین سرمایه های بزرگ اجتماعی در جامعه هستند و نگاه به حضور مردم دارند.

,

وی اذعان داشت: امروز نباید مایوس شد که اجتماعات فرهنگی کارکرد خود را از دست داده و عده ای در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند چرا که منبر و محراب همچنان آثار خود را دارد و نیروهای فرهیخته این شبکه را به کار گرفته اند و ارتباطات ۲۰۰ نفره خود را ۲۰ هزار نفره کرده اند.

,

حجت الاسلام رئیسی گفت: برخی مساجد امروز کارکردهای بسیار عالی در منطقه خود دارند و موثرند لذا درباره مسئله جنگ نرم و تهاجمی که به اندیشه ها، افکار، اخلاق و سرمایه های کشور وارد می شود مساجد نقش بسیار مهمی در حفظ جامعه دینی ما و تعالی آن ایفا خواهند کرد و کارکرد این قرارگاه فرهنگی بی بدیل و بی نظیر است.

,

تولیت آستان قدس رضوی در خاتمه خاطر نشان داشت: بسیج نیروهای فرهنگی مساجد در مسیر مسائل فکری، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موثر بوده و مقدمه ای برای تمدن اسلامی و مدنیتی در راستای ارزش های دینی خواهد بود و امیدواریم همه با شناخت وظایفمان در این زمینه به آن عمل کنیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه