اخبار داغ

دستان پنهان، علیه تصفیه خانه میبد؛

اردکانی ها مجبورند بوی تعفن فاضلاب میبد را تحمل کنند!

اردکانی ها مجبورند بوی تعفن فاضلاب میبد را تحمل کنند!
چه مسئله ای از مختل شدن زندگی ساکنین سه شهرک اردکان بخاطر فاضلاب میبد برای فرماندار اردکان مهم تر است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اردکان گویا، چندیست که زمزمه های نا هم سویی از طرف مسئولین برای طرح فاضلاب شهری شنیده می شود زمزمه هایی که باعث عکس العمل مسئولین شهر های هم جوار نیز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اردکان گویا,

هادی مقیمی فرماندار این روزهای اردکان در شرایطی به این سمت رسید که از همان ابتدا نخبگان و مردم نسبت به انتصابش نقدهای جدی داشتند و دلیل اصلی مردم این بود که  علاقه ای به انتصاب یک فرد غیر بومی بر جایگاه بالاترین مسئول اجرایی شهر نداشتند.

,

برای مردم و نخبگان اردکانی جای سوال بود که آیا یک فرد بومی حامی دولت تدبیر و امید در اردکان پیدا نمی شود که بتواند سکاندار اداره شهرشان شود؟

,

با همه این انتقادات هادی مقیمی وارد فرمانداری اردکان شد و به صندلی آن تکیه زد.

,

وی در ابتدای فعالیت خود با توجه به عدم شناخت واقعی از نیازهای شهرستان و مناسبات اجتماعی و فرهنگی مردم سعی کرد اولویت خود را در به کارگیری مشاورین و مواضعش را مسائل سیاسی قرار دهد.

,

وی به هر مسئله ای متمسک می شد تا با اتخاذ تدابیری خود را دلسوز مردم نشان دهد و غیر بومی بودن خود را از اذهان مردم دور کند.

,

در این راستا در دوران مسئولیت مقیمی می توان گفت اصلی ترین فعالیت وی در زمینه زدودن چهره غیر بومی خود موضع گیری علیه طرح فاضلاب میبد و برانگیختن احساسات مردم اردکان بوده است.

,

وی این مسئله را ابزاری جهت زودودن چهره خود قرار داده و سعی کرده با مواضع ضد میبدی احساسات مردم اردکان را برانگیزد و خود را مدیری دلسوز و پیگیر گرفتن حق مردم اردکان معرفی کند.

,

این در حالی است که از نظر امنیتی و با توجه به فضای تقابلی مردم و نخبگان دو شهرستان پرداختن به این موضوع به صورت علنی و مکرر به صلاح نیست و می تواند بین دو شهرستان فضایی انتظامی و امنیتی ایجاد کند و زمینه ساز ایجاد بحران در استان شود و این نشان از بی تدبیری آشکار فرماندار غیر بومی اردکان است.

,

شواهد و قراین ظاهری نشان می دهد که هادی مقیمی دلسوز مردم اردکان است و می خواهد با جلوگیری از ساخت تصفیه خانه فاضلاب میبد در نزدیکی اردکان از پیامدهای آن مثل بوی بد و ناراضی مردم اردکان جلوگیری کند.

,

خب عیان است که این مسله ساده نیست، میبدی ها کار کارشناسی کرده و برای جهت ساخت این مجموعه هزینه کرده اند لذا سوال اینجاست که چرا زودتر و اوایل کار آنها، با این فعالیت مقابله نشد تا از هزینه و هدر رفت بالای بیت المال جلوگیری شود؟

,

اما فی الحال مهم تریم مسله این است که اگر مقیمی فرماندار غیر بومی اردکان نگران نارضایتی مردم اردکان ناشی از بوی بد تصفیه خانه فاضلاب میبد است چرا در حوزه شهری خودش جلوی این اتفاق را نمی گیرد؟

,

لازم به ذکر است چند ماه است که مردم سه شهرک اردکان به دلیل بوی بد فاضلاب اعتراض های فراوانی داشته اند و زندگی برایشان سخت شده است به گونه ای که مجبور شده اند تا درب فاضلاب ها را با گچ و لاستیک بپوشانند.

,

مردم سه شهرک فجر، 15 خرداد و قائم به وضوح شاهد کم شدن تردد در این شهرک بودند و به گفته ی مردم برای استراحت مجبورند که خانه را ترک کنند.

,

حال با این توضیحات این سوال مطرح می شود که چرا وقتی مسئله ای به این بزرگی و شدت در اردکان در خصوص فاضلاب وجود دارد فرماندار اردکان اصرار دارد تا روزانه مصاحبه و یا صحبتی از روند فاضلاب میبد در نزدیکی اردکان در سایت های حامی دولت قرار داده و بر گفته های پیگیری نشده در این زمینه تاکید دارد؟

,

آیا مسئله ی مختل شدن زندگی ساکنین سه شهرک اردکان از مسئله ساخت فاضلاب میبد در نزدیکی اردکان کم تر است و یا این که فرماندار غیر بومی اردکان هدف دیگری را در پس این پیگیری ها دنبال می کند؟

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه