اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

مسئولان مساجد را زیربنای فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند

مسئولان مساجد را زیربنای فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: متاسفانه امروزه مسجد تنها محل عبادت و انجام اعمال دینی روز مره مردم شده است در حالی که می بایست زیربنای همه اعمال فرهنگی و اجتماعی در این مکان مقدس تدارک دیده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر،فرامرز شفقت با اشاره به 31 مرداد ماه سالروز روز جهانی مساجد اظهار کرد: این روز بزرگ و تاریخی پس از به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط رژیم غاصب صهونیستی نام گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

وی ادامه داد: چون مساجد قلب تپنده دین اسلام و محل میعادگان انسان ها بود، صهیونیست ها در اقدامی خصمانه نخستین قبله مسلمانان را به آتش کشیدند تا زیربنای انسانیت و معنویت از هم پاشیده شود.

,

این کارشناس فرهنگی اظهار کرد: خوشبختانه تبلیغ و ترویج مکتب قرآنی در مساجد پس از این عمل خصمانه صهیونسیت ها از سوی مردمانی مومن و خدا جو بیش از پیش فعال شد و چون دشمن چشم دیدن ریشه های بلند معنویت را نداشته و ندارد همه روز به فکر فتنه ای تازه است.

,

شفقت خاطر نشان کرد: این مهم وظیفه مسلمانان جهان را بیش از پیش سنگین تر کرده و لازم است از اماکن مقدس مسجد در راستای تبلیغ و ترویج بیش از پیش دین و قرآن و همچنین فعالیت روز افزون اعمال فرهنگی استفاده کنیم.

,

وی افزود: متاسفانه مشاهده می شود که برخی از مواقع از مساجد فقط به عنوان محل عبادت و اعمال دینی روز مره استفاده می شود در حالی که می بایست مسجد پایگاه تمامی اعمال فرهنگی و اجتماعی باشد و مسئولین و مردم این اماکن متبرکه را زیربنای اقدامات حوزه فرهنگ و دین یک اجتماع قرار دهند.

,

شفقت اضافه کرد: خواسته دشمن در این اوضاع اسفبار منطقه ای، خالی کردن مساجد و ریشه کن کردن عقاید و اعتقادات مردم است، این درحالی است که در دفاع مقدس رزمندگان اسلام در اقصی نقاط کشور از مساجد به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شدند؛ این مهم هم اکنون می بایست در جامعه ما نهادینه شود.

,

این کارشناس فرهنگی در پایان گفت: مساجد تنها مکانی است که به عنوان پایگاه مهم فرهنگی و اجتماعی نقش موثری در ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ توطئه های ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ایفا می کند، چرا که تجمیع اندیشه‌ها و افکار متفاوت در هر گرایس سیاسی اما با یک دیدگاه مشترک در حوزه قرآن و عترت به اجتماع این امکان را می دهد که در برابر دشمنان مقتدرانه ایستادگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه