اخبار داغ

کیوان یعقوبی استاد سابق دانشگاه طب سنتی ارمنستان:

حجامت و زالو درمانی دو هدیه طب سنتی برای شفاف‌سازی پوست

حجامت و زالو درمانی دو هدیه طب سنتی برای شفاف‌سازی پوست
استاد سابق دانشگاه طب سنتی ارمنستان گفت: در کنار اصلاح تغذیه و حجامت توصیه ما این است که خانم‌ها برای شفاف سازی صورت حتما از روش زالو درمانی استفاده کنند که بسیار نتیجه بخش و نوعی بوتاکس طبیعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، حامدکوماهی - وضعیت چشمانش مشخص بود به حالت طبیعی دچار آسیب دیدگی نشده است، یکی از چشمان این خانم به طرز وحشتناکی متورم و آسیب دیده بود، وقتی در مطب پزشک علت را پرسیدم به من گفت: برای بوتاکس کردن پوست صورتم به یکی از مطب‌ها مراجعه کرده بودم که وقتی آقای پزشک به صورتم بوتاکس زد بلافاصله یکی از چشمانم به حالت از کار افتادگی درآمد و فکر می‌کنم عصب چشمانم آسیب جدی دیده است و دچار افتادگی شدید پلکی شده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این بخشی از صحبت‌های این خانم به خاطر تزریق ماده بوتاکس بوده است که متاسفانه یا به دلیل ناکارمدی پزشک یا استاندارد نبودن کیفیت ماده بوتاکس به این وضعیت درآمده است. ما در این گزارش هدفمان تخریب پزشکان متخصص زیبایی و ماده بوتاکس نیست بلکه می‌خواهیم بگوییم در عالم طبیعت موادی طبیعی و اثربخش تر از بوتاکس وجود دارد که نه تنها عوارض ندارند بلکه شفافیت پوست را دوچندان می‌کنند.

,

در طب سنتی روشهای بسیاری برای شفاف سازی پوست و برطرفسازی چین و چروک با عوارض کمتر وجود دارد که در گزارش ذیل به آن میپردازیم:

,

دکتر کیوان یعقوبی ، حجامت را بهترین روش برای شفاف سازی پوست برای خانم‌ها و آقایان برشمرد و گفت: در طب سنتی اولین روش برای شفاف سازی صورت و پوست اصلاح تغذیه است و سریعترین راه برای شفاف سازی پوست صورت و بدن استفاده از روش حجامت است. حجامت باعث می‌شود تا صورت بسیار شفاف و پاک شود و توصیه ما به خانم‌ها این است که اگر نگران جوش در صورت خود هستند حتما برای حجامت کردن اقدام کنند، به خصوص حجامت زیر چانه (تحت الذقن) که بسیار در رفع جوش، تیرگی و چین و چروک صورت موثر است.

,

این عضو مر کز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله استفاده از زالودرمانی و طب سوزنی را در رفع چین و چروک و شفاف سازی صورت مهم دانست و اظهار کرد: در کنار حجامت کردن توصیه ما این است که برای شفاف سازی صورت حتما از زالو درمانی استفاده کنند که بسیار نتیجه بخش است، همچنین روش طب سوزنی در رفع چین و چروک پوست بسیار اثربخش است. البته حتما باید برای انجام حجامت، زالو درمانی و طب سوزنی به مراکز مجاز و پزشکان متخصص این امر مراجعه نمود.

,

عضو مر کز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله افزود: یکی دیگر از روش‌هایی که برای شفاف سازی پوست به خانم‌ها توصیه می‌شود روش ماساژ پوست است که این کار را می‌توانند به خوبی بدون اینکه هزینه ای در بر داشته به راحتی انجام گیرد، همچنین استفاده از ماسک‌های طبیعی برای پوست توصیه می‌شود. ماسکها بر اساس مزاج و طبیعت افراد متفاوت خواهند بود: به عنوان مثال افراد گرم مزاج ماسک خیار و سرد مزاج ماسک انبه. یکی دیگر از ماسکهای طبیعی که در دنیا مورد توجه فراوان است ماسک عسل است که حتما به خانمهای ایرانی مصرف آنرا توصیه میکنیم.

,

طب سنتی با تزریق بوتاکس و مواد خارجی موافق نیست و از منظر علم فیزیولوژی نیز تزریق مواد خارج از بدن غیر از موارد ضرورت توصیه نمیشود.

,

باتوجه به چاپ مقالات معتبر بین المللی در زمینه درمان ضایعات سیستم عصبی با  سلولهای بنیادین و گیاهان دارویی این استاد سابق فیزیولوژی دانشگاه طب سنتی ارمنستان، ماده تزریقی بوتاکس را از دیدگاه طب سنتی و اسلامی رد شده دانست و تصریح کرد: من به شخصه مخالف تزریق یک ماده خارجی در زیر پوست هستم به ویژه سم بوتولینیوم، مگر در مواقع ضرورت که جان افراد بسته به آن باشد، اما در چند سال اخیر به دلیل تبلیغات گسترده، گرایش به تزریق بوتاکس از سوی خانم‌‎ها بسیار زیاد شده است.

,

اگر واقعا خانمها از فیزیولوژی تزریق یک ماده خارجی زیر پوست صورت خود آگاهی داشته باشند احتمال کمی میدهم که همچنان بر انجام آن اصرار بورزند. آیا واقعا تزریق یک ماده مابین سلولهای پوست موجب گشادی محفظه پوست آن موضع نمیشود؟ آیا اگر ماده تزریقی خوب باشد و پس از چند ماه جذب بشود چروک ایجاد شده را چه میکنید؟ آیا تزریق مجدد انجام میدهید و یا با چروک ایجاد شده به زندگی ادامه میدهید؟ تا چه اندازه حیات شما وابسته به انجام این تزریق است؟ آیا احتمال وقوع بدخیمی، عفونت، آسیب سلولی وجود دارد یا نه؟ پاسخ و تصمیم با شما. برای تصمیم گیری میتوانید صورت فردی که 3 بار زالو درمانی انجام داده را با صورت فردی که 3 بار تزریق انجام داده پس از گذشت 3 ماه با هم مقایسه نمود.

,

این محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: تغذیه مناسب و سالم نقش بسیار مهمی در شفافیت و سالم سازی پوست دارد اما متاسفانه امروزه تغذیه خیلی از خانم‌های جوان تر گرایش به سمت فست فود و غذاهای سودا زا نظیر سوسیس، کالباس، غذاهای آماده و حاوی مواد نگه دارنده پیدا کرده است که در ایجاد لک و جوش اثر گذار است.

,

شهره میرزایی، عضو انجمن روانشناسان ایران، در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس، تزریق بوتاکس و ژل به صورت مداوم در خانم‌ها را نوعی بیماری قلمداد کرد و گفت: بسیاری از خانم‌ها هستند که بیشتر وقت خود را در مطب‌های پزشکان زیبایی و پوست و مو می‌گذرانند و بدون در نظرگرفتن فوت وقت و ارزش برای وقتشان، مدام در حال تزریق ژل و بوتاکس در پوست و صورت خود هستند که به نظر من این دسته از خانم‌ها بیمار محسوب می‌شوند و باید از سوی مشاور درمان شوند.

,

تزریق بیش از اندازه بوتاکس نشان از نوعی بیماری روحی در فرد است

, تزریق بیش از اندازه بوتاکس نشان از نوعی بیماری روحی در فرد است,

وی ادامه داد: زیبایی مقوله ای است که همه افراد خواهان آن هستند و این یک تمایل ذاتی در تفکرات آدم‌ها است اما اینکه بی دلیل یک خانمی به صورت افراطی صورت خود را دستکاری می‌کند نشان از وجود یک بیماری دارد.

,

این کارشناس ارشد روانشناسی تصریح کرد: برخی از خانم‌ها دچار کمبود عاطفه یا احساس خلاء در توجه کردن دارند که از طریق جراحی‌های زیبایی به دنبال جذب کردن دیگران به سمت خود هستند اما به این مسئله توجه ندارند که تزریق ماده بوتاکس و ژل نه تنها به آن‌ها ارزش نمی‌دهد بلکه ممکن است در کوتاه یا بلند مدت دچار عوارض ناشی از این مواد تزریقی شوند و خدای ناکرده افسردگی یا حالت‌های روانی در آن‌ها به وجود آید.

,

میرزایی در پایان افزود: یکی از علت‌های رجوع زیاد خانم‌ها به مطب‌های زیبایی ناشی از مشکلات روحی و روانی است به همین خاطر ابتدا فرد باید از لحاظ روحی و ذهنی تحت درمان قرار گیرد و در ادامه از روش‌های طبیعی و طب سنتی بهره مند شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه