اخبار داغ

مدیر دبیرستان پسرانه دانشگاه خاش:

۱۰ دانش آموز این دبیرستان در کنکور رتبه زیر ۲۱ هزار کسب کردند

۱۰ دانش آموز این دبیرستان در کنکور رتبه زیر ۲۱ هزار کسب کردند
مدیر دبیرستان پسرانه دانشگاه شهرستان خاش گفت: 2 مرکز دخترانه و پسرانه این شهرستان پس از گذشت 9 سال از راه اندازی و فعالیت مستمر از داشتن فضای آموزشی مستقل محروم و نیازمند توجه ویژه مسئولان و خیران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نعمت اله رحیمی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار تفتان ما با اشاره به وضعیت و تحلیل رتبه های کنکور تجربی بدون احتساب پشت کنکوری ها، اظهار کرد: در کنکور 95 تعداد دانش آموزان دبیرستان پسرانه دانشگاه خاش 36 نفر در رشته ی تجربی ثبت نام کرده و آزمون داده اند که نفر اول رتبه ی بالای پنج هزار با معدل کتبی پایه سوم 19 و 42 صدم و نفر دوم رتبه بیست و یک هزار و با معدل کتبی پایه ی سوم 18 و 56 صدم داشته و این نشان دهنده این است که 77/2 درصد دانش آموزان حائز رتبه ی زیر 21 هزار  شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ؛, تفتان ما , تفتان ما , تفتان ما , تفتان ما ,

وی ادامه داد: نفر نخست کنکور 95 فقط رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی را انتخاب کرده بود که متأسفانه پذیرفته نشده و نفر دوم با رتبه ی بالای 21 هزار در رشته ی (استثنایی) دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و بسیاری از دانش آموزان، مجاز به انتخاب رشته نشده بودند.

رحیمی تصریح کرد: پس از اعلام نتایج قطعی در شهریور 95، هیچ یک از دانش آموزان آن سال تحصیلی از دبیرستان دانشگاه پسرانه خاش در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی، داروسازی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، پرستاری، هوشبری، دبیری دانشگاه فرهنگیان و حتی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پذیرفته نشده بود.

وی با اشاره به کنکور 96 تجربی امسال دانش آموزان دبیرستان دانشگاه  خاش، گفت: در کنکور 96 تعداد دانش آموزان که در رشته ی تجربی ثبت نام کرده اند 27 نفر بوده اند که در اعلام رتبه ها، محمد خاشی با رتبه ی 2 هزار و 840  و معدل کتبی 18 و 85  نفر نخست پایه سوم تجربی بوده و  10نفر زیر 21 هزار بوده اند.

مدیر دبیرستان پسرانه دانشگاه شهرستان خاش خاطرنشان کرد: اگر چنانچه 77/2 درصد به 03/37 درصدی  ارتقاء داشته باشیم یعنی رشد 26/34 درصد بدون احتساب پشت کنکوری ها دررتبه های دانش آموزان است و نشان دهنده این است که در کنکور عقب گرد نداشتیم هر چند باید به عنوان مدیر ناراض باشم تا بتوانیم برنامه ریزی منسجم تری برای سال تحصیلی آتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش و رفتار در دانش آموزان زمان زیادی لازم است، افزود: اگر تلاش های بی دریغ و شبانه روزی  معلمان این مدرسه نبود این امر هم رقم نمی  خورد و چه بسا وضعیتی نامطلوب تر از سال گذشته داشتیم زیرا اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان، ایام طلایی تابستان که جمع بندی و مرور پایه بود به کل از دست داده بودند.

رحیمی با اشاره به برخی از شایعات و جوسازی های دروغین در فضای مجازی علیه این مدرسه، گفت:  برنامه ی عملیاتی سالانه مدارس بر اساس وضعیت موجود آموزشگاه، منابع و مقدورات، محدودیت ها و چالش های همان آموزشگاه تنظیم و تدوین خواهد شد و مقایسه ی این آموزشگاه و آن آموزشگاه کاملاً غیر علمی و نا معتبر است و هر چند کاملاً مایل هستم با در دست داشتن منابع، امکانات و نیروی انسانی دلسوز و متخصص و علمی و تمام وقت، بهترین استان وکشور باشیم که امری کاملاً میسر و دست یافتنی است.

وی با بیان اینکه دبیرستان های دانشگاه شهرستان خاش مشکلات بسیار زیادی دارد، ادامه داد: بسیاری از مشکلات و معضلات دبیرستان های دانشگاه خاش (دخترانه و پسرانه) با گذشت 9 سال از راه اندازی ریشه ای و عمیق است از جمله فقدان فضای آموزشی مستقل و استاندارد و مطلوب، نداشتن خوابگاه شبانه روزی که خوابگاه بهترین فرصت و نقطه قوت مدارس است که با نظارت و کنترل بیشتر و دسترسی به موقع بسیاری از نقایص و نواقص آموزشی مرتفع خواهد شدکه در این خصوص عزم جدی مسئولین، معتمدین، متمولین و نخبگان را می طلبد.

این مدیر دبیرستان افزد: در حال حاضر دبیرستان های دانشگاه فاقد کلاس هوشمند مناسب، کتابخانه، کارگاه کامپیوترو ردیف بودجه ای اختصاصی هستند و برنامه ی قوی و غنی مستلزم هزینه و منابع مالی قوی است که دبیرستان های دانشگاه خاش از این موهبت، بی بهره اند که باید با تلاش مضاعف و متفاوت این نقیصه را جبران کنیم.

وی تصریح کرد:  باید با همراهی، همدلی، همسویی و تشریک مساعی بتوانیم در راستای ارتقای آموزش و پرورش فراگیران فهیم و فکور که امری مستمر، تدریجی و همگانی است، سهیم باشیم.

رحیمی با بیان اینکه باید تمامی دلسوزان، دلسوختگان، نخبگان، خیرین نیک اندیش و مسئولین و متولیان امر تعلیم و تربیت به این دبیرستان ها کمک و یاری برسانند، اذعان کرد: دست یافتن به مدارس خاص شهرستان های همجوار کاری بسیار سهل و دست یافتنی است اما منوط به اینکه تیمی و گروهی عمل کرده، روحیه فداکاری و ایثارگری خویش را تقویت و سخت کوشی را در دانش آموزان نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش خانواده و انجمن اولیاء و مربیان باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: باید منابع مالی قوی جهت اجرا و ضمانت اجرایی برنامه ی عملیاتی داشته باشیم و مسئولین و ذیربط با حمایت ویژه در خصوص رفع دغدغه های به حق و معضلات آموزشگاه های یاد شده، همت مجدانه داشته باشند.

انتهای پیام/

,

وی ادامه داد: نفر نخست کنکور 95 فقط رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی را انتخاب کرده بود که متأسفانه پذیرفته نشده و نفر دوم با رتبه ی بالای 21 هزار در رشته ی (استثنایی) دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و بسیاری از دانش آموزان، مجاز به انتخاب رشته نشده بودند.

,

رحیمی تصریح کرد: پس از اعلام نتایج قطعی در شهریور 95، هیچ یک از دانش آموزان آن سال تحصیلی از دبیرستان دانشگاه پسرانه خاش در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی، داروسازی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، پرستاری، هوشبری، دبیری دانشگاه فرهنگیان و حتی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پذیرفته نشده بود.

,

وی با اشاره به کنکور 96 تجربی امسال دانش آموزان دبیرستان دانشگاه  خاش، گفت: در کنکور 96 تعداد دانش آموزان که در رشته ی تجربی ثبت نام کرده اند 27 نفر بوده اند که در اعلام رتبه ها، محمد خاشی با رتبه ی 2 هزار و 840  و معدل کتبی 18 و 85  نفر نخست پایه سوم تجربی بوده و  10نفر زیر 21 هزار بوده اند.

,

مدیر دبیرستان پسرانه دانشگاه شهرستان خاش خاطرنشان کرد: اگر چنانچه 77/2 درصد به 03/37 درصدی  ارتقاء داشته باشیم یعنی رشد 26/34 درصد بدون احتساب پشت کنکوری ها دررتبه های دانش آموزان است و نشان دهنده این است که در کنکور عقب گرد نداشتیم هر چند باید به عنوان مدیر ناراض باشم تا بتوانیم برنامه ریزی منسجم تری برای سال تحصیلی آتی انجام دهیم.

,

وی با بیان اینکه تغییر نگرش و رفتار در دانش آموزان زمان زیادی لازم است، افزود: اگر تلاش های بی دریغ و شبانه روزی  معلمان این مدرسه نبود این امر هم رقم نمی  خورد و چه بسا وضعیتی نامطلوب تر از سال گذشته داشتیم زیرا اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان، ایام طلایی تابستان که جمع بندی و مرور پایه بود به کل از دست داده بودند.

,

رحیمی با اشاره به برخی از شایعات و جوسازی های دروغین در فضای مجازی علیه این مدرسه، گفت:  برنامه ی عملیاتی سالانه مدارس بر اساس وضعیت موجود آموزشگاه، منابع و مقدورات، محدودیت ها و چالش های همان آموزشگاه تنظیم و تدوین خواهد شد و مقایسه ی این آموزشگاه و آن آموزشگاه کاملاً غیر علمی و نا معتبر است و هر چند کاملاً مایل هستم با در دست داشتن منابع، امکانات و نیروی انسانی دلسوز و متخصص و علمی و تمام وقت، بهترین استان وکشور باشیم که امری کاملاً میسر و دست یافتنی است.

,

وی با بیان اینکه دبیرستان های دانشگاه شهرستان خاش مشکلات بسیار زیادی دارد، ادامه داد: بسیاری از مشکلات و معضلات دبیرستان های دانشگاه خاش (دخترانه و پسرانه) با گذشت 9 سال از راه اندازی ریشه ای و عمیق است از جمله فقدان فضای آموزشی مستقل و استاندارد و مطلوب، نداشتن خوابگاه شبانه روزی که خوابگاه بهترین فرصت و نقطه قوت مدارس است که با نظارت و کنترل بیشتر و دسترسی به موقع بسیاری از نقایص و نواقص آموزشی مرتفع خواهد شدکه در این خصوص عزم جدی مسئولین، معتمدین، متمولین و نخبگان را می طلبد.

,

این مدیر دبیرستان افزد: در حال حاضر دبیرستان های دانشگاه فاقد کلاس هوشمند مناسب، کتابخانه، کارگاه کامپیوترو ردیف بودجه ای اختصاصی هستند و برنامه ی قوی و غنی مستلزم هزینه و منابع مالی قوی است که دبیرستان های دانشگاه خاش از این موهبت، بی بهره اند که باید با تلاش مضاعف و متفاوت این نقیصه را جبران کنیم.

,

وی تصریح کرد:  باید با همراهی، همدلی، همسویی و تشریک مساعی بتوانیم در راستای ارتقای آموزش و پرورش فراگیران فهیم و فکور که امری مستمر، تدریجی و همگانی است، سهیم باشیم.

,

رحیمی با بیان اینکه باید تمامی دلسوزان، دلسوختگان، نخبگان، خیرین نیک اندیش و مسئولین و متولیان امر تعلیم و تربیت به این دبیرستان ها کمک و یاری برسانند، اذعان کرد: دست یافتن به مدارس خاص شهرستان های همجوار کاری بسیار سهل و دست یافتنی است اما منوط به اینکه تیمی و گروهی عمل کرده، روحیه فداکاری و ایثارگری خویش را تقویت و سخت کوشی را در دانش آموزان نهادینه کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه آموزش خانواده و انجمن اولیاء و مربیان باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: باید منابع مالی قوی جهت اجرا و ضمانت اجرایی برنامه ی عملیاتی داشته باشیم و مسئولین و ذیربط با حمایت ویژه در خصوص رفع دغدغه های به حق و معضلات آموزشگاه های یاد شده، همت مجدانه داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه