اخبار داغ

بخشدار مرکزی خاش:

عملیات ساخت جاده مرزی روتک شتاب می گیرد

عملیات ساخت جاده مرزی روتک شتاب می گیرد
بخشدار مرکزی خاش گفت: عملیات ساخت پروژه جاده مرزی روتک این بخش که از سال ۹۴ کلنگ احداث آن به زمین زده شده بود و پس از اجرای بخشی از آن متوقف گردیده بود مجددا با پیگیریهای مسئولان نظام و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دوباره شتاب می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: فعالیت این پروژه از نیمه دوم مردادماه با استقرار ماشین آلات شروع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ؛, تفتان ما , تفتان ما , تفتان ما , تفتان ما ,


وی تاکید کرد: طبق برنامه تا 45 روز دیگر 5 کیلومتر دیگر محور آماده آسفالت خواهد شد، سپس سایر ماشین آلات بعد عید قربان شروع بکار می کنند.

,
,


شجاعی بیان کرد: از ابتدای اغاز این طرح در دولت تدبیر و امید هفت کیلومت آسفالت و تا کیلومتر 12 بازگشایی گردیده و ۲۵۰ هزار متر مکعب خاک برداری انجام شده که ان شاءالله گردنه اصلی مجدد آغاز می‌گردد و در ضمن برای 25 کیلومتر مصالح آسفالت کلیه مصالح ابنیه آماده است.

,
,


مجتبی شجاعی ادامه داد: تکمیل عملیات ساخت جاده دسترسی خاش به روتک که در ابتدای دو سال قبل کلنگ مرحله نخست آن به زمین زده شد و در صورت تخصیص اعتبار به موقع و تکمیل محور به طول 125 کیلومتر، مسافت خاش تا مرز روتک افزون بر 250 کیلومتر نزدیک تر می شود و مهمترین زیر ساخت اقتصادی منطقه مرزی روتک ایجاد خواهد شد.

,
,


بخشدار مرکزی خاش افزود: متاسفانه سالها رشد روتک متناسب با اهمیت و قابلیت آن نبوده است و با برنامه‌ریزی خوب و دیدگاه اقتصاد مرزی که نزد دولتمردان وجود دارد و برنامه‌های خوبی به موازات احداث محور دسترسی به مرز روتک طراحی شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات و عزم عمومی شاهد تحقق اهداف جمهوری اسلامی در این مرز استراتژیک باشیم.

,
,


وی ادامه داد: متاسفانه رشد روتک اصلا متناسب با اهمیت و قابلیت آن نبوده است و با برنامه‌ریزی خوب و دیدگاه اقتصاد مرزی که نزد دولتمردان وجود دارد برنامه‌های خوبی به موازات احداث محور دسترسی به مرز روتک طراحی شده است.

,
,


شجاعی اظهار کرد: ساخت محور خاش- روتک که البته در اولویت‌های عمرانی شهرستان و استان هم در دولت تدبیر و امید و هم نماینده مردم در مجلس نیز قرار دارد این فاصله طولانی 200 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و ضمن مزیت اجتماعی و ایجاد امکان سهل‌الوصول بودن روتک برای دسترسی سریع‌تر موجبات مقدمه چینی برای بازاریابی محصولات کشاورزی و معدنی و صنعتی شهرستان در خاک کشور همسایه را نیز فراهم خواهد ساخت.

,
,


وی گفت: بی شک طراحی مناسب و حرکت هماهنگ در مسیر اجرای آن در روتک خلاء اقتصادی موجود در منطقه را تعدیل و حتی جبران می‌کند و از خالی شدن حاشیه مرزها جلوگیری می‌کنند، که این امر خود می‌تواند در بالا بردن ضریب امنیت منطقه و جلوگیری از قاچاق، در آینده بسیار موثر واقع شود که مطمئنا با راه‌اندازی بازارچه مرزی و البته استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی آن در آینده و به‌کارگیری از توان بومی همان منطقه که امروز به خوبی حفاظت از این منطقه مرزی را بر عهده دارند، وضعیت معیشتی و اقتصادی منطقه رونق می‌یابد.

,
,


شجاعی بیان کرد: الحمدلله در سالجاری توجه خاصی در کمیته برنامه ریزی شهرستان به اجرای این طرح گردیده است و این نشان از درک جایگاه و اهمیت این پروژه نزد دولتمردان دولت تدبیر و امید و عزم جدی برای جبران کم‌کاری در رسیدگی و توجه به روتک طی سالیان دور است که ان شاءالله با توسعه منطقه، روتک در آینده نشان ذرینی از توجه نظام به نقاط دورافتاده خواهد بود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه