اخبار داغ

رییس پلیس فتا شهرستان قروه مطرح شد:

هوشیاری در حفظ امنیت تلفن های همراه ضروری است/سارقان در کمین سرقت اطلاعات

هوشیاری در حفظ امنیت تلفن های همراه ضروری است/سارقان در کمین سرقت اطلاعات
رییس پلیس فتا شهرستان قروه با هشدار در حفظ امنیت تلفن های همراه گفت: سارقان به دنبال سرقت اطلاعات شخصی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر ، رحیم فروزانی امروز و در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تلفن همراه همگانی ترین ابزار رایانه ای و ارتباطی است، اظهار داشت: این ویژگی تلفن همراه را به هدفی برای مجرمان و تبهکاران تبدیل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

وی افزود: گوشی های تلفن همراه در سال های گذشته از یک گوشی صرف، به رایانه‌ای با امکانات فراوان در اندازه ای کوچک تبدیل شده است که رعایت برخی نکات می تواند استفاده از تلفن همراه را برای انسان به تجربه ای سودمند و جذاب تبدیل کند.

,

رییس پلیس فتا شهرستان قروه خاطر نشان کرد: بیشتر تلفن‌های همراه از سیستم‌های عامل مخصوص ابزارهای همراه استفاده می کنند و تقریباً فرمت بیشتر فایل‌های رایانه‌ای را تشخیص می دهند بنابراین برخی ویروس ها و بدافزارها نیز در تلفن همراه اثر می‌کنند.

,

فروزانی ادامه داد: دقت در انتقال فایل های رایانه ای و استفاده از آنتی ویروس های مخصوص موبایل برای در امان ماندن از آسیب ها و تهدیدها باید مورد توجه قرار بگیرد.

,

وی گفت: گوشی های تلفن همراه مجهز به امکانات ارتباطی متنوعی مثل وای‌فای، بلوتوث و اینفرارد هستند و هنگامی که از این امکانات استفاده نمی شود باید به صورت غیرفعال باقی بمانند.

,

وی تصریح کرد: مجرمان قادرند تا با هک و نفوذ به گوشی اختیار آن را در دست گرفته ضمن برقراری تماس های تلفنی به حساب افراد، اطلاعات و محتواهای درون گوشی نفوذ یابند.

,

رییس پلیس فتا قروه بیان داشت: اطلاعات محرمانه، عکس ها و ویدئو های شخصی و خانوادگی نباید بر روی گوشی نگه داری شوند و هنگام خرابی گوشی تلفن همراه حتی الامکان پس از تخلیه ی کامل اطلاعات و محتواهای موجود در آن ، برای تعمیر به تعمیرکاران مجرب و قابل اعتماد باید مراجعه شود.

,

وی افزود: احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن های همراه، بیشتر از سایر ابزارهای رایانه ای است، از این رو، اطلاعات و محتواهای ذخیره‌ی در آن، در معرض خطر و آسیب‌های جدی ناشی از دسترسی سارق به آن ها قرار دارد.

,

فروزانی گفت: تلفن های همراه دارای قابلیت‌هایی هستند که می توانند به عنوان ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند، بنابراین در اماکن مهم و حساس، به توصیه های امنیتی مبنی بر عدم استفاده از تلفن همراه باید توجه شود

,

وی در پایان متذکر شد: به پیامک هایی که به شیوه های مختلف مثل اعلام برنده شدن در مسابقه ها و قرعه کشی ها، امور خیریه و مواردی از این دست، اطلاعاتی نظیر اطلاعات کارت بانکی را درخواست می کنند، نباید اعتماد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه