اخبار داغ

حکایت های انتخاب شهردار بوشهر؛

آزمون امانتداری شورای شهر مرکز استان/ منافع عمومی یا شخصی؛ مسئله این است

آزمون امانتداری شورای شهر مرکز استان/ منافع عمومی یا شخصی؛ مسئله این است
نحوه پیگیری و لابی برخی از اعضای شورای شهر بوشهر برای رای آوردن گزینه های خود برای مسئولیت شهرداری بوشهر نگران کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ با نزدیک شدن به آغاز فعالیت منتخبین مردم در شوراها و دهیاری های سراسر کشور توجه عمومی به فعالیت های منتخبین خود در حال افزایش است. پنجمین شورای اسلامی  شهر بوشهر این روزها آبستن حاشیه خودساخته از روند انتخاب شهردار باعث بروز نگرانی عمومی در این خصوص شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

اصرار برخی از اعضای شورای شهر بوشهر در جلسات غیر رسمی برای انتخاب شهردار برای معرفی گزینه های مورد نظرشان برای تصدی مسئولیت شهرداری مرکز استان از نکاتی است که در افکار انتخاب فردی شایسته برای این مسئولیت بیشتر از آنکه بر اساس توانایی و شایستگی باشد به مسائلی مانند منافع شخصی و گروهی باشد دلالی مسئولیت است.

,

شنیده هایی از پیشنهاد  تقسیم مسئولیت های مختلف شهرداری بوشهر از سوی حامیان نامزدهای معرفی شده  به اعضای شورای شورا موضوع نگران کننده ای است که اعضای شورای شهر بوشهر را در آزمون امانتداری رای مردم در ابتدای فعالیت خود قرار داده است.

,

انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری نیازمند صداقت و شجاعت است و وام دار شدن منتخبین مردم به هر طریق در نهایت زیان عمومی را موجب می شود و نگاه منفعت طلبانه به مسئولیت شورای شهر مهمترین تهدید برای منتخبین و مردم است و شفافیت روند انتخاب شهردار بیشترین تاثیر را در همراهی مردم با شورا و شهردار دارد.

,

انتخاب شهردار با نگاه سیاسی و جناحی و دخالت دادن منافع فردی و گروهی انتخاب شهرداری ناکارآمد به دنبال دارد.

,

از دیگر نگرانی های عمومی دخالت برخی از مسئولین در اعمال فشار به شورای  شهر برای انتخاب افراد موردنظر خود و قول مساعد برای حمایت در صورت شهردار شدن گزینه خود نیز از مواردی است که هوشیاری شورای شهر بوشهر را می طلبد که بدون هیچگونه وابستگی و تحت تاثیر قرار گرفتن نسبت به انتخاب شهردار شایسته و توانا اقدام کند.

,

به یاد داشته باشیم از نظر مردم موفقیت شهردار به صورت مستقیم به شورای شهر بازمیگردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه