اخبار داغ

به دلیل اعتراضات مردمی؛

لایروبی قنات آب شرب شهر کدکن متوقف شد

لایروبی قنات آب شرب شهر کدکن متوقف شد
اعتراض مالکین قنوات بخش کدکن از توابع تربت حیدریه باعث توقف لایروبی چشمه قنات اصلی آب شرب این شهر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، مالکین قنات کدکن در خصوص لایروبی قنوات این بخش، صبح امروز با حضور در محل دفتر امام جمعه این شهر نسبت به عملکرد اداره آبفای کدکن در خصوص لایروبی چشمه آب شرب به طول 270 متر اعتراض کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

 مالکین قنات کدکن مدعی هستند این لایروبی در میزان آب قنوات تاثیر گذاشته و این امر باعث کم شدن دبی آب قنات اصلی کدکن شده و این در حالی است که این لایروبی تنها در دبی آب قنات اصلی کدکن تاثیر نمی گذارد، بلکه مشکلات دیگری را نیز پدید خواهد آورد.

,

 

,

رودخانه کدکن حدود هفت قنات دارد که تعداد کل مالکین قنوات کدکن بیش از 700 نفر می شوند، بنابراین با این تفاسیر لایروبی چشمه قنات آبفای کدکن تاثیری زیادی در میزان برداشت دبی آب قنوات کدکن دارد و مالکین از اداره آبفای این شهر درخواست کردند تا ادامه کار را متوقف کنند.

,

 

,

محمد رضا ابراهیمی، رئیس اداره آبفای کدکن در این خصوص اظهار کرد: جهت جلوگیری از ضرر و زیان به سایر قنوات کدکن فعالیت لایروبی قنوات را متوقف کرده و جهت تقویت قنوات کدکن با پیگیری، همکاری، همیاری و نظارت مالکین نسبت به احداث سد خاکی و یا هر طرح تقویت کننده دیگر اقدام خواهیم کرد.

,

 

,

بخش کدکن با 17 روستا و جمعیتی در حدود 14 هزار نفر، با وسعت تقریبی 800 کیلومتر مربع در 65 کیلومتری شمال غربی مرکز شهرستان تربت حیدریه واقع است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه