اخبار داغ

به منظور ارائه خدمات پزشکی؛

توقف «کاروان پزشکان» متخصص بسیجی در سمیرم/ ۱۰۰۰ خدمت رایگان به مردم ارائه شد

توقف «کاروان پزشکان» متخصص بسیجی در سمیرم/ ۱۰۰۰ خدمت رایگان به مردم ارائه شد
کاروان اردوی جهادی پزشکان متخصص و فوق تخصص بسیجی استان اصفهان، بیش از یکهزار خدمت رایگان به مردم منطقه سمیرم ارائه دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت؛ از صبح زود در سالن درمانگاه تخصصی بیمارستان سیدالشهداء سمیرم بودیم. تا آن وقت کسی نیامده بود و درب درمانگاه را چند دقیقه ای بود که باز کرده بودند. کادر پذیرش درمانگاه در حال آماده شدن بودند و بر خلاف هر روز لباس جدیدی پوشیدند. از انتهای سالن ورودی درمانگاه صدای تق تق عصای مادربزرگی می آمد که گوشه چادرش راه بلد نوه هایش شده بود. خودش را آرام آرام به درمانگاه رساند و از زیر عینک ضخیم نگاهی به کارکنان پذیرش انداخت و گفت دکتر آمده؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سلامت,

* تقسیم راهی طولانی بین پزشک و بیمار!

, * تقسیم راهی طولانی بین پزشک و بیمار!, * تقسیم راهی طولانی بین پزشک و بیمار!,

کنار ما نشست. از یکی از روستاهای سمیرم آمده بود. وقتی فهمیده بود قرار است یکی از پزشکان برجسته فوق تخصص چشم به سمیرم بیاید خودش را با یکی از ماشین های بین راهی به بیمارستان رساند. مادر بزرگ از غم کم سو شدن چشمانش و خستگی راه با ما حرف زد. امّا خوشحال بود که این مسافت طولانی بین خودش و پزشکی که اصلاً او را نمی شناخت تقسیم شده بود. می گفت اگر در شهر بودم چشمانم به این روز نمی افتاد، امّا روستای خودمان را به هزار شهر نمی دهم. حتّی روی اسم روستا هم غیرت مادرانه ای داشت.

,

مسافت طولانی تقسیم شد؛ نه فقط میان پزشک فوق تخصص چشم و مادربزرگ سمیرمی؛ بلکه میان مردم محروم آن منطقه و کاروان تیم های تخصصی و فوق تخصصی بسیج جامعه پزشکی که با دست پُر به سمیرم آمدند.

,

حوزه سلامت یکی از مهم ترین عرصه های محرومیت زدایی است که بسیج به طور کاملاً تخصصی در آن ورود پیدا کرده و سازمانی به نام بسیج جامعه پزشکی به همین منظور با در اختیار داشتن توان تخصصی و پزشکی بالایی یاری گر مردم مناطق مختلف کشور است.

,

همان طور که سایر اقشار بسیج مشغول اردوهای جهادی هستند، اعضای بسیج جامعه پزشکی هم خود را از این نعمت الهی محروم نکردند و تا پایان دیروز میهمان مردم خون گرم شهرستان سمیرم بودند.

,

* سمیرم، میزبان پزشکان بسیجی

, * سمیرم، میزبان پزشکان بسیجی, * سمیرم، میزبان پزشکان بسیجی,

شهرستان سمیرم در 165 کیلومتری جنوب اصفهان و میان استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در یک منطقه کوهستانی واقع شده است. این شهرستان در حوزه سلامت با کاستی هایی روبروست که با وجود تلاش های خوب وزارت بهداشت در این شهرستان و دایر کردن خانه بهداشت های متعدد در روستاهای سمیرم، هنوز جای کار زیادی دارد تا مردم راحت تر به خدمات سلامت دسترسی داشته باشند.

,

شاید گاهی اوقات برای بیمارانی که در بضاعت مالی و جسمی مناسبی قرار ندارند خیلی سخت باشد تا خودشان تا از دل روستاهایی که پای دامنه قله های دنا جا خوش کرده اند خودشان را به یک متخصص در خیابان های کلانشهر اصفهان برسانند و این برای بیمار غیر از رنج بیماری رنج های بیشتری را فراهم می کند.

,

بسیاری از این دست مشکلات بودند تا کاروان اردوی جهادی پزشکان متخصص و فوق تخصص بسیج جامعه پزشکی را مصمم تر کرد تا خودشان را به سمیرم برسانند و به مردم محروم این شهرستان خدمات پزشکی ارائه بدهند. این کاروان را متخصصان اطفال، جراحی عمومی، ارتوپدی، چشم پزشکی، مغز و اعصاب، داخلی و عفونی به همراه یک پزشک فوق تخصص چشم و تیم تکنسین های چشم همراهی کردند تا مجموعه ای کامل از خدماتی که مردم آن منطقه نیاز دارند را برطرف نمایند.

,

معاون درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در حاشیه برگزاری این اردوی جهادی گفت: خدمات کامل و با سطح بالایی در این اردوی جهادی به مردم منطقه ارائه می شود و افراد شرکت کننده از چهره های به نام پزشکی استان و از حاذق ترین کادر پزشکی بسیجی هستند.

,

 

,

محمد حیدری افزود: اردوی جهادی علاوه بر خدمت رسانی، یک دوره کوتاه مدت برای خودسازی و افزایش توان و انگیزه با روجیه بسیجی است که پزشکان و پیراپزشکان زیادی در این اردوها شرکت می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: عمده اعزام های حوزه امداد و درمان شامل اعزام تیم های عمومی و اعزام های تک تخصصی است و اعزام کاروان تیم های تخصصی ابتکاری است که استان اصفهان در این زمینه پیشرو و صاحب سبک است و امیدواریم این روند همیشه ادامه پیدا کند.

,

* نسخه پیچی مجدد بسیج جامعه پزشکی برای سمیرم

, * نسخه پیچی مجدد بسیج جامعه پزشکی برای سمیرم, * نسخه پیچی مجدد بسیج جامعه پزشکی برای سمیرم,

حیدری تصریح کرد: در این سفر با حضور کارشناسان مربوطه مناطق مختلفی از شهرستان سمیرم شامل روستاهای بخش پادنا شناسایی شد تا در آینده ای نزدیک تحت پوشش مجدد خدمات رایگان بهداشتی درمانی بسیج جامعه پزشکی قرار بگیرند.

,

معاون درمان بسیج جامعه پزشکی اصفهان همچنین تأکید کرد: بسیج جامعه پزشکی همیشه در تمامی صحنه هایی که نیازی احساس شده در کنار مردم بوده و ارائه خدمات تخصصی به مردم مناطق مختلف را با تمام توان ادامه خواهیم داد.

,

پزشک متخصص اطفال که یا این کاروان همراه شد معتقد بود که پزشکان چون با بیت المال تحصیل کردند و در دانشگاه های علوم پزشکی رشد علمی پیدا کردند، باید برنامه ای مدون داشته باشند و به همان مردمی که پشتوانه ای برای تحصیل آن ها شدند خدمات رایگان ارائه کنند مرهمی برای دردهای آن ها باشند.

,

در این اردوی جهادی سه روزه بیش از یک هزار خدمت رایگان به مردم ارائه شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه