اخبار داغ

افزایش ۵ برابری سطح زیر کشت آفتابگردان در مراوه تپه

افزایش ۵ برابری سطح زیر کشت آفتابگردان در مراوه تپه
کارشناس جهاد کشاورزی مراوه تپه گفت: سطح زیر کشت آفتابگردان در مراوه تپه 5 برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه اترک، مهندس حسین کلبعلی، کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مراوه تپه گفت: سطح زیر کشت آفتابگردان در شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته کشاورزان ما فقط 200 هکتار آفتابگردان کشت کرده بودند که این مقدار برای امسال،  5 برابر افزایش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه اترک,

کلبعلی در خصوص علت افزایش سطح زیر کشت آفتابگردان در مراوه تپه گفت: پایین آمدن قیمت تخم هندوانه، آمدن بذرهای هیربید خارجی، بالا رفتن قیمت خرید تضمینی از جمله دلایل بالا رفتن سطح زیر کشت آفتابگردان در شهرستان بوده است.

,

وی افزودک هم اکنون درکل استان سه مرکز خرید آفتابگردان وجود دارد که یکی از این مراکز در شهرستان مراوه تپه و بخش گلیداغ می باشد.

,

کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مراوه تپه ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هرکیلو آفتابگردان هم اکنون 2700 تومان است که ان شاء الله به زودی به کشاورزانی که محصول خود را تحویل مرکز خرید داده اند، پرداخت خواهد شد.

,

کلبعلی افزود: تا امروز مقدار 574910 کیلو، تخم آفتابگردان روغنی به مرکز خرید مستقر در گلیداغ تحویل داده شده است که با توجه به سطح زیر کشت 1071 هکتاری آفتابگردان مراوه تپه براورد ما این است که بین 1400 تا 1500 تن دانه روغنی آفتابگردان در شهرستان جمع آوری شود.

,

حسین کلبعلی در پایان در خصوص پرداخت پول کشاورزان هم گفت:ان شاء الله دولت به زودی پول کشاورزان را پرداخت خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه