اخبار داغ

یادداشت؛

تحمیل وابستگی در قالب استقلال

تحمیل وابستگی در قالب استقلال
آنچه مناسب حال مردم شمال عراق است حفظ وحدت و یکپارچگی کشور قدرتمند عراق است نه یک اقلیم تجزیه شده ناتوان.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،یکی از طرحهای بلند مدت و منفعت طلبانه آمریکایی ها که از زمان کاندولیزا رایس در حال پیگیری است، تجزیه و کوچک سازی دولت های فعلی در منطقه غرب آسیا یا به اصطلاح غربی ها خاورمیانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

هر چه کشورها کوچکتر باشند وابستگی آنها به ابر قدرتها بیشتر خواهد شد و چپاولشان آسان تر.

,

به عبارت دیگر در نظر ابر قدرتها عناصر تشکیل دهنده دولت در کشورهای جنوب علاوه بر جمعیت، سرزمین و حکومت، «وابستگی» هم جزئی از عناصر اصلی حیات دولت است.

,

نمونه بارز آن کشور کویت است که به دلیل کوتولگی نتوانست در برابر تهاجم صدام تاب مقاومت بیاورد و در برابر هزینه ای هنگفت از آمریکایی ها طلب مساعدت کرد و در نهایت با کمک کشورهای قدرتمند تجاوز را دفع نمود.

,

و یا کشور تجزیه شده بحرین هم اکنون گرفتار بحران شدید در اثر تجزیه از ایران است و تنها راه برون رفت از بحران را وابستگی به کشورهای قدرتمند خارج از منطقه می داند. اما آنچه موجب کوتوله شدن کشورها در منطقه می شود باید از نظر فکری و اعتقادی مورد قبول مردم آن کشور ها باشد و این میسر نمی شود مگر با کلمه زیبا و قابل قبول استقلال.

,

این کلمه مانند دیگر کلمات فریبنده مانند آزادی و دموکراسی و دیگر کلمات مشابه برای مستکبرین کاربرد فراوانی در اقناع اذهان مردم منطقه دارد. کاربردی که توانسته اذهان عده ای از مردم شمال عراق را بفریبد و رفراندوم به اصطلاح استقلال را در منطقه کرد نشین عراق مطرح نماید.

,

به طور قطع برای اکثر مردم روشن ضمیر کردستان عراق واضح است که آن چه در لفافه استقلال پیچیده است، چیزی جز تجزیه طلبی و وابستگی به ابر قدرت ها به ویژه وابستگی به شیطان بزرگ نیست.

,

بنابراین آن چه مناسب حال مردم شمال عراق است حفظ وحدت و یکپارچگی کشور قدرتمند عراق است نه یک اقلیم تجزیه شده ناتوان.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه