اخبار داغ

مدیر کاروان حجاج در خراسان جنوبی:

تاکنون 40 مرتبه به زیارت خانه خدا مشرف شدم

تاکنون 40 مرتبه به زیارت خانه خدا مشرف شدم
مدیر کاوران زیارتی گفت: از دهه 70 و با توجه به علاقه ای که داشتم به حوزه اعزام کاروان های زیارتی وارد شدم و از سال 80 رسما به عنوان مدیر کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات و حج عمره و از سال 84 به عنوان مدیر کاروان های حج تمتع مشغول و تا به حال بیش از 40 مرتبه به زیارت خانه خدا مشرف شده ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد فوداجی، مدیر کاروان و مجموعه زیارتی در خراسان جنوبی، در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: امسال حج با پیگیری‌های مسئولان ایرانی و بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و البته عربستان هم به تعهدات خودش عمل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, , خاورستان،, خاورستان،, .,
 
,
 
,
 
,

 
وی افزود: ما امسال به یاری حق تعالی و تلاش مسئولان ایرانی حج آرامی را خواهیم داشت.
 

مدیر کاروان زیارتی بیان کرد: امسال ویزاها به صورت الکترونیکی صادر شده و توسط مدیران حج و زیارت صادر می‌گردد.
 

فوداجی افزود: اولین حج امسال از ایران در تاریخ 24 مرداد انجام خواهد شد.
 

وی گفت: 13 نفر از مسئولان وزارت امور خارجه تنها برای مسئله حج در زمان حج به عربستان خواهند رفت.
 

مدیر کاوران زیارتی اظهارکرد: از دهه 70 و با توجه به علاقه ای که داشتم به حوزه اعزام کاروان های زیارتی وارد شدم و از سال 80 رسما به عنوان مدیر کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات و حج عمره و از سال 84 به عنوان مدیر کاروان های حج تمتع مشغول شدم.
 

فوداجی افزود: من تا به حال بیش از 40 مرتبه به زیارت خانه خدا مشرف شده ام.
 

وی بیان کرد: در سال 84 به‌عنوان مدیر نمونه کشوری در آموزش و پرورش انتخاب شدم و از دست رئیس جمهور وقت نیز لوح تقدر دریافت کردم.
 

مدیرکاروان زیارتی گفت: سفر حج تماما خاطره و درس برای ما است و برکات فراوانی در زندگی ما داشته است.
 
 

وی بیان کرد: سه مرتبه به عنوان بهترین مدیر حج انتخاب شده ام و سه مرتبه نیز به عنوان مدیر ثابت حج پذیرفته شده ام.
 

مدیر کاروان زیارتی با بیان این‌که بدترین خاطره ای که در طول حج سراغ دارم فاجعه ی منا است، گفت: در این حادثه، مسئولان سعودی یک خیابان را بستند و به خاطر وجود گرمای بسیار و اینکه تعدادی از زائران در جهت مخالف حرکت می‌کردند جمعیت فشرده شد و باعث به وجود آمدن فاجعه شد.
 

فوداجی بیان کرد: به تدبیر مسئولان حج و زیارت، از سال 90 مدیران و معاونین کاروان ها و مجموعه ها به انجام اعمال حج نمی‌پردازند تا بتوانند به زائرین خدمات بهتری ارائه دهند.
 

وی تصریح کرد: امیدواریم که امسال بعد از حج تمتع بحث حج عمره هم راه بیافتد و بعد از این حج تمتع ما کاروان های حج عمره را نیز به سرزمین های وحی بفرستیم.
 

مدیرکاروان زیارتی اظهارکرد: خراسان جنوبی سومین استانی است که کاروان ها آماده شد و حتی درخواست کاروان اضافه نیز از سازمان انجام دادیم.
 

فوداجی افزود: حدود یک هزار و 600 نفر از استان ما به حج مشرف خواهند شد همچنین 65 نفرعوامل اجرایی کاروان ها و حدود 40 نفر عوامل اجرایی مجموعه ها هستند.
 

وی با بیان اینکه چند ماه قبل از برگزاری حج، کلاس های اموزشی برای زائران برگزار شده است، گفت: زائرینی که مدینه قبل هستند در خود مدینه نیز کلاس برای این عزیزان برگزار خواهد شد که در استان ما نیمی مدینه قبل و نیمی دیگر مدینه بعد خواهند بود.
 

مدیرکاروان زیارتی اظهارکرد: کاروان‌ها در استان 75، 135، و 165 نفره هستند.
 

فوداجی بیان‌کرد: پروازها از فرودگاه بین المللی بیرجند انجام خواهد شد و مقصد نیز تا الان جده اعلام شده است؛ همچنین نیمی از پروازها ایرانی و نیمی دیگر سعودی خواهد بود که البته تعدا پرواز ها مشخص نیست.
 

وی با اشاره به اینکه اطمینان میدهیم که امسال حج خوبی برگزار خواهد شد و حجاج نگرانی بابت حج نداشته باشند افزود: به حجاج توصیه میکنم در مکان های مختلفی که حضور پیدا میکنند صبر بیشتری به خرج دهند و در فرودگاه ها به خاطر شلوغی جمعیت نوبت کاروان خود را رعایت کنند.
 

فوداجی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر در کل کشور در صف تشرف به خانه خدا هستند بیان کرد: پیش بینی می شود امسال هم مثل سالهای گذشته میانگین سنی زائرین خانه خدا حدود 60 سال باشد.
 

وی اظهار داشت: اینکه هر سال به حج اعزام می شوم و در خدمت زائرین علی الخصوص افراد مسن هستم و احساس میکنم خداوند لطف زیادی به من داشته است که اجازه داده به زیارت خانه او مشرف شوم.
 

مدیر کاروان زیارتی تصریح کرد: زائرین کاملا توجه داشته باشند که در کشور عربستان مهمان هستند و باید قوانین انها را رعایت و به آن احترام بگذارند، گاها زائرین ایرانی به این قوانین احترام نمیگذارند و قطعا با برخورد شرطه های عربستانی روبرو خواهند شد.
 
فوداجی گفت: بدترین خاطره ام در حوزه حج حادثه منا بود، هر چند در سال های مختلف خاطرات بسیار بدی تجربه کردم اما هیچکدام به سختی فاجعه منا نبود.
 

وی اظهار کرد: اولین بار در سال 1380 به عتبات رفتم که البته بهترین سفر من بود و امنیت برقرار شده در کربلا بسیار خوب بود و همچنین فضای عراق کاملا بکر و خوب بود.
 

مدیرکاروان زیارتی اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی به دلیل ولایت مداری و سبقه مذهبی نسبت به جمعیت خودش رتبه اول را درخصوص اعزام به حج دارد و سازمان حج و زیارت و دیگر نهاد های مربوطه نیز رضایت خوبی از مرم خراسان جنوبی دارند.
 

,  ,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
 
,
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .,
,

 فوداجی گفت: توصیه من به مسئولین کاروان این است که هرگاه شوق و ذوق اولیه از شما گرفته شد این کار را کنار بگذارید.
 

, .,
,

وی بیان کرد: برای همه حجاج آروز سلامتی دارم و نائب الزیاره همه مردم خواهم بود، همچنین آروز دارم تمام مردم جهان اسلام بتوانند به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

, .,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه