اخبار داغ

حسینیه‌ای با تراز مسجد اسلامی/ وقتی امور فرهنگی، درمانی و حمایتی در مکانی به نام حسینیه تجمیع می‌شود

حسینیه‌ای با تراز مسجد اسلامی/ وقتی امور فرهنگی، درمانی و حمایتی در مکانی به نام حسینیه تجمیع می‌شود
جرقه تاسیس از یک مراسم ختم شروع شد، با جمعی از هم روستائیان در مراسم ختم یکی از اهالی روستا شرکت کرده بودیم که صحبت ساخت مسجد و یا حسینیه ای به اسم روستا در سبزوار پیش کشیده شد که با استقبال خوبی مواجه و بعدها این پیشنهاد دستخوش تغییراتی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار؛ جرقه تاسیس از یک مراسم ختم شروع شد، با جمعی از هم روستائیان در  مراسم ختم یکی از اهالی روستا شرکت کرده بودیم که صحبت ساخت مسجد و یا حسینیه ای به اسم روستا در سبزوار پیش کشیده شد که با استقبال خوبی مواجه و بعدها این پیشنهاد دستخوش تغییراتی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

صحبت ها ادامه پیدا کرد تا اینکه موضوع به اینجا رسید که تعداد مسجدهای ساخته شده در سبزوار به اسم روستاهای مختلف وجود دارد و از این لحاظ کمبودی حس نمی شود پس چه بهتر حال که همت اعضای روستا بر انجام خیر جمع شده است کاری نو متناسب با نیاز روز جامعه انجام دهیم که کارکردهای یک حسینیه را با انجام کارهای خیر داشته باشد.

,

 

,

مطالب بالا گوشه ای از اتفاقات یکی از روزهای سال 79 بود که منجر به ساخت درمانگاه خیریه امام حسین(ع) در سبزوار شد.

,

 

,

سید حسن دلبری، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره درمانگاه امام حسین(ع) شروع کار را اینطور بیان می کند: سال 81 و بعد از گرفتن مجوزهای لازم برای تاسیس درمانگاه، ساختمانی را در یکی از خیابانهای نه چندان مرکزی شهر اجاره و کار را با یک پزشک عمومی آغاز کردیم.

,

 

,

اقبال مردم به سمت درمانگاه خیریه باعث شد تا کار با جدیت بیشتر ادامه پیدا کند، درابتدای کار نیز مجوز و اساسنامه در سه موضوع حمایتی، درمانی و فرهنگی گرفته شد تا در صورت ادامه دار شدن فعالیت بتوان کارهای  ماندگاری را در حوزه های مورد نیاز جامعه انجام دهیم.

,

 

,

سال 85 کار به صورت جدی تر ادامه پیدا کرد و با توجه به ماهیت خیریه بودن و همکاری با اوقاف، زمینی در خیابان بیهق به موسسه تحویل شد تا کار ساخت بنای درمانگاه فعلی آغاز شود. ساختمانی در سه طبقه و مجهز به وسایل روز دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و فیزویوتراپی که باعث شد درمانگاه درسطح قابل قبولی فعالیت های پزشکی و درمانی را دنبال کند.

,

 

,

جلب اعتماد مردم در انجام امورات خیریه باعث ادامه دار شدن و دوام موسسه شد

, جلب اعتماد مردم در انجام امورات خیریه باعث ادامه دار شدن و دوام موسسه شد,

 

,

از مهم ترین موارد برای حضور مردم در مراکز درمانی و اعتماد به آن، قیمت های واقعی و اقدامات درمانی با کیفیت است که هردو این اصول در درمانگاه خیریه به خوبی انجام و سبب افزایش اعتماد مردم به این موسسه شد به طوریکه هرروز بر تعداد افراد متقاضی برای استفاده از خدمات پزشکی افزوده شد.

,

 

,

استفاده از تعرفه هایی گاه کم تر از یک سوم قیمت های دولتی و انجام معاینات و اقدامات درمانی با کیفیت، درمانگاه امام حسین در سبزوار را هر روز به یکی از شلوغ ترین مراکز درمانی تبدیل کرده که در آنجا بیماران با تکریم هرچه بیشتر به مداوای دردهای خود می پردازند.

,

 

,

با حضور شش دندانپزشک و یونیت دندانپزشکی آماده به کار شاید بتوان گفت بیشترین خدمت در حوزه دندانپزشکی به متقاضیان ارائه می شود، حوزه ای که شاید در دایره درمانگاه های دولتی آنچنان جایگاهی ندارد.

,

 

,

حوزه فرهنگ، پیوسته باید برای تمام پروژه ها تعریف شود

, حوزه فرهنگ، پیوسته باید برای تمام پروژه ها تعریف شود,

 

,

پیگیری برنامه های فرهنگی یکی از مهم ترین دغدغه های موسسه از ابتدا فعالیت تاکنون است هرچند که هنوز آنطور که باید و آنهم به دلیل شلوغی های بخش درمانی توفیق چشم گیری نصیب نشده است؛ اما برگزاری یادواره شهدای روستای دلبر با نام دلداگان کوی دلبر و برگزاری مراسمات مذهبی سالانه به مناسبت های مختلف در دستور کار قرار دارد.

,

 

,

ارتباط گیری با هشت خوابگاه شبانه روزی دخترانه و پسرانه از دیگر اقدامات فرهنگی موسسه است که از این طریق توانسته به برگزاری کلاس های آموزشی و اشتغال برای افراد مستعد و نیازمند به صورت رایگان بپردازد تا بتوانند با خود اشتغالی راهی را برای زندگی آینده خود دنبال کنند

,

 

,

موسسه خیریه امام حسین را شاید بتوان نمونه ای از اقتصاد مقاومتی در سطحی از یک شهرستان دانست که توانسته با اندک سرمایه های موجود و همت های بلند، مجموعه ای را برای کمک به هم نوعان و گردش چرخ اقتصادی بدون چشم داشتی کار خود را آغاز کند و حال توانسته علاوه برایجاد 45 شغل به صورت مستقیم چتر حمایتی خود را بر سر 1200خانواده بدون سرپرست بگستراند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه