اخبار داغ

مدیرکل اداره کل تبلیغات هرمزگان عنوان کرد؛

کمبود امام جماعت در مساجد هرمزگان/کارکردهای مسجد فقط عبادی نیست

کمبود امام جماعت در مساجد هرمزگان/کارکردهای مسجد فقط عبادی نیست
مدیرکل اداره کل تبلیغات هرمزگان با اشاره به اینکه کمبود امام جماعت در مساجد هرمزگان یک مشکل جدی و اساسی است،گفت: امام جماعت می تواند مساجد را فعال تر کند که متاسفانه در استان هرمزگان حدود ۳۰۰ امام جماعت وجود دارد که بسیار کم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده ؛حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد ،مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست شورای اداری شهرستان بندرعباس با اشاره به علت نام گذاری روز مساجد ، اظهار کرد: علت نام گذاری روز مساجد در ۳۰ مرادماه به آتش کشیدن مسجد الاقصی است که در یک برهه ای از زمان این جنایت را صهیونیست ها و دشمنان اسلام انجام دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده ,
 
,
مدیرکل اداره کل تبلیغات هرمزگان به کارکردهای مساجد پرداخت و گفت: برخی اشخاص گمان می کنند مسجد تنها کارکرد عبادی دارد و از مساجد فقط در جهت برپایی نماز فقط استفاده می کنند که با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و حجم فعالیت های ماهواره ای در کشور این معضل یک زنگ خطر است.
,
 
,
انصاری راد ادامه داد: در برخی نقاط مسجد دارای کارکردهای گوناگونی است که در کنار کارکرد عبادی در مسجد کارکرد اجتماعی هم مطرح است و آسیب های جدی که مقام معظم رهبری در بحث آسیب های اجتماعی مطرح کردند را نباید فراموش کنیم چرا که مساجد میتواند تاثیری بسیاری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.
,
 
,
وی بیان کرد: اگر مسجد کارکرد اجتماعی درستی داشته باشد با برنامه ریزی عمل کند می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد و اگر جوانان ما از مسجد فاصله بگیرند به آن بلوغ سیاسی و رشد سیاسی دست پیدا نخواهند کرد.
,
 
,
مدیرکل اداره کل تبلیغات هرمزگان،فعال نگه داشتن مساجد یکی از پیام های روز جهانی مسجد دانست و تصریح کرد: نباید مسجد را خالی بگذاریم چرا که دشمن منتظر این است که مسجد ها خالی باشد و ما باید فرزندانمان را به مسجد دعوت کنیم  و در ساخت مساجد مشارکت کنیم.
,
 
,
انصاری راد با بیان اینکه کمبود امام جماعت در استان هرمزگان یک مشکل جدی و اساسی است،اظهار کرد: امام جماعت می تواند مساجد را فعال تر کند که متاسفانه در استان هرمزگان حدود ۳۰۰ امام جماعت وجود دارد که بسیار کم است و  اگر ما خواسته باشیم امام جماعت را در یک روستایی مستقر کنیم لازمه آن احداث خانه عالم است .
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: در برخی از مناطق مساجد فقط کارکرد عبادی دارد و فقط جهت برپایی نماز استفاده می شود که اگر امام جماعت داشته باشد مسجد فعال و رونق می گیرد و ما باید در زمینه تخصیص بودجه جهت ساخت خانه های عالم و برای انجام کارهای فرهنگی در درون مسجد تلاش کنیم.
,
 
,
مدیرکل اداره کل تبلیغات هرمزگان بیان کرد: مسجد در فرهنگ اسلامی از اهمیت و جایگاه و نقش ارزنده ای برخوردار است و اگر به پیشینه اسلام نگاه کنیم خواهیم دید همه فعالیت هایی که بایستی در سطح اسلام صورت می گرفت در حوزه های گوناگون از کانال مسجد صورت می گرفت.
,
 
,
انصاری راد با اشاره به توجه قرآن کریم نسبت به جایگاه مسجد ،اظهار کرد: در قرآن کریم در ۲۸ جا در به اهمیت مساجد اشاره شده و در آیه ۱۸ سوره توبه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ منحصرا تعمیر مساجد خدا به دست کسانی است و لذا هرکسی که شایستگی احداث مسجد را ندارد چرا که ساخت آن یک توفیق الهی می خواهد.
,
 
,
وی به تفسیر آیه ۱۸ سوره توبه در خصوص مساجد اشاره کرد و افزود: آیه ۱۸ سوره توبه به دو موضوع مهم اشاره شده که هم می تواند شامل احداث مساجد و آبادانی آن به لحاظ جمعیت و مخاطب باشد که اگر فردی شرایط برای آن فراهم نشود که در ساخت مسجد مشارکت کند اما می تواند در جهت فعال کردن آن مشارکت کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه