اخبار داغ

به مناسب روز جهانی مسجد؛

مسجد پایگاه فعالیت های اجتماعی است/ نقش مهم امام جماعت در رونق گرفتن مساجد

مسجد پایگاه فعالیت های اجتماعی است/ نقش مهم امام جماعت در رونق گرفتن مساجد
سی‌ام مرداد یادآور یکی از داشته‌های بزرگترین دین الهی است، روز جهانی مسجد که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سی‌امین نشست سازمان کنفرانس اسلامی به تصویب رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر خور مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر خور,

در این میان، دوران صدر اسلام، درخشان‏ ترین دوره در طول حیات مساجد است؛ چرا که در آن زمان، مسجد نه صرفاً محل عبادت، که محل فعالیت‏ های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی به شمار می‏ آمد. برای احیای هر چه بیشتر مساجد باید کوشید آن ها هر چه بیشتر به مساجد صدر اسلام نزدیک شوند و توانایی‏ های فراوان خود را به فعلیت برسانند.

,

مسجد پایگاه فعالیت‎های اجتماعی

, مسجد پایگاه فعالیت‎های اجتماعی, مسجد پایگاه فعالیت‎های اجتماعی,

مساجد سنگرهایی هستند که حفظ آن ها باید یکی از اولویت های کارهای فرهنگی باشد چنانچه رهبر فرزانه انقلاب کلیدواژه«مسجد پایگاه فعالیت‎های اجتماعی» را در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد سال گذشته به کار بردند.

,

یکی از مطالبه های مقام معظم رهبری در سال گذشته این بود که روز جهانی مسجد از حیث همان اتفاقی که در این روز افتاده است یعنی به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی و مبارزه با صهیونیسم، پیگیری و برگزار شود. لذا شعار امسال روز جهانی مسجد یادآور مسجد الاقصی و مقاومت با صهیونیسم غاصب است.

,

از دیگر مطالبات رهبر انقلاب «مسجد برقرار» بود. مسجدی که سه وعده نماز برپا کند و درب آن همیشه باز باشد، با همین بهانه به یکی از مساجد شهر خور رفتیم تا با مشارکت جوانان مسجدی نقش مسجد را در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی بررسی کنیم.

,

علی که یکی از مؤذنین مسجد است مسجد را محلی برای عبادت با خدا و آرامش پیدا کردن در این زندگی پر هیاهو معرفی کرد و گفت: هر وقت مشکلی برایم پیش می آید بهترین و اولین مکانی که برای آرام شدن به ذهنم می رسد همین مسجد است.

,

وی ادامه داد: مسجد علاوه بر این که محلی برای عبادت است با برنامه های فرهنگی و حضور روحانیون به یک مدرسه برای تربیت انسان های وارسته تبدیل می شود.

,

مهدی هم یکی از جوانان فعال مسجد و از خادمان افتخاری مسجد است که سه وعده نماز جماعت را در مسجد اقامه می کند گفت: تنها مکانی که آرامش واقعی در آن حس می شود همین مسجد است، خادمی خانه خدا افتخاری است که نصیب من شده است.

,

وی با اشاره به این که گذشتگان مساجد را ساختند تا فرزندانشان در محیط مذهبی مسجد پرورش یافته و بتوانند به آینده خود خدمت کنند، الان دشمن به وسیله فضاهای مجازی به راحتی می تواند در خانه های مردم حضور پیدا کند و جوانان را از محیط مسجد دور نگه دارد، مسجد اگر جذاب باشد می تواند جوانان را جذب کند و به دنبال آن فرهنگ اسلامی جایگزین آن چه غرب به ما القا کرده شود، پس امروز وظیفه ما است که فضای مسجد را طوری آماده کنیم که نوجوانان و جوانان دلشان بخواهد اوقات خود را در مسجد سپری کنند.

,

نقش مهم امام جماعت در رونق گرفتن مساجد

, نقش مهم امام جماعت در رونق گرفتن مساجد, نقش مهم امام جماعت در رونق گرفتن مساجد,

امیرحسین با اشاره به نقش پر رنگ امام جماعت مسجد در رونق گرفتن امور مسجد گفت: همین مسجد خودمان وقتی که چند روز امام جماعت نداشته باشد حضور مردم به طور محسوس کاهش پیدا می کند اما وقتی یک روحانی جوان و به قول امروزی ها به روز امام جماعت مسجد می شود به سادگی صف های نماز مسجد پُر می شود.

,

وی افزود: جای تأسف است که در شهر ما تعداد روحانی کمی حضور دارند و بیشتر آن ها در ادارات شهرستان نماز را اقامه می کنند و گاهی اوقات مساجد بدون امام جماعت می ماند در حالی که اولویت اقامه نماز جماعت با مسجد است.

,

مسجد از ابتدا یعنی از ساختن اولین مسجد به دست رسول اکرم(ص) پایگاه مسلمانان بوده است، فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند در کنار پایگاه های مقاومت بسیج گام مؤثری در فعال سازی مساجد به عنوان پایگاه فعالیت‎های اجتماعی بردارند.

,

17 کانون فرهنگی هنری در خوروبیابانک فعالیت می کنند

, 17 کانون فرهنگی هنری در خوروبیابانک فعالیت می کنند, 17 کانون فرهنگی هنری در خوروبیابانک فعالیت می کنند,

مسئول کانون معین کانون های فرهنگی هنری شهرستان خوروبیابانک در گفتگو با خبرنگار ما از فعالیت ۱۷کانون هنری با مجوز دبیرخانه کانون های مساجد استان خبر داد و افزود: برنامه های تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت برادران و خواهران در کانون های مساجد برگزار می شود.
محمدرضا کمالی افزود: در کانون های مساجد برنامه هایی از جمله حلقه های تربیتی، کتاب و کتابخوانی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه، برنامه های هنری، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، اردوهای فرهنگی و بازدید، مسابقات فرهنگی و ورزشی در حال اجراست.

,
,

وی خاطر نشان کرد: فعالیت های کانون ها مختص تابستان نیست و در تمام سال متناسب با موضوع های روز برنامه هایی در نظر گرفته می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه