اخبار داغ

با شرکت 32 کوهنورد؛

صعود کوهنوردان کاشمری به علم کوه به یاد شهید محسن حججی

صعود کوهنوردان کاشمری به علم کوه به یاد شهید محسن حججی
سرپرست گروه کوهنوردی هفت شاخ کاشمر از صعود 32 تن از کوهنوردان این شهرستان به دومین قله مرتفع کشور از سه جبهه و به یادبود شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به ویژه شهید محسن حججی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وطنی‌باف در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: قله علم کوه در منطقه تخت سلیمان استان مازندران به ارتفاع چهار هزار و 850 متر دومین قله مرتفع ایران است که از چند سال قبل قصد اجرای برنامه خاصی به منظور صعود هم‌زمان علم کوه از سه جبهه گرده المان‌ها، سیاه سنگ‌ها و حصار چال را داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در ایام سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهادت شهید شجاع و در عین حال مظلوم مدافع حرم، شهید محسن حججی مصمم شدیم تا این مهم به همین مناسبت‌ها به صورت جدی در دستور کار باشگاه هفت شاخ قرار بگیرد به همین منظور تیمی متشکل از 32 کوهنورد کاشمر آماده صعود به قله علم کوه شوند.

,

 

,

وطنی‌باف با بیان اینکه سه تیم از سه مسیر برای صعود به علم کوه مهیا شدند، گفت: تیم اول که 21 نفره بود از مسیر حصارچال به سرپرستی علی فخار طبسی و کمک سرپرستی محمود غلامیان از تنگه گلو به سمت حصارچال حرکت کرده و پس از برپایی کمپ به استراحت پرداخته و طبق هماهنگی از حصارچال کار صعود به علم کوه را آغاز کردند و موفق به فتح این قله شدند.

,

 

,

سرپرست تیم کوهنوردی هفت شاخ کاشمر خاطرنشان کرد: تیم دوم از مسیر سیاه سنگ‌ها به صورت الپی به سرپرستی حجت رحیمی و مسئول فنی حمید صفریان از وندرابن با کوله‌های شب‌مانی حرکت کرده و به پناهگاه سرچال رسیده، پس از استراحت کوتاه به سمت علم چال حرکت کرده و بعد از برپایی کمپ و استراحت طبق هماهنگی از علم چال با کوله‌های شب‌مانی به سمت قله حرکت کرده و با تمام پنج نفر اعضا به صورت الپی موفق به صعود قله شدند.

,

 

,

وی به حرکت تیم سوم اشاره کرد و گفت: مسیر سوم را تیم دیگری از گرده المان ها بصورت الپی به حصارچال آغاز کردند که این تیم به سرپرستی مرتضی دلاوری و مسئول فنی هادی اسماعیلیان از ونداربن با کوله‌های شب‌مانی و ابزار فنی به سمت پناهگاه سرچال حرکت کرده و بعد از کمی استراحت ساعت سه به سمت علم چال حرکت کرده و بعد از برپایی کمپ مشغول استراحت شدند که با توجه به اینکه صعود گرده المان‌ها الپی در نظر گرفته شده و قرار بر این بود تا بعد از صعود قله از مسیر حصارچال فرود انجام شود به سمت شانه کوه حرکت کرده و در نهایت با تمام شش نفر اعضای تیم به قله رسیدند.

,

 

,

وطنی‌باف تصریح کرد: کوهنوردان کاشمری بر فراز قله علم کوه یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه سردار شهید محمد علی خورشاهی و همچنین شهید مدافع حرم محسن حججی را گرامی داشته شده و بعد از کمی استراحت هر سه تیم به سمت حصار چال حرکت کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه