اخبار داغ

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:

پرورش نیروهای اصیل و انقلابی از برکات مساجد است/ امثال شهید "حججی‌ها" پرورش یافته مسجد هستند

پرورش نیروهای اصیل و انقلابی از برکات مساجد است/ امثال شهید "حججی‌ها" پرورش یافته مسجد هستند
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: یکی از کارایی‌های اصیل مسجد پرورش نیروهای اصیل و انقلابی برای مبارزه با دشمنان اسلام است، همانطور که امثال شهید "حججی‌ها" پرورش یافته مسجد هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی گونجی در گفت‌وگو با  صبح قزوین گفت: رسول اکرم (ص) وقتی به پیامبری رسیدند و می‌خواستند بنای اجتماعی جدیدی را پایه گذاری کنند، یکی از اولین کارهایی که انجام دادند ساخت مسجد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: مسجد در تصمیم گیری‌ها و اتفاقات سیاسی و اجتماعی نقش مهمی داشت و آماده شدن برای جهاد و ابلاغ تصمیمات مهم در مسجد صورت می‌گرفت. 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تاکید کرد: امام خمینی(ره) نیز در مورد اهمیت مسجد می‌فرمایند: "ما باید کارایی مساجد را به کارایی صدر اسلام بازگردانیم"، یکی از کارایی‌های اصیل مسجد پرورش نیروهای اصیل و انقلابی برای مبارزه با دشمنان اسلام بود. 

وی با بیان اینکه مسجد پایگاهی است که می‌تواند انسان‌های مقاوم تربیت کند، ابراز کرد: غالب رزمنده‌های ما نیز اهل مسجد و محراب بودند؛ محراب از ریشه‌ی حرب و به معنای محل جنگ و حرب با شیطان و پرورش و تربیت انسان برای مبارزه با سیاهی‌ها است. 

این مسئول با اشاره به اینکه در مسجد نیروهایی برای مبارزه با دشمنان اسلام تربیت می‌شود، عنوان کرد: امساجد در تحقق انقلاب اسلامی و کمک به جبهه‌ی اسلام در 8 سال دفاع مقدس نیز نقش مهمی داشتند؛ بسیاری از اعلامیه‌های امام در مساجد پخش و از این طریق به دست مردم می‌رسید.

مسجد باید برای جوانان جذابیت داشته باشد
وی با بیان اینکه هم اکنون ما در دو جبهه‌ی نرم و سخت در حال جنگ هستیم، افزود: در جبهه‌ی جنگ نرم مساجد می‌توانند پایگاه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی باشند. 

گونجی ادامه داد: در جبهه جنگ سخت نیز رزمندگان مدافع حرم قرار دارند که به عنوان مثال فردی مثل شهید حججی نه تنها در ایران تاثیر می‌گذارد، بلکه تبدیل به یک شخصت بین المللی می‌شود. 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: اگر زندگی نامه شهدا را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد پرورش یافته‌ی مساجد هستند، بنابراین لازم است روی این توانمندی اصیل یعنی مساجد بیشتر کار کنیم. 

وی افزود: برنامه‌های مساجد باید به گونه ای باشد که عده‌ی زیادی را به خود جذب کند و خلاقیت و ابتکار در این برنامه‌ها دیده شود. 

این مسئول در خصوص مساجد موفق و تراز اسلامی قزوین گفت: در قزوین مساجد موفقی داریم که تا حدی ویژگی‌های تراز اسلامی را دارند، یکی از این مساجد مسجد ولایت است. 

مسجد ولایت نمونه ای از مسجد تراز انقلاب
وی اضافه کرد: در مسجد ولایت قزوین نماز جماعت باشکوهی برگزار می‌شود و در مناسبت‌ها مذهبی نیز برنامه‌های ویژه ای در آن انجام می‌گیرد؛ این مسجد جوانان مومنی دارد که هم به لحاظ علمی و هم از نظر اعتقادی قوی هستند.

گونجی ادامه داد: مسجد امام حسین(ع) در چهارراه طالقانی قزوین و مسجد امام خمینی(ره) در غیاث آباد نیز مساجد فعال و موفقی هستند.

این کارشناس دینی با اشاره به نقش محوری امام جماعت در مسجد عنوان کرد: یکی از سیاست‌های مدیریت مساجد که برگرفته از بیان رهبری است کمک به محوریت قرارگرفتن امام جماعت در مساجد است. 

وی در ادامه بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید امام جماعات را در سطح استان تقویت کنیم، برگزاری دوره‌های کارگاهی آموزشی، کلاس خطابه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و امور مساجد در راستای تقویت جایگاه و سطح علمی امام جماعت است. 

این مسئول ابراز کرد: مساجد متعلق به همه‌ی مردم هستند و باید در مدیریت مساجد به این نکته توجه داشته باشیم، باید مساجد ما به گونه ای باشد که همه به ویژه جوانان از آن استفاده کنند و برنامه‌هایش جذابیت داشته باشد. 

وی درباره حضور نیروی جوان در اداره‌ی مساجد گفت: یکی از تصمیمات ما استفاده از نیروی جوان در اداره‌ی مساجد است؛ در برخی مساجد نیز این کار انجام شده که در برخی از آنها نیمی از اعضای جدید هیئت امنا از جوانان هستند تا بتوانیم از فکر و مشورت آنها برای اعتلای مساجد استفاده کنیم. 
انتهای پیام/ 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه