اخبار داغ

شورای پنجم اردکان در آستانه یک آزمون بزرگ

شورای پنجم اردکان در آستانه یک آزمون بزرگ
عدم اقبال مردم به اعضای شورای چهارم اردکان بیانگر این واقعیت است که منتخبان دوره جدید باید از تکرار رفتار اسلاف خود اجتناب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اردکان گویا، عمر فعالیت شورای چهارم با همه نقاط ضعف و قوت به پایان رسیده است. تعداد قابل توجهی از اعضای شورای چهارم در شورای پنجم حضور ندارند و مورد اقبال مردم در انتخابات قرار نگرفتند. این عدم اقبال مردم به افراد شورای چهارم این شبهه را در اذهان ایجاد می کند که شاید مردم از عملکرد آنها رضایت کافی نداشته اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا،,

با این حال شورای چهارم کارهای خوبی انجام داد. از جمله کارهای خوب آنها می توان به احداث میدان امام علی(ع)، امام حسین(ع)، بلوار پیامبر اعظم(ص) و بهسازی و بازسازی بافت تاریخی و... اشاره کرد. ولی بسیاری از متخصصان معتقدند در برابر بودجه هنگفت این شورا کارهای بیشتر و تخصصی تری می توانست صورت گیرد.

,

در این راستا آزمون بزرگی در ابتدای امر برای شورای پنجم وجود دارد و آن هم انتخاب شهردار است. اعضای شورای جدید از چند ماه پیش در حال رایزنی با اشخاص مختلف برای این پست هستند ولی هنوز اجماعی در آنها شکل نگرفته است.

,

اما شورای چهارم و شهردار بارها از نظر عملکرد و اجرای کارهای تکراری و بی فایده از بیت المال و پول عوارضی که پرداختی مردم بوده است مورد سوالات و انتقادات جدی واقع شده اند ولی رویکرد بی توجهی آنها به رسانه ها نتوانست مردم را با خود همراه و توجیه کند. 

,

بارها در رسانه ها مطالعه کرده ایم که شورا و شهردار با بی تدبیری خیابان یا بلواری را آسفالت کرده است ولی بلافاصله پیمانکاران فاضلاب به جان آن آسفالت افتاده اند و به بهانه فاضلاب هزینه چند صد میلیونی را به دلیل بی تدبیری آنها به بودجه شهر وارد کرده اند. برای مثال می توان به خیابان خاتم الانبیا و بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد.

,

بارها از هزینه های بالای شهرداری نسبت به پیاده رو سازی هایی که لازم نبوده است شنیده ایم. 

,

بارها شنیده ایم که کارهای عمرانی شورا و شهرداری در میدان آیت الله خاتمی و آزادی(انار) کاری بی فایده بوده است.

,

بارها شنیده ایم که صرف بودجه 700 میلیونی شورا و شهرداری در زمینه باغ ملی بی فایده بوده و هنوز با این هزینه این قسمت شهر از کارآیی لازم برخوردار نیست

,

بارها از عدم رسانه ای کردن عملکرد شورای چهارم و شهرداری که بر طبق قانون باید در رسانه های محلی جهت آگاهی مردم درج شوند و نشدن شنیده ایم.

,

شنیده ایم که شهردار وقت به امر رنگ آمیزی بلوک های سیمانی بلوار آیت الله خاتمی پرداخته ولی مدت اندکی بعد با روکش کشیدن آسفالت آن بلوار متوجه شدیم هزینه رنگ آمیزی بی خود بود و از بودجه شهرداری اتلاف شد.

,

از بلوار غدیر خیلی چیزها شنیدیم ولی شاید مهم ترین این بود که این بلوار ناتمام توسط شهرداری افتتاح شده است!

,

از به کارگیری پیمانکاران غیر بومی بدون برگزاری مناقصه شنیدیم که داد پیمانکاران محلی را در آورد.

,

از این موارد بسیار وجود دارد که اگر بخواهیم تک تک آنها را برشمریم از حوصله خوانندگان خارج است.

,

اما نکته کلیدی این است که شورای چهارم با بودجه نجومی و زیاد خود چرا نتوانست کارهای ماندگاری کند و این فرصت بزرگ و تاریخی از کَف رفت؟

,

امروز با شورا و شهرداری مواجه هستیم که میلیاردها بدهی گریبانش را گرفته است.

,

حالا فصل شروع فعالیت شورای پنجم است. بودجه سالیانه شهرداری نسبت به سال های قبل اُفت ملموسی داشته و در شرایط فعلی هم بدهی بسیاری گریبان شهرداری را گرفته است. 

,

افکار عمومی منتظر است تا ببینید آیا شورای پنجم در رویه شورای قبل تغییری ایجاد خواهد کرد یا اشتباهات شورای قبل باز تکرار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه