اخبار داغ

دغدغه ای باید به آن توجه شود؛

شهریه اجباری مدارس از کودکان کار، استخوانی لای زخم/ هزینه برابر با ۱۰ هزار ساعت دستفروشی برای ثبت نام در مدارس دولتی

شهریه اجباری مدارس از کودکان کار، استخوانی لای زخم/ هزینه برابر با ۱۰ هزار ساعت دستفروشی برای ثبت نام در مدارس دولتی
شهریه اجباری مدارس از کودکان کار استخوانی لای زخم است، کودکان کار علاوه بر رنجی که می کشند باید برای تحصیل شهریه بپردازند و این موضوع با قانون اساسی کشور و دستورات رهبر معظم انقلاب مغایرت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوید مسائلی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: شهریه اجباری مدارس از کودکان کار استخوانی لای زخم است چرا که کودکان کار علاوه بر رنجی که می کشند باید برای تحصیل شهریه بپردازند و این موضوع با قانون اساسی کشور که آموزش عمومی برای همه ایرانی ها رایگان است، مغایرت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر عامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی با بیان اینکه مسئولان آموزش وپرورش باید در این زمینه پاسخگو باشند، بیان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، اخذ شهریه اجباری از سوی مدیران مدارس در مناطق حاشیه نشین و ترک تحصیل کودکان فقیر به معنای زیر پا گذاشتن قانون اساسی کشور است و باید این موضوع یک بار برای همیشه و از طریق نهادهای نظارتی، بررسی و با متخلفان برخورد شود.

,

به گفته وی، هزینه اخذ یا طلب شده بدون توجیه مدارس دولتی از کودکان کار تحت پوشش موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی برای ثبت نام مدارس معادل حدود 10 هزار ساعت دستفروشی این کودکان در سطح شهر است.

,

وی اظهار کرد: کودکان کار دستفروش، تحت پوشش موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی همان کودکانی هستند که با وجود سن کم به دلیل فقر مالی خانواده، مجبورند کار کنند و همچنین بسیاری از آن‌ها، توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیلی را ندارند و از اساسی‌ترین حقوق خود یعنی حق آموزش و تحصیل، محروم می شوند.

,

مدیر عامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی کشور، آموزش عمومی برای همه ایرانی ها رایگان است، تصریح کرد: دستور اکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این است که «هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرانی که به صورت غیرقانونی و بی مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل باز بمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت نام شوند.» اما متاسفانه برخی از مسئولان مدارس، قانون را نادیده گرفته اند و به آن عمل نمی کنند.

,

وی اداکه داد: این امر موجب شده که مدیران مدارس از بین 160 کودک کار تحت پوشش این انجمن که اغلب اتباع افغانی هستند، مبلغ 44 میلیون تومان طلب کنند که این مقدار معادل حدود 10 هزار ساعت کار دستفروشی این کودکان در سطح شهر است، این در حالی است که تنها بخشی از این کودکان کار توانسته اند در مدارس ثبت نام کنند و بقیه در حال ترک تحصیل هستند.

,

به گفته مسائلی، موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی از خرداد امسال این موضوعات را به مسئولان آموزش و پرورش اطلاع داده و لیست کودکان کار را برای ثبت نام رایگان در مدارس ارسال کرده است؛ اما علی‌رغم پیگیری آموزش و پرورش، مدارس مناطق حاشیه نشین با این موسسه همکاری نکرده اند.

,

مدیر عامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی تاکید می کند: این سازمان مردم نهاد وظیفه دارد از حقوق مردم دفاع کرده و تمامی فعالیت‌ها و مطالبه هایش را در چارچوب قوانین و مقررات اجرا کند که امید است عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه برقرار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه