اخبار داغ

مساجد، سنگر مقابله با جنگ نرم/ توطئه دشمن، خالی کردن مساجد از جوانان

مساجد، سنگر مقابله با جنگ نرم/ توطئه دشمن، خالی کردن مساجد از جوانان
نقشی که مساجد به عنوان محور و توسعه فرهنگی دینی در جامعه دارند، دشمنان را بر آن داشته تا با برنامه ریزی وسیع و گسترده بخواهند تا جوانان از این محافل دور شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، مساجد در ایران اسلامی همیشه از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در نزد مردم مسلمان این مرز و بوم  اهمیت ویژه ای دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

مسجد علاوه بر اینکه در اندیشه دینی و اسلامی ما از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و هستند، پایگاه اسلام و انقلاب اسلامی ما نیز بوده و انقلاب ما از مسجد شکل گرفته است و به طور کلی مساجد از صدر اسلام، پایگاه ترویج فرهنگ دینی بوده و نقش مهمی در تحولات اجتماعی و سیاسی داشته اند.

,

قبل از پیروزی انقلاب، مساجد، مرکز بسیج مردم  برای تظاهرات و راهپیمایی، ایستادگی در برابر ظلم ظالمان و محل خیزش بر علیه رژیم ستم شاهی بود و بعد از انقلاب نیز افراد از طریق مساجد برای حضور در جبهه های جنگ سازماندهی می شدند و امروزه هم بسیاری از مشکلات نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق همین مساجد و اهالی مساجد برطرف می شود.

,

از سوی دیگر، امروزه دشمنان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را در سرلوحه کارهای خود قرار داده اند و با توجه به اهمیت و جایگاه مسجد در اسلام و ایران اسلامی، برای خالی کردن مساجد از جوانان و مردم برنامه ریزی می کنند.

,

نقشی که مساجد به عنوان محور و  توسعه فرهنگی دینی در جامعه دارند، دشمنان را بر آن داشته تا با برنامه ریزی وسیع و گسترده بخواهند تا جوانان از این محافل که به عنوان سنگر مبارزه با جنگ نرم هستند، دور شده تا به آسانی فرهنگ غربی و دلخواه خود را جایگزین فرهنگ اسلامی در اندیشه و تفکر جوانان بکنند.

,

کم رنگ کردن حضور مردم و جوانان در مساجد، هدف دشمنان است

,

امام جمعه میاندوآب در این زمینه در جمع مردم  با اشاره به اینکه دشمن روی جوانان ما برنامه ریزی کرده است، گفت: کم رنگ کردن حضور مردم و جوانان در مساجد و بی اهمیتی به نماز اول وقت و جماعت یکی از اهداف دشمنان است که برای آن برنامه ریزی می کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه باید در تمامی مساجد نماز جماعت برپا بوده و مساجد را رونق داد، اظهار کرد: مسجد خانه خداست و باید آنها را آباد کرد و در این زمینه نقش علما و هیئت امنای مساجد بسیار مهم و تاثیرگذار است.

,

وی با تاکید بر اینکه احدی حق ندارد به اسم هیئت امنا و یا چیز دیگر مانع از حضور مردم در مساجد شود، افزود: علما باید در مساجد را باز کرده و در آنجا نماز به پا داشته و مردم را به دین فراخوانند و در این راه همه باید همراه و همدل باشند.

,

مسجد سنگر است

,

باید گفت نیرویی که در مسجد تربیت می شود، نیروی قدرتمندی است که توان استقامت در برابر تهاجم دشمن را دارد و عده ای در خارج و حتی داخل می خواهند تا چنین نیرویی تربیت نشده و می خواهند تا با خالی کردن مساجد، گفتمان جوانان را تغییر دهند.

,

شروع کار فرهنگی، انقلابی و اسلامی از مسجد بوده و همین حضور جوانان در مسجد ارزش دارد زیرا به بیان امام خمینی(ره) مسجد سنگر است و نباید خالی شود اگر جوانان از سنگر خارج شوند ارزش های آلوده نصیبشان می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه