اخبار داغ

گوش پر از وعده های خالی؛

انتظار هرمزگانی ها از دولت دوازدهم در تحقق وعده های پیشین

انتظار هرمزگانی ها از دولت دوازدهم در تحقق وعده های پیشین
هرمزگان در چهارسال اخیر شاهد حضور پررنگ و اتوکشیده بسیاری از مسئولان ارشد دولت بوده که هر بار با کوله باری از وعده وارد استان شدند و در نهایت گوش هایی مانده که از وعده های بی اساس پر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛مراسم تنفیذ دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صبح پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶ در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و سران و مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم بر عهده رهبری است که معظم له در این مراسم  حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی را در دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری تنفیذ کردند.

,

رهبر انقلاب در این حکم اجرای برنامه‌ اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تأکید کردند و یادآور شدند که رأی ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهد به صراط قویم و مستقیم اسلامی و انقلابی است.

,

مراسم تحلیف حسن روحانی نیز در تاریخ 14مرداد سال جاری با حضور مسئولان کشوری، لشگری و مقامات داخلی و خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و رئیس جمهور دولت دوازدهم از این تاریخ رسما کار خود را دولت آغاز کرد.

, مراسم تحلیف حسن روحانی نیز در تاریخ 14مرداد سال جاری با حضور مسئولان کشوری، لشگری و مقامات داخلی و خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و رئیس جمهور دولت دوازدهم از این تاریخ رسما کار خود را دولت آغاز کرد., مسئولان کشوری، لشگری و مقامات داخلی و خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و رئیس جمهور دولت دوازدهم از این تاریخ رسما کار خود را دولت آغاز کرد.,

پس از چند روز فعالیت نمایندگان و میزبانی بهارستان از وزاری بیشنهادی در نهایت روز گذشته سرانجام تکلیف کابینه دوازدهم مشخص شد تا جمع یاران رئیس‌جمهور در دولت جدید جمع شود و با رای اعتماد مجلس به ۱۶ وزیر پیشنهادی و رای نیاوردن حبیب‌الله بی‌طرف برای تصدی وزارت نیرو، تکلیف اکثر اعضای کابینه دوازدهم روشن شد.

,

اکنون که کابینه دولت قوام یافته و تمام شرایط برای تلاشی مضاعف و همتی جهادی فراهم شده مردمی که با شور و نشاطی بی سابقه در اردیبهشت ماه برای انتخاب رئیس جمهور خود پای صندوق رای آمدند،از دولت روحانی انتظار دارند که با عنایت به فرامیشات رهبری و تحقق وعد ه های انتخاباتی خود در راهی که چهار سال پیش گام نهادند استوارتر از پیش قدم نهند.

,

هرمزگان از جمله استانهایی بود که با حضور پرشور در انتخابات و رای حداکثری به حسن روحانی فرصتی دیگر به رئیس جمهور داد تا در سایه تدبیر و تلاش کارهای نیمه تمام دولت یازدهم را در امتداد دولت دوازدهم تحقق بخشد.

,

توسعه سواحل مکران،وعده ای که هنوز محقق نشده

, توسعه سواحل مکران،وعده ای که هنوز محقق نشده,

توسعه سواحل مکران و نوار ساحلی هرمزگان از محورهای مورد تاکید رئیس دولت یازدهم در هرمزگان بود که از ابتدای صدارت روحانی تا کنون اقدام خاصی در این خصوص لمس نشده و این موضوع در حد حرف و همایش باقی مانده است.

,

مکران نشینان که در سال های اخیر به وعده های روحانی چشم دوخته اند تاکنون هیچ اقدام قابل ملاحضه ای را در منطقه استراتژیک مشاهده نکردند و هنوز فقر، محرومیت و نبعیض در جاسک و سایر شهرای نواری مکران بیداد می کند.

,

حسن روحانی که در نخستین سفر استانی خود به هرمزگان اعلام کرده بود" این دولت به قولی که به مردم می‌دهد در همین دوره به آن عمل می‌کند" به بهانه تحریم ها و محدودیت های مالی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.

,

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور از جمله اعضای کابینه بود که با رای بالا روانه پاستور شد وی که اصالتا بومی هرمزگان است در اردیبهشت ۹۵ ، توسعه سواحل مکران را از بهترین تصمیمات دولت دانست و تاکید کرد: برخی از طرح های در دست اجرا در سواحل مکران استراتژیک و کلیدی است از جمله اینکه باید بخشی از صادرات نفت ایران در خارج از خلیج فارس و از این سواحل صادر شود.

,

اکنون ساحل نشینان در آستانه دولت دوازدهم  از رئیس جمهور و جهانگیری که وعده توسعه مکران را مکررا مطرح کرده بودند انتظار دارند تا با تدبیری ویژه نسبت به تحقق وعده های دوره قبل خود اقدام کنند و مردم محرم را از نعمت امکانات و خدمات شهری بهرمند کنند.

,

پای لنگ حوزه  بهداشت و درمان در هرمزگان

, پای لنگ حوزه  بهداشت و درمان در هرمزگان,

اشتغال، بهداشت ، درمان و آموزش عالی از جمله تاکیدات روحانی در هرمزگان بود که با گذشت بیش از چهار سال از دولت یازدهم همچنان محرومیت ها و مشکلات در این زمینه های مهم به چشم می خورد

,

هرمزگان در روزها و ماههای اخیر شاهد مرگ دهها نفر از مردمی است که قربانی ضعف و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان شدند چنانچه اگر دولت در سالهای اخیر کمتر سرگرم مسائل سیاسی و بازی غرب می شد امروز مادری غم هجران فرزند نداشت یا نوزادی در بدو تولد از نعمت مادر محروم نمی شد.

,

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در بهمن سال 95 در جمع مردم هرمزگان حضور داشت، گفت:دولت رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه خدمات، بهسازی و بازسازی فضاهای بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان هزینه کرده است.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص تجهیزات بیشتری در زمینه آنژیوگرافی، سیتی اسکن و ام آر آی به هرمزگان خبر داد و بیان کرد: ایجاد مجتمع عالی سلامت، افزایش سهمیه آموزش نیروهای بومی برای تامین نیازهای این استان در زمینه متخصص و فوق تخصص رشته های مختلف پزشکی و اختصاص هزینه خرید آمبولانس های جدید برای اورژانس از دیگر اقداماتی است که در این استان طی شش ماه آینده صورت می گیرد.

,

قاضی زاده هاشمی بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام این استان از جمله بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بندرعباس، بیمارستان مادر و کودک و توسعه بیمارستان جاسک تاکید کرد : استان هرمزگان نیازمند هزار تخت بیمارستانی است و طبق تصمیماتی که گرفته شد در هرمزگان نیز همانند برخی استان ها از طریق تغییر کاربری املاک دولتی می توان خلق ثروت کرد تا از این طریق بیمارستان های جدید احداث شود.

,

وی افزود: هرمزگان فرصت های بی نظیری همچون ظرفیت مناسب برای توریست درمانی دارد و بخش خصوصی می تواند در این زمینه فعال شود و به احداث بیمارستان های جدید در این استان کمک کند.

,

اکنون با گذشت بیش از شش ماه از سفر قاضی زاده و پایان دولت یازدهم همچنان خبری از تحقق این وعده ها و اعتباراتی که قرار بود به هرمزگان واریز شود، نیست.

,

 

,

حرفای بدون پشتوانه روحانی و نعمت  زاده در هرمزگان خاک می خورد

, حرفای بدون پشتوانه روحانی و نعمت  زاده در هرمزگان خاک می خورد,

روحانی در جمع صیادی و آبزیان را  مایه اشتغال فراوان دانست و نعمت زاده در آخرین سفر خود به هرمزگان از ظرفیت های کلان این استان در زمینه کشتی سازی، فعالیت های بندری و تجارت بین الملل گفت اما در سالهای اخیر با اجازه صیادی به چینی و هندی ها در خلیج فارس و ایجاد محدودیت های صید برای بومیان همچنین عقد قرارداد با شرکت های خارجی برای ساخت کشتی حرفای بدون پشتوانه روحانی و نعمت  زاده در هرمزگان خاک می خورد.

,

شماری از وعده ها که همچنان خاک می خورند

, شماری از وعده ها که همچنان خاک می خورند,

احداث آب شیرین در بندرعباس، احداث بیمارستان دوم در شهرستان میناب، مرکز غربالگری سرطان، مرکز زنان و زایمان، کلینیک تخصصی در داخل بیمارستان و نیمه تمام ماندن پارک بوستان از مهم ترین وعده های دولت یازدهم در میناب میتوان عنوان کرد.

,

آسفالت جاده صعب العبور بخش گافر و پارامون، انتقال آب سد جگین به سردشت، نیمه تمام ماندن دو سالن ورزشی در روستای اهون و بلبل آباد، آسفالت جاده جاسک به بشاگرد، نیمه تمام ماندن کوهستان پارک سردشت و نیمه تمام ماندن پل رودخانه بزرگ سردشت و … از جمله پروژه هایی بود که در دولت یازدهم وعده داده شده بود که تحقق نیافت.

,

تبدیل شدن بندر جاسک به یک بندر مهم برای صادرات نفت و صنایع انرژی، توسعه بزرگراه بندرعباس بندر جاسک، برنامه‌هایی برای لوله گاز، لوله نفت و پتروشیمی، بهسازی جاده میناب به جاسک ؛وعده راه اندازی فاضلاب جاسک، توسعه و تبدیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی جاسک به بیمارستان ۶۴ تختخوابی و راه اندازی فرودگاه جاسک و توسعه آن به یک فرودگاه بین المللی بخشی از وعده های دولت یازدهم به مردم جاسک بود.

,

هرمزگان در چهارسال اخیر شاهد حضور پررنگ و اتوکشیده بسیاری از مقامات کشوری و مسئولان ارشد دولت بوده که هر بار با کوله باری از وعده وارد استان شدند و در نهایت گوش هایی مانده که از وعده های بی اساس پر است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه