اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛

رابطه معنوی امام جماعت و جوانان یکی از راه های جذب جوانان به مسجد است

رابطه معنوی امام جماعت و جوانان یکی از راه های جذب جوانان به مسجد است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جوانان و نوجوانان در دوران رشد عقلانی به سر می برند و نیاز دارند که با منطق و استدلال درست با معارف دینی آشنا شوند، لذا رابطه معنوی امام جماعت و جوانان یکی از راه های جذب جوانان به مسجد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی  در گفتگو با خبرنگار قم فردا، درباره روز جهانی مسجد و چرایی حضور کمرنگ نسل جدید در مساجد اظهار داشت: مساجد زنده و پویا برای هیئت امنا و ائمه جماعات باید در راس و محور تمام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شان قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی با بیان اینکه چطور می توان مساجد را به قطب اصلی و فرهنگی محلات تبدیل کرد، افزود: اگر ائمه جماعات افرادی آشنا به شیوه تعامل با جوانان، نوجوانان باشند و نیازها آنها را درک کنند و همچنین دارای قدرت برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی قشر جوان و قشر فرهیخته ما باشند، بدون شک مسجد به یک پایگاه فرهنگی قوی و مکان تجمع جوانان و نوجوانان تبدیل خواهد شد.

,

رجبی ادامه داد: جوانان و نوجوانان در دوران رشد عقلانی به سر می برند و نیاز دارند که با منطق و استدلال درست با معارف دینی آشنا شوند، لذا رابطه معنوی امام جماعت و جوانان یکی از راه های جذب جوانان به مسجد است.

,

وی بیان داشت: باید به جوانان شخصیت داد، باید با صداقت با آن ها رفتار کرد که اگر در این محورها ائمه جماعات و هیئت امنای مسجد این مولفه ها را در نظر بگیرند و ارتباط خوبی با آنها داشته باشند، بدون شک اقبال جوانان به مساجد بیشتر خواهد شد.

,


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اما متاسفانه گاهی دیده شده که به جوانان شخصیت داده نمی شود! لذا جوانان نیز که در دوران کاملا حساسی به سر می برند، رنجیده خاطر شده و ارتباط خود را با مسجد و با فرهنگی که در آن ارائه می شود قطع می کنند.

,
,

وی یادآور شد: بنابراین اگر می بینیم که در جایی مسجدی پرشور و نشاط وجود دارد معلول عواملی است که به آنها اشاره کردم.

,

رجبی عنوان داشت: ما نمونه های زیادی در شهرهای مختلف داریم که امامان جماعت توانسته اند قشر جوان را نه تنها جذب کنند، بلکه شیفته خود و مسجد کرده اند. البته عکس آن هم وجود دارد که جوانان متنفر و فراری از مسجد شده اند! وقتی هر دو را مورد بررسی قرار دادیم، دیدیم که آنها امام جماعت و هیئت امنای متفاوتی دارند.

,

وی گفت: البته شورای عمومی شهر که امام جمعه شهر نیز در آنجا حضور دارد هم باید پشتیبانی لازم را کنند و در سطح کلان برنامه ریزی های خودشان را داشته باشند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر امامان جماعت و هیئت امنا یک افراد برنامه ریز باشند، طبعا برنامه هایی را که ارائه می دهند برنامه هایی است جاذب برای جوانان، همچنین سخنرانانی را که دعوت می کنند، سخنرانانی هستند که نیازهای فکری و فرهنگی جوانان را تامین و جوانان را جذب مسجد می کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این امامان جماعت و هیئت امنای خوب، قطعا برنامه های متنوعی را متناسب با سنین جوانان، من جمله برنامه های فکری، دینی و حتی برنامه های هنری که مورد پذیرش اسلام است را پیش بینی می کنند و به این طریق نسل جوان را جذب مسجد می کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه