اخبار داغ

در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

اشتغال ۱۸۰نفر در عرصه های اقتصاد مقاومتی بوکان

اشتغال ۱۸۰نفر در عرصه های اقتصاد مقاومتی بوکان
مسول بسیج سازندگی سپاه بوکان از ایجاد اشتغال برای 180 نفر در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی طی سال های 95 و 96 در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول بسیج سازندگی شهرستان بوکان در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار کانی پرس از اعطای بیش از ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال ۱۸۰ نفر در شهرستان بوکان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

سرهنگ پاسدار محرم دامنی در تشریح این خبر عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است که در این راستا بسیج سازندگی سپاه بوکان اقدام به پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌کند.

,

وی اظهار کرد: از اواسط سال ۹۵ در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی، هر شهرستان در یک محصول به قطب صنعت فراگیر خود تبدیل شد تا از این طریق بتوان یک هم افزایی بین شهرستان ها و دستگاه های مسئول ایجاد گردد.

,

دامنی ادامه داد: به واسطه فراگیر بودن قالی بافی در بوکان نیز این شهرستان به عنوان قطب این صنعت در استان معرفی شد تا تعاونی ها و قالی بافان آن بتوانند از  مزایای دریافت تسهیلات در قالب اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

,

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی بوکان، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و نیز بهره گیری از ظرفیت بسیجیان مستعد و کارآمد، اقدام به بومی سازی دستورالمعل های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کرده است که در همین راستا و از اول سال ۹۶ تا کنون ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به متقاضیان دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی (ایجاد و توسعه کارگاه های قالی بافی) وام های کم بهره پرداخت کرده است.

,

محرم دامنی عنوان کرد: تا کنون برای ۱۸ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم در صنعت قالی بافی ایجاد اشتغال شده است که امید است تا پایان سال جاری شاهد افزایش چشم گیر این امار باشیم.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه بوکان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد اشتغال برای ۱۳۰ نفر در سال ۹۵ در راستای اقتصاد مقاومتی در بوکان اشاره کرد و عنوان نمود: در سال ۹۵ نیز بیش از ده میلیارد ریال تسهیلات زود بازده به متقاضیان در راستای صنایع خرد و کوچک و همچنین دامداری و زنبور داری پرداخت شد.

,

محرم دامنی افزود: در سال گذشته برای ۴۳ نفر به صورت مستقیم و ۹۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد شغل شده است.

,

وی تصریح کرد: بی گمان اجرای طرح های اقتصاد مقامتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گام بلندی در زمینه اشتغال زایی و شکوفایی اقتصاد می باشد که می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روند کاهش بیکاری بویژه در شهری همچون بوکان داشته باشد.

,

انتهای پیام/خ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه