اخبار داغ

معلولین ناچارند ترک تحصیل کنند/ نباید شهر با معلول بیگانه باشد

معلولین ناچارند ترک تحصیل کنند/ نباید شهر با معلول بیگانه باشد
عضو انجمن دفاع از حقوق معلولین قروه با اعتراض به نبود جدیت در رسیدگی به موانع تردد در نظام شهرسازی استان گفت: کوهستانی بودن استان و بی توجهی به استانداردهای شهرسازی در حوزه معلولین مشکلات بسیاری برای این قشر ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، دومین جلسه کمیته مناسب سازی معابر و ساختمانها برای معلولین کردستان با حضور رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور، استاندار، معاون امور عمرانی استانداری، جمعی از مدیران ادارات مرتبط و نمایندگان معلولین با هدف ارزیابی راه‌های‌ تسریع و ارتقاء کیفی پروژه‌های‌ مناسب سازی در سالن جلسات سازمان بهزیستی استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

کردستان رتبه دوم مناسب سازی کشور دارد

,

 

,

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور نهادینه نشدن مناسب سازی در طراحی شهری و روستایی را مشکل اصلی نامید و گفت: مناسب سازی نباید تنها مختص به معلولین باشد بلکه باید مناسب سازی برای تمام اقشار جامعه باشد و مرزبندی بین سالم و معلول امری منطقی نیست.

,

 

,

ابراهیم کاظمی مومن سرایی افزود: یکی از بسترهای مناسب سازی در کردستان به رسمیت شناختن حقوق معلولین در رویکرد مدیران است که این موضوع در برخی استانها وجود ندارد و ما این را بستری مناسب برای برنامه ریزی می‌دانیم.

,

 

,

وی کردستان را استان موفق در مناسب سازی نامید و تصریح کرد: یزد با 59 درصد مناسب سازی رتبه اول و کردستان با 41 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده و تهران با 24 درصد در رده آخر قرار دارد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در میان ادارات هم سازمان بهزیستی با 61 درصد رتبه اول و سازمان نظام پزشکی با 21درصد رتبه آخر کشور را دارد.

,

       

,

تمام امکانات کشور به معلولان تعلق دارد

,

 

,

استاندار کردستان با اشاره به وجود اراده محکم در مدیریت استان برای تامین نیاز معلولین گفت: مناسب سازی ترکیبی از علم و فن است و تشخیص ضرورتها را باید خود این قشر انجام دهند که رسیدن به این نقطه تنها با استفاده از مشاوران ذیصلاح و خود معلولین مهیا می‌گردد.

,

 

,

عبدالمحمد زاهدی افزود: اگر در یک شهر بزرگ تنها یک معلول داشته باشیم باید مناسب سازی را برای آسودگی آن یکنفر انجام دهیم زیرا معلول هم یک انسان دارای حقوق شهروندی بوده و نیاز به تردد برای تامین نیازهایش دارد.

,

 

,

وی اعلام کرد: تمام امکانات استان به معلولان تعلق دارد و طوری برنامه ریزی کرده‌ایم که تا 4 سال آینده برنامه مناسب سازی را به پایان برسانیم.

,

 

,

مناسب سازی الزام قانونی است

,

 

,

مدیرکل بهزیستی کردستان با تاکید بر ضرورت مناسب سازی برای معلولین گفت: رفتارها و کارهایی که معلولین انجام می‌دهند از عهده افراد سالم برنمی آید و این نشان می‌دهد معلولیت ناتوانی و محدودیت نیست اما در کنار این موضوع باید امور مربوط به آسان سازی انجام امور روزمره برای این قشر انجام شود تا با حداقل مشکل کارهایشان را پیگیری کنند.

,

 

,

صباح قریشی افزود: مناسب سازی الزام قانونی مدیریت شهری و روستایی است اما به علت بی‌توجهی‌های چند دهه قبل در طراحی شهری اجرای این امر با مشکل و مانع روبرو می باشد که باید این کار در شرایط فعلی با جدیت پیگیری گشته و در طراحی های جدید اصول مربوط به مناسب سازی رعایت گردد.

,

 

,

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته کردستان در ردیف استانهای پیشرو قرار دارد و اگر چنین ادامه یابد در آینده نزدیک به اهداف تعیین شده خواهیم رسید.

,

 

,

صدور پایان کار منوط به رعایت مناسب سازی است

,

 

,

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با اشاره به قرار گرفتن مناسب سازی در روند شهرسازی استان گفت: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده از جمله نهادینه شدن ضرورت مناسب سازی در روند شهرسازی اما تا رسیدن به وضعیت مناسب فاصله زیادی داریم و باید بیش از پیش انجام این امر را در دستور کار قرار دهیم.

,

 

,

جمشید اسدی افزود: صدور پایان کار برای ادارات دولتی، نهادهای عمومی و مدارس منوط به رعایت قوانین مناسب سازی است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته شهرک بهاران سنندج به عنوان پایلوت طرح مناسب سازی انتخاب گردید تا ضمن اجرای طرح نقاط ضعف و قوت را نیز به دست آوریم و از این تجربه در سایر نقاط شهری استان استفاده نماییم.

,

 

,

شهرداریها به نواقص معابر رسیدگی کنند

,

 

,

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان در مورد برنامه ریزیهای انجام شده در کمیته مناسب سازی اظهار کرد: بررسی راهکارهای مناسب سازی از جمله در مدارس، معابر، خیابانها، اتوبوسها، مراکز درمانی و دستگاههای خود پرداز بانکها انجام شده و در موارد زیادی این کارها انجام شده که در جای خود مورد تقدیر می‌باشد.

,

 

,

مشفق افزود: کمبود موزایکهای پولکی، وجود چاله‌های متعدد و غیر استاندارد بودن تعدادی از سرعت‌گیرها در خیابانها و پیاده روها مشکلاتی برای معلولین ایجاد نموده که از شهرداریها درخواست می‌کنیم با عنایت ویژه به این نواقص رسیدگی کنند.

,

 

,

معلولین ناچارند ترک تحصیل کنند

,

 

,

عضو انجمن دفاع از حقوق معلولین قروه با اعتراض به نبود جدیت در رسیدگی به موانع تردد در نظام شهرسازی استان گفت: کوهستانی بودن استان و بی توجهی به استانداردهای شهرسازی در حوزه معلولین مشکلات بسیاری برای این قشر ایجاد نموده از جمله اختلاف سطح پیاده‌رو و سواره‌رو، سرعت‌گیر خیابانها، اجرا نکردن محل تردد معلولین در ساختمان ادارات، پاساژها، مراکز درمانی، سالنهای ورزشی و بانکها.

,

 

,

صادق حسین‌زاده افزود: نبود دستشویی مخصوص معلولان سبب شده تا تعدادی از معلولان ترک تحصیل کنند.

,

 

,

شهرداری سنندج برنامه ریزی برای مناسب سازی را در دستور کار دارد

,

 

,

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج خبر از برنامه ریزی این نهاد برای تامین نیاز معلولان داد و اعلام کرد: من معتقدم که معابر شهری معلول هستند که این قشر عزیز نمی توانند به راحتی تردد کنند و باید تمام برنامه‌های شهرسازی ما بر اساس نیاز سنجی معلولان طراحی گردد.

,

 

,

رخزادی افزود: شهرداری سنندج با نگاهی کارشناسی به مناسب سازی می‌نگرد و در راستای تامین نیاز معلولان اقدامات فراوانی انجام داده است.

,

 

,

وی در ادامه اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح پایلوت شهرک بهاران اقداماتی از قبیل پل گذاری مخصوص معلولان در معابر و خیابانها، مراکز خدماتی، بانکها، مراکز تجاری و سالنهای ورزشی انجام داده است.

,

 

,

معلولان مریوان نیاز به رسیدگی بیشتر دارند

,

 

,

عضو انجمن نابینایان مریوان با اشاره به وجود مشکلات فراوان در مریوان گفت: در تمام شهرهای استان موانع زیادی برای تردد معلولان وجود دارد که این موانع در شهرهای کوچک بیشتر بوده و اراده‌ای برای رفع آنها وجود ندارد.

,

 

,

خالد مدنی‌فر افزود: باید در کمیته مناسب سازی هر شهر یک معلول حضور داشته باشد تا برنامه‌ریزیها با دقت کافی انجام پذیرد زیرا این قشر بهتر می توانند ضرورتها را تشخیص دهند.

,

 

,

نباید شهر با معلول بیگانه باشد

,

 

,

معاون عمرانی استانداری کردستان مناسب سازی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که شهرها و روستاها دوستدار معلولین باشند و تمام تفاوتها در حقوق شهروندی معلول و غیر معلول را از بین ببریم.

,

 

,

امیر قادری افزود: نباید معابر، خیابانها، اماکن عمومی و ادارات ما با معلولین بیگانه باشند و مدیریت شهری و روستایی بر اساس شرایط معلولان برنامه ریزی نمایند.

,

 

,

وی تصریح کرد: این که مناسب سازی اعتبارات کلان می‌خواهد نباید موجب فرار از اجرای پروژها گردد و کردستان با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های متعدد تا کنون توانسته به بخشی از وظایفش عمل کند.

,

 

,

قادری اظهار کرد: حضور معلولین در کمیته مناسب سازی ضروری است و از وجودشان در این نهاد استفاده خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه