اخبار داغ

فرماندار شهرستان باشت:

شعله های آتش از دل کوه خامی باشت همچنان زبانه می کشد

شعله های آتش از دل کوه خامی باشت همچنان زبانه می کشد
فرماندار شهرستان باشت گفت: هنوز از میزان خسارت این آتش سوزی برآورد دقیقی مشخص نیست و این آتش سوزی از دو منطقه باشت و گچساران همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت در گفت و گو با این پایگاه خبری به وضعیت آتش سوزی جنگل های کوه خامی اشاره کرد و گفت:  برخورد صاعقه در روز جمعه 27 مرداد ماه به درختان جنگل های کوه خامی باعث آتش سوزی درختان شد که این آتش سوزی با ورود به مراتع خشک و صعب العبور باعث افزایش شدت گسترش خسارت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

کوه خامی مجموعه قللی است که مابین شهرستان گچساران و شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر می‌باشد.ارتفاع این کوه بین ۳۰۰۰ تا ۳۳۰۰ متر از سطح دریا است که این کوه پوشیده از درخت بلوط بشکل جنگل‌های تنک می‌باشد.

,

وی گفت: هنوز از میزان خسارت این آتش سوزی برآورد دقیقی مشخص نیست و این آتش سوزی از دو منطقه باشت و گچساران همچنان ادامه دارد که شدت این آتش سوزی در منطقه گچساران بیشتر می باشدو نیازمند این هستیم که این آتش سوزی از هر دو منطقه مهار شود.

,

فرماندار شهرستان باشت اظهار کرد: اقداماتی همچون اعزام 70 نیروی امدادی و یک فروند بالگرد جهت مهار این آتش سوزی گذاشته‌ایم و تمام توان خود را برای مهار این آتش‌سوزی و جلوگیری از خسارت بیشتر به این جنگل را گذاشته‌ایم و تلاش نیروهای امدادی همچنان ادامه دارد.

,

آتش‌سوزی در صورتی که به موقع مهار نشود، موجب خسارات زیادی می‌گردد و در بسیاری از موارد، خسارات حریق ثانویه، حتی بیش از خسارات حادثه اولیه بوجود آورنده آن می‌باشد.

,

حسینی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از زمان مهار این آتش‌سوزی چیست؟ گفت: با توجه به پراکندگی آتش سوزی و شرایط جوی حاکم بر منطقه نمی توان زمان مشخصی را برای مهار آتش سوزی پیش بینی کرد ولی سعی و تلاش ما در این است که در کوتاهترین زمان ممکن این آتش سوزی را مهار کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه