اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

کمبود روحانی مشکل اصلی در حوزه مساجد آذربایجان غربی است

کمبود روحانی مشکل اصلی در حوزه مساجد آذربایجان غربی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی کمبود مسجد و روحانی را از مهمترین مشکلات امور مساجد استان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به فرارسیدن ۳۱ مردادماه روز جهانی مسجد، اظهار داشت: هم اکنون در استان آذربایجان غربی ۳ هزارو ۷۴۲ مسجد وجود دارد که از این تعداد ۲ هزارو ۹۶۹ مسجد در روستاها و ۷۷۳ مسجد نیز در شهرهای این استان قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، مساجد را سنگر و کانون های مبارزه با جنگ نرم معرفی کرد و افزود: همانطوریکه از بدو اسلام تا کنون مهمترین جایگاه برای همه عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی بوده اکنون نیز این جایگاه در جامعه حفظ شده است.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در خصوص احیای هرچه بیشتر رسالت و جایگاه مساجد در استان اظهار داشت: یکی از این سازکارها این است که روحانیون باید با تجهیز خود به علوم و فنون روز راه نفوذ دشمنان را ببندند و دیگر اینکه هرچه قدر مساجد در دسترس مردم قرار داشته باشد قطعا ارتباط مردم با مسجد دوچندان می شود.

,

وی، به ضرورت هم‌اندیشی و تعامل دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات مساجد، نیز تاکید کرد و گفت: برخی از مناطق شهر فاقد مسجد هستند که انتظار می رود نسبت به این مسله رسیدگی شود و ساخت و ساز اماکن مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

,

حجت الاسلام داداش زاده، با بیان اینکه امروز مخاطبان مسجد اضافه شده اند که کم نشده اند، اظهار کرد: اما یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است که آمار مساجدی که در اقامه نماز صبح در استان باز می باشند پایین است که لازم است به این موارد نیز رسیدگی شود.

,

وی، تصریح کرد: البته دلیل عمده این مشکل نیز کمبود روحانی در استان است بطوریکه در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر روحانی در استان وجود دارد که این تعداد به لحاظ تعداد مساجد و برپایی نمازهای جماعت کم می باشد.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، کمبود اعتبارات را از دیگر مسائل مهم در زمینه تعداد روحانیون مساجد استان عنوان کرد و گفت: در صورتی که اعتبارات بیشتری در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی، قرار گیرد اعزام روحانی با قوت بیشتری دنبال می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه