اخبار داغ

در شورای فرهنگ عمومی لالی مطرح شد؛

حل مشکل روحانیون مساجد با راه اندازی حوزه علمیه لالی

حل مشکل روحانیون  مساجد با راه اندازی حوزه علمیه لالی
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لالی با حضور جمعی از مسئولین به محوریت بررسی مسائل و مشکلات مساجد و راهکارهایی برای رفع این مشکلات در محل دفتر امام جمعه برگزارشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از لالی نیوز ؛ در این جلسه که با محوریت مساجد و مشکلات آن ها برگزار شد امام جمعه موقت شهرستان لالی برگزاری این گونه جلسات را در راستای رفع مسائل و مشکلات مساجد در لالی مفید عنوان کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لالی نیوز ,

حجت الاسلام نجفی همچنین اظهار داشت : تاسیس حکومت اسلامی همراه با تاسیس مسجد بوده و همواره افراد انقلابی از مساجد خروج کرده و به جامعه معرفی شده اند

,

در ادامه جلسه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان لالی عنوان کرد : یکی از اصلی ترین مشکلات مساجد این است که متولی اصلی آن ها مشخص نیست و بیش از 16 نهاد با فعالیت های این مکان فرهنگی در ارتباط است که در انجام فعالیت ها یا موازی کاری صورت می گیرد یا برخی از مسائل بلاتکلیف رها می شوند.

,

وی تصریح کرد : مساجد در زمان انقلاب در محلات هر کدامشان حکم یک دولت را داشت و همه کارهای آن را مردم انجام می دادند و کانون فعالیت های مهم زیادی بود اما امروزه با تداخل کاری موجود نمی توان آن ها را اداره کرد .

,

حجت الاسلام مهدوی تاکید کرد : اگر حوزه علمیه در لالی راه اندازی شود مشکل روحانی مساجد حل خواهد شد و لذا ضرورت دارد تلاش همه در راستای پیگیری حوزه علمیه در شهرستان باشد .

,

وی در انتها اعلام کرد : اداره اوقاف باید در شهرستان لالی مستقر شود تا برخی از مسائل با تعامل بین دستگاهی در سطح مساجد حل شود .

,

در ادامه جلسه فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان لالی اظهار داشت : ما در حالی نمی توانیم برای مردم روستاهای دور افتاده روحانی تامین کنیم و مسائل فرهنگی را در این مناطق سرو سامان دهیم که به دور ترین این روستاها هم آب و برق و امکانات برده ایم و پس از زیرساخت های ایجاد شده مردم این مناطق نیاز به کار فرهنگی دارند .

,

سرهنگ کریمی در ادامه تاکید کرد : با وجود مشکلاتی که در پیگیری راه اندازی حوزه علمیه وجود دارد و با توجه به این که تا روحانی در مساجد نباشد رونقی هم در آن ها نیست لذا یکی از جاه هایی که می توان به صورت آتش به اختیار عمل کرد در بحث راه اندازی حوزه علمیه است .

,

 

,

اسماعیل رحیمی(رئیس دانشگاه) ، مصطفی فاریابی(رئیس آموزش و پرورش) و علی رضایی(بخشدار حتی) و جمعی دیگر از اعضا در ادامه به بیان برخی دیگر از مسائل این حوزه پرداختند .

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه