اخبار داغ

دره عمیق دوزویل در لالی/مکان ناشناخته بر سر راه مسافران+تصاویر

دره عمیق دوزویل در لالی/مکان ناشناخته  بر سر راه مسافران+تصاویر
بر سر راه رهگذرانی که از رودخانه شور لالی عبور می کنند پلی قرار دارد که دره خوفناک و مهیب زیر آن همواره احساس ترس را به آن ها منتقل می کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از لالی نیوز ؛ کمی که از شهر لالی به سمت اندیکا در جاده چهارمحال و بختیاری را دنبال کنید ضمن عبور از منطقه دیدنی و تفریحی چم سور و دره برکه منظره ای خوف انگیز قرار گرفته که همواره مانند یک راز بوده که حتی ایستادن و تماشای آن برای عده ای ترس آور است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لالی نیوز ,

این دره تنگ و تاریک که حتی بستر رودخانه هم در آن به سختی دیده می شود در دوره های مختلفی از تاریخ محل عبور و تردد مردم و عشایر بختیاری بوده که قصد کوچ به ییلاق را داشته اند .

,

وجود سه پل در فاصله کمی از هم در فواصل زمانی مختلفی از جمله ساسانی ، پهلوی و روزگار فعلی اهمیت این گذرگاه را در بین مردم منطقه نشان می دهد .

,

این دره عمیق که در زبان مردم محلی با نام دوزویل شناخته می شود با دارا بودن صخره های بزرگ سنگی از سالیان درازی تا به امروز نظاره گر عبور رودخانه ای بوده که در مواقع سیل و طغیان و بالا آمدن ارتفاع آب منظره ای ترسناک تر از همیشه را به خود می گرفت.

,

هر چند عبور از پایین ترین نقاط این دره به دلیل تنگ و بسته بودن مسیر در برخی از نقاط مقدور نیست اما تصاویری متفاوت از برخی از قسمت های کمتر دیده شده این دره را تقدیم نگاه مخاطبان این پایگاه خبری می کنیم .

,

 ...

,

تصویر زیر انتهای این دره عمیق را نمایش می دهد که از طریق راه آبی و توسط مسافران قایق گرفته شده است . 

,

, ,

, ,

تصویری که از پایین دره گرفته شده تنها آسمان را نشان می دهد و برقراری هر گونه ارتباطی از این منطقه بسیار سخت و نیاز به تجهیزات مناسبی دارد.

,

, ,

مسیر آبی انتهای دره که تنها مسافت کمی می توان در آن پیشروی کرد و به علت بسته شدن توسط صخره های اطراف ، امکان ادامه مسیر ممکن نیست .

,

, ,

 

,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه