اخبار داغ

در راستای جشنواره تجلیل از مساجد برتر؛

مساجد، قلب تپنده جامعه اسلامی است/ آبادانی مساجد نیاز به مشارکت و کمک همدیگر دارد

مساجد، قلب تپنده جامعه اسلامی است/ آبادانی مساجد نیاز به مشارکت و کمک همدیگر دارد
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آبادانی مساجد نیاز به مشارکت و کمک همدیگر دارد و باید برای آبادانی مساجد به برگزاری کلاس‌های تفسیر، بیان احکام، اقامه نماز، گفتن سبک زندگی اسلامی در مساجد پرداخته شود و کسانیکه در این زمینه به مساجد رونق می‌دهند قطعا مورد لطف و رحمت الهی قرار خواهند گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، سردار فلاح، جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان  ظهر در مرحله اول همایش ائمه جمعه و جماعات و دومین جشنواره تجلیل از ارکان برتر و مساجد برتر که به مناسبت روز جهانی مساجد و هفته گرامیداشت مساجد و روز قشر بسیج مساجد و اماکن متبرکه برگزار شد، اظهار کرد: همه ی شهدای ما ثمره ی مساجد هستند و کسانی بودند که همواره مانوس مساجد و الگوی استقامت و سلحشوری بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

, ,


وی گفت: مسجد، قلب تپنده ی هر شهر و محل تعلیم و تربیت است و انقلاب ما مدیون این مکان مقدس و سنگر است که باید این سنگرها حفظ شود.
وی با بیان اینکه، اهمیت مسجد و مساجد بر کسی پوشیده نیست افزود: 30 ام مرداد ماه با نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و همواره نقش پر اهمیتی در بسیج کردن مردم داشته و دارد.

,
,
,

 

,


سردار فلاح با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام ظرفیتی برای تصمیم گیری و همگرایی مسلمانان بوده است تاکید کرد: مسجد قرارگاهی است که در صدر اسلام تاثیرات آن را همواره دیده ایم ، چرا که نقش آن در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه بسیار مهم بود و برای احیاء تفکر توحیدی و الهی منشاء مهمی است.

, ,
,

 

,


به گفته ی وی، مساجد محل افکار عمومی جامعه است و باید همواره در طراز اسلام باشد و نقش آن پررنگ تر خود را نشان دهد  چرا که نزدیک کردن مردم به باورهای دینی از شاخصه های طراز اسلامی است.

, ,
,

 

,


جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، مسجد را پایگاه دین و عبودیت و منشا برکات ماندگار عنوان کرد، افزود: مسجد محور وحدت و انسجام مسلمانان و قرارگاهی برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.

, ,
,

 

,


وی عنوان کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی و فعالیت نیروهای انقلابی در مساجد بود و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس هم رزمندگان و بسیجیان ما در سنگر مسجد، آموزش‌های لازم را دیدند.

,
,

 

,

, ,


وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای جدی ما در مساجد، آگاهی بخشی، بصیرت، شناخت نفوذ و دشمن شناسی است یادآور شد: ائمه جماعت باید در مساجد، همه ی جوانان را جذب کنند و با توجه به حضور همه جانبه در بعد فرهنگگی باید بیداری را در جامعه افزون تر کنند.

,
,

 

,

, ,


در ادامه، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: مسجد جایگاه ویژه‌ای در نزد مسلمانان دارد و نخستین خانه‌ای است که برای انسان بنا شد.

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه وجود پیامبران و کتاب‌های آسمانی برای هدایت انسان بود، افزود: پروردگار متعال می‌خواهد انسان‌پروری کرده و خود را به بندگانش نزدیک گرداند و صفات خود را در وجود انسان تجلی کند که می‌توان گفت مساجد در این زمینه تاثیرگذار است.

,
,

 

,


وی خاطرنشان کرد: باید انسان از رذایل پاک شود و نورانیت پیدا کند و در این راستا مسجد بهترین مکان برای پاک شدن انسان از رذایل است.

,
,

 

,


نماینده ولی فقیه در استان کردستان به اهمیت آبادانی در مساجد پرداخت و یادآور شد: آبادی مساجد جدای از ذکر و عبادت کردن در مساجد در گروه علم‌آموزی است و باید تعلیم و تربیت و آموختن علم را در مساجد مورد توجه قرار داد.

,
,

 

,


آیت‌الله شاهرودی با بیان اینکه کسانیکه در راستای خرابی مسجد کار می‌کنند سعی دارند که جوانان را از مساجد دور نمایند، بیان کرد: خرابی مسجد به باز نبودن مساجد است و باید کاری کرد که مساجد ما شب و روز باز باشند.

,
,

, ,


وی اضافه کرد: آبادانی مساجد نیاز به مشارکت و کمک همدیگر دارد و باید برای آبادانی مساجد به برگزاری کلاس‌های تفسیر، بیان احکام، اقامه نماز، گفتن سبک زندگی اسلامی در مساجد پرداخته شود و کسانیکه در این زمینه به مساجد رونق می‌دهند قطعا مورد لطف و رحمت الهی قرار خواهند گرفت.

,
,

 

,

, ,


وی خاطرنشان کرد: باید با کسانیکه در راستای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان و اختلاف انداختن بین آنها فعالیت می‌کنند مقابله شود و برای عمران و آبادانی معنوی مساجد و ترویج معارف الهی گام برداشت.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه