اخبار داغ

کانون مسجد، بانوی کارآفرین کُردستانی را بانی خیر کرد

کانون مسجد، بانوی کارآفرین کُردستانی را بانی خیر کرد
همه چیز از حضور در مسجد برای کلاس قرآن در زندگیش شروع شد. اتفاقی که ممکن است برای خیلی‌ها افتاده باشد و به سادگی از کنار آن عبور کنند. اما او با دیگر بانوان مسجدی بلند شده است تا کاری دیگر کند. کاری که هم زندگی خودش را تغییر داد و هم زندگی آدم‌های دیگر را.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، همه چیز از حضور در مسجد برای کلاس قرآن در زندگیش شروع شد. اتفاقی که ممکن است برای خیلی‌ها افتاده باشد و به سادگی از کنار آن عبور کنند. اما او با دیگر بانوان مسجدی بلند شده است تا کاری دیگر کند. کاری که هم زندگی خودش را تغییر داد و هم زندگی آدم‌های دیگر را.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


توجه به کارآفرینان در هر جامعه‌ای نویدبخش آینده‌ای درخشان برای آن جامعه است زیرا ضمن خروج محیط پیرامونی از رکود و بیکاری، زمینه‌ای برای تقویت نهضت کارآفرینی خواهد بود.

,
,


شهین گویلی کلانه بانوی 39 ساله کردستانی که 3 دختر دارد  او به پا شد تا هم صنایع دستی فراموش‌شده را احیا کند و هم برای اشتغال خانگی بانوان قدمی‌بردارد .

,
,

وی در جشنواره زنان کارآفرین مسجدی استان کردستان سال گذشته به عنوان «مدیر زن کارآفرین برتر »برگزیده شد. وی معتقد است خانم‌ها فقط باید خودشان را باور کنند گفتگوی کوتاهی با وی داشتیم که در ادامه می خوانید؛

,


لطفاً از آغاز شروع کاریتان برایمان بگویید که چطور تصمیم گرفتید وارد این عرصه شوید؟
از همان دوران جوانی علاقه ی زیاد به هنر صنایع دستی داشتم تا اینکه یک روز زنان محله ی ما تصمیم گرفتند که به کلاس قرآن بروند و من هم با اشتیاق با آنها بودم تا اینکه مربی ما وقتی شوق مرا برای کارهای دستی دانست مرا به کانون مساجد معرفی کرد و از طریق آنها توانستم با ایجاد شغل های صنایع دستی کسب و کاری را برای خودم راه بیندازم و حدود 20 نفر غیر حضوری مشغول به کار هستند.

, ,
,
,


چرا صنایع دستی برای کارهایتان انتخاب کردید؟
صنایع دستی بخشی از پیکره ی فرهنگی هر ملت و آیینه ی اندیشه ها ، آرمان ها و باورهای یک دیار است و کردستان نیز از ابتدا با صنایع دستی خود را نشان داده و به نظر من زنان کردستانی توانسته اند در هر کجای جهان باشند خود را با صنعت ایرانی در همه جا نشان دهند چون به نظر من فوران هنر در قالب زیبا ترین آثار نمود میابد و با نام دست بافته و یا دست ساخته به مردم دیگر فرهنگ ها عرضه می شود . یکی از زیباترین و بی نظیرترین این نمونه ها صنایع دستی است .

,
,
,


چرا تصمیم به فعالیت در زمینه اشتغال خانگی بانوان گرفتید؟
باتوجه به اینکه بسیاری از آقایان چه به خاطر آسیب‌های اجتماعی و چه به خاطر منابع مالی اجازه نمی‌دهند خانم‌هایشان از خانه بیرون بیایند. طی مشورتی که با چند نفرازدوستان داشتم تصمیم به راه‌اندازی اشتغال خانگی گرفتیم. یعنی به بانوان در زمینه هنری آموزش می‌دهیم البته آموزش به شرط کار. پس ازآموزش و در اختیار قرار دادن مواد اولیه، آن‌ها اقدام به تولید می‌کنند.

,
,
,


آیا زن بودنتان تاکنون باعث محدودیت برایتان شده است؟
نه. بنده معتقدم شوهرها در این قضیه بسیار مقصر هستند. بعضی از شوهرها اعتماد به نفس خانم‌هایشان را می‌گیرند. وقتی اعتماد به نفس را گرفتی هیچ کاری آن زن نمی‌تواند انجام دهد. همیشه می‌گویند پشت سر هر مرد موفقی یک زن قدرتمندی هست. معتقدم تمام زنانی که موفق شدند پشت سرشان یک کوه حمایتی داشتند. وقتی خانواده‌ات حامی‌ات باشند موفق می‌شوی. من معتقدم اگر هر فردی به خودش اعتماد داشته باشد. هیچ کس نمی‌تواند از کار منصرفش کند. بنابراین زن بودن اصلا باعث محدودیت نیست و می‌تواند محال را ممکن کند مگر اینکه نخواهد.

,
,
,


چه مشکلاتی در حوزه کاری شما وجود دارد؟
اگر مسئولان به ما کمک کنند و تسهیلات بدهند و درکنارش برای ما بازار فروش در نظر بگیرند، مشکلمان حل می‌شود.

,
,
,


سخن آخر شما ... ؟
ما باید واقعیت هایی را قبول کنیم . یک جوان فکر می کند باید از ابتدا همه چیز مهیا باشد .اما این طور نیست و باید پشتکار داشت، با حمایت خانواده و کمی پشتکار و مشورت با کسانی که در این عرصه وارد شده اند میتوان کار را شروع کرد. البته سرمایه اندکی هم قطعا نیاز است و با کمک خداوند و پشتکار و کمی هم ریسک پذیری مطمئن باشید امکان ندارد به نتیجه نرسید و اگر به مرحله ای برسید که حرفی برای گفتن داشته باشید دولت هم حمایت خواهد کرد.

,
,
,

 

,

الگویی تمام عیار برای فرزندان
فرزند ارشد بانو گویلی نیز با افتخار تمام از مادر سخن گفت و او را الگویی تمام عیار برای خود و دیگر خواهرانش دانست که هرگز شکست را به رسمیت نشناخته و در مسیر سنگلاخ کار و تولید و صنعت قدم برداشته و در عین حال محیط خانواده را گرم نگاه داشته است.

,
,


آقایان مسئول ! کلید اشتغال و اشتغالزایی همین جاست، در دستان کارآفرینان؛ فقط باید دست یاری خود را به سوی آنان دراز کرده و آن را بفشارید تا بخشی از مشکل اشتغال استان حل شود.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه