اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

پلمپ تالار پذیرایی در قزوین/عوامل برپایی عروسی مختلط بازداشت شدند

پلمپ تالار پذیرایی در قزوین/عوامل برپایی عروسی مختلط بازداشت شدند
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اعلام بازداشت عوامل برپایی عروسی مختلط گفت: باغی که تحت عنوان تالار اقدام به برگزاری مراسم عروسی مختلط می‌کرد با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان و با حکم دادستانی پلمپ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با شاخص گفت: گزارشات مردمی افراد مورد وثوق، نگرانی‌های منتقل شده از سوی اقشار مختلف مبنی بر برگزاری مراسم جشن و عروسی مختلط در محلی که در قالب تالار پذیرایی فعالیت می‌کرد، موجب شد تا عوامل انتظامی با دستور قضایی صادره تحقیقات لازم را در این خصوص انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص , تالار پذیرایی,

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حکایت از آن داشت که باغی در اطراف قزوین در حوالی جاده الموت بدون مجوز و با نام “تالار” اقدام به برگزاری عروسی مختلط می‌کند.

,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: در نتیجه دستور قضایی لازم صادر و با حضور مأموران پلیس آقا و خانم، در پایان یکی از برنامه‌های این محل فاقد مجوز؛ مالک محل مذکور و صاحب مراسم بازداشت شدند و پیگیری قضایی سایر عوامل مستقیم و غیرمستقیم دخیل در این برنامه مفسده انگیز از جمله شرکای مالک ادامه دارد.

,

وی تصریح کرد: قدر مسلم این است که برگزاری هرگونه مراسم عمومی باید آراسته به آداب اسلامی و شئونات دینی باشد از طرفی برپایی مراسم عروسی به صورت مختلط جرم است و بدون تساهل و تسامح با برگزار کنندگان اینگونه مراسم برخورد خواهد شد.

,

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: تالارهای پذیرایی فقط مجاز به برگزاری مراسم به صورت مجزا بوده و برگزاری هر نوع مراسم مختلط ممنوع است که در صورت مشاهده برخورد قانونی به عمل آمده و پروانه کسب متخلفان باطل خواهد شد.

,

وی افزود: برگزاری برنامه‌های این چنین زیرپا گذاشتن موازین شرعی بوده و از نگاه قانونی نیز جرم محسوب شده و دادستانی بدون اغماض و مماشات با متخلفان برخورد خواهد کرد.

,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: برای پیشگیری از تخلفات، نحوه فعالیت تالارها طبق قوانین جاری و شئونات اسلامی و بر اساس شرع و عرف به تالارها و باغ تالارهای فعال در سطح شهر به ویژه تالارها و باغ تالارها حاشیه شهر اعلام شده تا نسبت به رعایت مسائل دینی و شرعی اقدام نمایند.

,

وی اظهارداشت: کسی که بستر بیماری و فساد را در جامعه فراهم می‌کند نباید انتظار داشته باشد تا با او با مماشات برخورد شود چراکه در نگاهی عمیق به ماجرا، مجازات عوامل چنین اقدام زشتی باید سنگنین تر از حاضران در آن مراسم باشد.

,

صادقی نیارکی تأکید کرد: خانواده مهمترین و نخستین نهاد اجتماعی است که شکل دهنده جامعه است از این رو انتظار می رود افراد مختلف نسبت سلامت رفتاری، اخلاقی، معنوی و همچنین جسمانی اعضای مختلف خانواده خویش حساسیت و دقت توأمان داشته باشند.

,

وی عنوان کرد: یکی از تهدیدهایی که از سوی دشمن در خصوص تهاجم فرهنگی مطرح است، تغییر سبک زندگی است؛ نباید شادی سالم خانواده که امری ضروری و لازم است بهانه و دستاویزی برای ورود شیوه های غلط، غیراخلاقی، زشت، انحرافی و آغشته به رفتارهای غیرشرعی شود.

,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: دادستان نقش مدعی العموم را در جامعه دارد و برای ایفای این نقش سلامت جامعه در ابعاد مختلف را با حساسیت دنبال می‌کنیم، فرزندان ما آینده سازان جامعه و کسانی هستند که در روزگاران بعد در جایگاه‌های مختلف باید تصمیم گیری کنند از این رو نباید اجازه دهیم اندیشه و سلامت آنها در معرض تهدید و خدشه قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه