اخبار داغ

در مراسم کلنگ زنی مسجدی در جغین اتفاق افتاد؛

ممانعت امام جمعه بندرعباس با تخریب مسجد تاریخی 200 ساله منبران در رودان

ممانعت امام جمعه بندرعباس با تخریب مسجد تاریخی 200 ساله منبران در رودان
آیت الله نعیم آبادی مانع از تخریب مسجد تاریخی با قدمت 200 ساله منبران رودان و احداث بنای مسجد جدید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛آنچه از بررسی نقش مسجد در صدر اسلام بدست می آید، جامعیت مسجد در همه زمینه های عبادی سیاسی، فرهنگی، آموزشی، قضایی و... بوده است و محور همه آنها امامت و پیشوایی در مسجد است که به عنوان مهم ترین مسئله در ساختار و پیکره این مکان مقدس مطرح است و کوچکترین غفلت ولو جزئی، سرانجام به لوث شدن هدف کلی و پایمال گشتن مقصد نهایی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با نگرشی اجمالی به تاریخ مساجد درمی یابیم که مساجد تنها برای ادای فرائض دینی نبوده، بلکه علاوه بر پایگاه تجمع طبقات گوناگون جامعه برای ادای وظایف شرعی و دینی، همواره پایگاهی برای استفاده های علمی، فرهنگی، آموزشی به شمار می رود و از قدیم مساجد محل تصمیم گیری های سیاسی و شروع بسیاری از حرکت های اسلامی و نهضت ها بوده است،

,

ازجمله ترفندهای استعمار و دشمنان داخلی و خارجی برای محو اسلام، خاموش کردن چراغ و رونق مساجد بوده است و الان نیز تمام سعی و تلاش دشمنان در خلوت کردن مساجد به عنوان پایگاه ضد استکباری می باشد که خوشبختانه با بصیرت بالای امت مسلمان نقشه دشمنان اسلام نقش برآب شده است .

,

مسجد منبران که  بیش از 200 سال از ساخت آن می گذرد یکی از مساجد تاریخی شهرستان رودان در بخش جغین می باشد که از سالیان گذشته با ساخت این بنای مقدس مؤمنین برای اقامه نماز و عبادت به این مسجد رفته و شاید جزء اولین و تنها ترین مساجد در آن منطقه به شمار می رود .

,

مسجد منبران توسط شخصی به نام  غلامحسین خان  ساخته و پس از مرگ آن ،ناصر خان فرزند وی خادمی این مسجد را بر عهده داشته و درروستای ناصر آباد بخش جغین واقع شده که دو روستای قلعه و کم جمال هم در مجاورت آن قرار دارند و از گذشته مراسمات بزرگ و مذهبی از قبیل تعزیه خوانی در آن برگزار شده است .

,

معماری این مسجد کاملاً سنتی و ساده و به روش ساخت منازل مسکونی آن زمان ها می باشد که مصالح مورد استفاده در این مسجد خشت و گل و سقف آن را هم چوب درختان خرما تشکیل می  دهند، اما به دلیل گذشت مدتها از ساخت آن و احتمال ریزیش در اثر بارش باران دیواره های  این مسجد را با اجر محکم سازی کرده اند

,

در روزهای اخیر با پیگیری های مکرر اعضای شوراو بخشدار جغین اعتبار ساخت یک مسجد 200 متری را از دفتر حضرت آیت الله نعیم ابادی تامین کرده و قرار بود با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان کلنک ساخت یک مسجد جدید پس از تخریب کامل مسجد منبران به زمین بخوردکه با مخالفت شدید آیت الله نعیم آبادی مواجه شدند .

,

آیت الله نعیم آبادی پس از کسب اطلاعات موجود در خصوص قدمت مسجد تاریخی منبران مکان کلنگ زنی را جابه جا کرد و تاکید کرد بنای فعالی این مسجد فعلی قدیمی همچنان با پر جا بماند و مسجد جدید در مکانی دیگر احداث شود .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه