اخبار داغ

معاون شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد:

تامین اینترنت روستاها وظیفه شرکت مخابرات نیست/تامین باطری اضطراری دکل های مخابراتی بهمئی تا دو ماه آینده

تامین اینترنت روستاها وظیفه شرکت مخابرات نیست/تامین باطری اضطراری دکل های مخابراتی بهمئی تا دو ماه آینده
معاون شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت ارتباطات در بهمئی،گفت:تامین اینترنت در حوزه روستایی بر عهده شرکت مخابرات نیست اما باطری اضطراری دکلهای بهمئی در دو ماه آینده تامین و نصب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آوای ماغر؛ معاون شبکه مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد در بررسی مشکلات زیر ساختی شهرستان بهمئی با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت های مخابرات وارتباطات گفت:ما اعتقاد داریم که ارتباطات و مخابرات به عنوان عاملی برای توسعه پایدار با اهمیت هستند و بدون آن مشکلات زیادی به وجود می آید و به همین خاطر در بخش مخابرات خدمات زیادی در سطح کشور ارائه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

سعادت صالحی پور افزود: اما بعد از خصوصی سازی شرکت مخابرات و شرایط جدید و بر اساس اساسنامه مجموعه مخابرات و دولت ، یک سری وظایف برای شرکت تعریف شد و یک سری از خدمات جزو وظایف قانونی شرکت مخابرات محسوب نمی شودکه باید شرکتهای خصوصی ورود پیدا کنند .

,

وی گفت: با توجه به اینکه شرکت های خصوصی هم به توجیه اقتصادی خود می اندیشند، واگذاری اینترنت در روستاها به صلاح و صرفه یک شرکت خصوصی نیست که باید برای خدمت رسانی در این راستا از کمک دولتی بهره مند شوند.

,

صالحی پور تصریح کرد: شرکت مخابرات تعهد واگذاری اینترنت به روستاها را ندارد،  شرکتی به نام های وب با قراردادی که با دولت داشت، این وظیفه را بر عهده گرفت.

,

معاون مخابرات استان گفت: ماهم اینترنت از بستر تلفن ساده و همراه و در طرح جدید بستر فیبر را جهت انتقال اینترنت به شهروندان آماده کردیم، در شهر لیکک هم بخشی از زیرساخت بستر فیبر نوری را فراهم کردیم اما هنوز تجهیزات راه اندازی این سیستم به دست ما نرسید.

,

وی با ا شاره به مزایای بستر فیبر نوری برای انتقال اینترت ، گفت:در اینترنت بر روی زوج سیم عادی محدودیت سرعت داریم اما در بستر فیبر نوری محدودیت سرعت و پهنای باند از بین می رود و کیفیت آن بیشتر می شود.

,

صالحی پور افزود:در شهر لیکک 4 سایت مخابراتی مابه اینترنت 3Gو 4G مجهز است و در نظر داریم ظرف امسال و سال آینده تمامی سایت های ما در حوزه شهری و جاده ای را به  3Gو 4G ارتقا دهیم.

,

وی ادامه داد: ارتباطات ما در حوزه شهر لیکک، کت، شهرک ولیعصر و روستاهای حومه به صورت فیبر نوری است اما در حوزه های ممبی و سرآسیاب ارتباطات ما به شکل رادیویی است که با مشکلات آب و هوا ارتباطات دچار آسیب می شود.

,

معاون مخابرات استان تصریح کرد: ما باید یک باطری برای شرایط اضطرار و قطعی برق برای نگهداری سیستم از قطعی ارتباط داشته باشیم اما بعضی جاها باطری ها ممکن است جواب ندهد.

,

صالحی پور افزود:در بعضی نقاط حساس مانند شهر لیکک بعد از قطعی برق ، سامانه دیزل ما به صورت اتوماتیک وصل می شود و اجازه قطعی ارتباطات را نمیدهد.

,

وی گفت: در سایت موبایل کت باطری تحویل پیمانکار شد و ظرف هفته آینده نصب می شود.باطری دیگر حوزه ها هم با هماهنگی مسئولانی شهرستانی در دو ماه آینده تامین و نصب می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه