اخبار داغ

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان:

برخی از واحد های تولیدی گلستان، نمی خواهند گاز بهای خود را پرداخت کنند/سیل گلستان، چهارصد میلیون تومان به گاز گلستان، خسارت زده است

برخی از واحد های تولیدی گلستان، نمی خواهند گاز بهای خود را پرداخت کنند/سیل گلستان، چهارصد میلیون تومان به گاز گلستان، خسارت زده است
مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان با بیان این مطلب که مهمترین دغدغه این شرکت در استان، تامین گاز برای مشترکین و استان بوده است، افزود: برخی از واحد های تولیدی استان گاز بهای خود را چرداخت نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "صفر علی جمال لیوانی" در جمع خبرنگاران استان که به مناسب هفته خبرنگار و هفته دولت ، انجام گردید گفت: خوشبختانه در سال 95 و با توجه به سرمای حاکم در استان، گاز هیچ یک از مشترکین خانگی، قطع نگردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی افزود: تا کنون بالغ بر هشت هزار و چهارصد و چهل و سه کیلومتر، شبکه گاز رسانی در استان انجام شده است که تعداد انشعابات نصب شده در استان بالغ، بر دویست و هفتاد و پنج هزار و پانصد و شصت و یک انشعاب بوده است که از این بین تعداد مشترکین جذب شده در استان پانصد و بیست و پنج هزار و هشتصد و چهل و هفت مشترک رسیده است.

,

* ۹۵ درصد جمعیت استان از گاز برخوردار هستند

, * ۹۵ درصد جمعیت استان از گاز برخوردار هستند, * ۹۵ درصد جمعیت استان از گاز برخوردار هستند,

"جمال لیوانی" همچنین در ادامه در خصوص درصد جمعیت پوششی استان که از نعمت گاز برخوردار شدند، تصریح کرد: 95 درصد جمعیت استان نسبت به کل جمعیت قابل تحت پوشش از این نعمت خدادای بهرهمند گردیدند که از این بین تعداد خانوار های بهره مند از نعمت گاز بالغ بر پانصد و سی و سه هزار و چهارصد و سی و یک بوده است که از این بین 100 درصد خانوار های شهری استان و 93 درصد خانوار های روستایی نیز از نعمت گاز بهره مند گردیدند.

,

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در ادامه گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که الباقی خانوار های روستایی که از نعمت گاز برخوردار نیستند، سرانجام انها چه خواهد شد، گفت: تمام تلاش ما بر این است؛ که روستاهایی که فاقد گاز هستند را گازرسانی کنیم اما باید این را هم در نظر گرفت که برخی از روستا های استان دارای مشکلاتی از قبیل میزان کم جمعیت ، عدم کد، در حریم رودخانه بودند و همچنین دور بودن مکان روستا که سعب العبور هستند و فاقد بهره مندی، موجب می شود که از این قبیل روستا ها گاز رسانی نشوند و علت آن عدم صرفه اقتصادی است.

,

وی در پاسخ به این سوال که تا کنون چه میزان از شهرها و روستا های استان از گاز بهره مند شدند، افزود: 29 شهر استان از نعمت گاز برخوردار هستند که از این بین 819 روستای استان نیز از گاز طبیعی برخوردار هستند.

,

"جمال لیوانی" با بیان این مطلب که 40 روستای استان شاهد اجرای عملیات گاز رسانی است، تصریح کرد: 554 واحد صنعتی عمده استان از نعمت گاز بهره مند هستند و میزان مشترکین جایگاهای CNG استان که از گاز طبیعی استفاده میکنند، بالغ بر64 جایگاه رسیده است.

,

* 78 پروژه در هفته دولت در گلستان مورد بهره برداری و کلنگ زنی خواهد شد

, * 78 پروژه در هفته دولت در گلستان مورد بهره برداری و کلنگ زنی خواهد شد, * 78 پروژه در هفته دولت در گلستان مورد بهره برداری و کلنگ زنی خواهد شد,

این مقام مسئول استانی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که در هفته دولت سال جاری، چه تعداد پروژه در استان عملیاتی میشود، گفت: در هفته دولت سال جاری بالغ بر 78 پروژه در دستور کار این نهاد در استان است که 69 پروژه آن مورد افتتاح و الباقی کلنگ زنی خواهند شد که میزان هزینه این پروژه ها بالغ بر 323 میلیارد و یکصد میلیون ریال می باشد.

,

وی همچنین به تامین گاز استان در فصل سرما اشاره کرد و گفت: استان گلستان از 5 سمت (شاهرود، کیاسر، ترکمنستان، سرخس و عسلویه) گااز به آن تزریق می شود که با بهره برداری از خط گاز کیاسر که در تیر ماه سال جاری مورد افتتاح قرار گرفت، استان گلستان و مازندران، از نظر افت فشار گاز در فصل سرما، بدور خواهند بود و از این پس مشکلی در جهت تامین و افت فشار گاز مردم استان های شمالی در فصل سرما به وجود نخواهد آمد.

,

* خسارت 400 میلیون تومانی سیل به گاز گلستان

, * خسارت 400 میلیون تومانی سیل به گاز گلستان, * خسارت 400 میلیون تومانی سیل به گاز گلستان,

"جمال لیوانی" در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که با توجه به سیل اخیر در شرق گلستان، میزان خسارت های وارده به خطوط گاز رسانی این شرکت در شرق گلستان، چه میزان بوده است، اظهار کرد: بالغ بر 14 الی 15 نقطه شهر های شرق استان دچار آسیب شده است که میزان خسارت های وارده به آن بالغ بر چهارصد میلیون تومان بوده است.

,

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان در ادامه گفتگو با خبرنگاران، اشاره ای به میزان مطالبات این شرکت در استان داشت و گفت: میزان مطالبات این شرکت از مشترکین خود بالغ بر 60 میلیارد تومان است که از این بین برخی از واحد های تولیدی استان که 50 درصد مطالبه ما را برعهده دارند، خواهان پرداخت گاز بهای خود نیستند.

,

* برخی از واحد های تولیدی استان، نمی خواهند گاز بهای خود را پرداخت کنند

, * برخی از واحد های تولیدی استان، نمی خواهند گاز بهای خود را پرداخت کنند, * برخی از واحد های تولیدی استان، نمی خواهند گاز بهای خود را پرداخت کنند,

وی افزود: متاسفانه برخی از واحد های تولیدی استان، نمی خواهند هزینه گاز بهای خود را پرداخت کنند و با توجه به این که شرکت گاز استان، بار ها با این واحد های تولیدی در امر هزینه گاز بها، مدارا کرده است، ولی متاسفانه این واحد ها از این حسن نیت شرکت گاز استان سوء استفاده کرده و هزینه را پرداخت نمی کنند.

,

"جمال لیوانی" تصریح کرد: این حسن نیت شرکت گاز استان به برخی از واحد های تولیدی استان به حدی بوده است که مورد مآخذه شرکت گاز کشور قرار گرفته است.

,

وی در پایان اشاره ای به دعدغه بزرگ این شرکت اشاره ای کرد و خاطر نشان شد: مهمترین دغدغه مدیران این شرکت، تامین گاز برای استان بوده که لطف خدا و تلاش مدیران، این امر محقق گردید و شرایط استان در امر گاز طبیعی، مطلوب می باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه