اخبار داغ

انتقاد فرماندار بهمئی از نبود برق پایدار در این شهرستان/زیر ساخت های بهمئی جوابگوی مردم نیست

انتقاد فرماندار بهمئی از نبود برق پایدار در این شهرستان/زیر ساخت های بهمئی جوابگوی مردم نیست
فرماندار بهمئی در نشست بررسی مشکلات زیرساختی شهرستان با اشاره به افزایش غیر قابل پیش بینی جمعیت شهر لیکک، گفت:زیر ساخت های بهمئی برای 5هزار نفر دیده شد و الان در هیچ حوزه ای پاسخگوی جمعیت بهمئی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری آوای ماغر؛نشست بررسی مشکلات زیر ساختی شهرستان بهمئی با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق، مدیران آبفا و منابع آب و معاون شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مدیران آب شهرستان گچساران در دفتر فرمانداری بهمئی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

این نشست بعد از قطعی و اختلال شبکه های برق،آب و مخابرات شهرستان بهمئی در هفته گذشته برگزار شد که به درخواست فرماندار بهمئی به عنوان پاسخی به مطالبات مردم برای پیگیری مشکلات و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی بود.

,

فرماندار بهمئی در این نشست با تقدیر از حضور مسئولان استانی در شهرستان و اشاره به وضعیت نابسامان هفته گذشته، گفت: دیشب آب شمال شهر را قطع کردیم تا بتوانیم آب فرمانداری و مسکن مهر را وصل کنیم، بعد از 8روز امروز آب به فرمانداری رسید.

,

علی اکبر فرهنگی نسب تصریح کرد: اینها معضل هستند، با یک قطع برق به مشکلی برخوردیم که شب می خواستم از بچه های بهبهان به خاطر تلاش 8 ساعته تشکر کنم، به من خبر دادند که جلوی فرمانداری تجمع شده است، من رفتم نیروی انتظامی نشستم. وی افزود: مردم حق دارند، بالاخره ما کارمان خدمت رسانی است و مسئولیت ها را قبول کردیم.

,

فرهنگی نسب خاطرنشان کرد: نمی خواهم منکر خدمات به مردم شوم، خدمات زیاد است اما امروز روز بیان مشکلات است.

,

وی گفت:خدمات ارائه شده در چند سال گذشته زیاد بود اما زیرساخت های در نظر گرفته شده متناسب با جمعیت شهرستان بهمئی نیست.

,

فرماندار بهمئی ادامه داد:سابقه برخی از شهرستان های استان خیلی بیشتر از شهرستان ماست اما جمعیت شهری آنها کم است و تغییر چندانی نکرده است در صورتی که جمعیت شهر ما از سال 80که شهر شدیم تا امروز از 1700نفر به 23هزار نفر رسید.

,

وی گفت:زیر ساخت های اولیه برای 5هزار نفر بود اما الان در هیچ حوزه ای جواب نمی دهد.

,

فرهنگی نسب افزود:ما در قطعی برق هفته گذشته متوجه شدیم که مخابرات هیچ یک از دهستان های بهمئی حتی یک دقیقه هم بعد از قطعی برق جواب نمی دهند و کلیه ارتباطات ما با دهستان ها به طور کامل قطع می شود.

,

وی گفت: وضعیت اینترنت بهمئی هم ممناسب نیست، در بهمئی اینترنت پرسرعت در هیچ روستایی نداریم، در حالی که می بینیم جاده ها و اتوبان های کشور به اینترنت پرسرعت وصل است اما در بهمئی اینترنت پر سرعت تنها در شهر لیکک وجود دارد و خود شهر هم به صورت کامل تحت پوشش اینترنت پرسرعت نمی باشد.

,

فرهنگی نسب خاطرنشان کرد: مسئولان مخابرات استان ماه ها پیش که بنده بخشدار بودم قول دادند که باطری اضطراری برای دکل مخابرات ممبی و کت نصب کنند تا با قطعی برق ارتباطات به مدت چند ساعت برقرار باشد اما تاکنون این مهم محقق نشد.

,

فرماندار بهمئی تصریح کرد: در حوزه روستایی حومه شهر لیکک مانند روستای گچ بلند، شهرک گچ بلند، شهرک پشت گچ، کندیده،  کل جمشید، قلات،  پشت تاوه،  سیاه شیر سید صفی و گود بن نزدیک به 6هزار نفر تا شعاع 8کیلومتری شهر داریم که تلفن ثابت ندارند.

,

فرهنگی نسب خطاب به مدیرعامل برق استان گفت: آب، کلیه زیرساخت ها،ارائه خدمات بانکی و همه چیز شهرستان به برق مرتبط است، این را هم میدانیم که برق شهر لیکک برق با ثباتی نیست.

,

وی گفت: در سه مورد قطع برق طولانی مدت بالاتر از یک ساعت تا 7 ساعت داشتیم که در هیچ موردی اداره کل برق استان، شهرستان و حوزه ما و استان کهگیلویه و بویراحمد نه دخالت داشت و نه مقصر بود، برق از امیدیه مشکل داشت، ما بهره برداریم و تولید کننده نیستیم.ت

,

فرماندار بهمئی افزود: توفانی با 108کیلومتر بر ساعت آمد و 1.5کیلومتر از شبکه ها را قطع کرد، ما آماده باش زدیم، معاون برق استان،مسئولان برق کهگیلویه، گچساران، بهبهان و لیکک با تمام امکانات آمدند تا در 8 ساعت مسیر قطع شده را دوباره به مدار آوردند، ما مجبور شدیم از تمام انرژی استان خودمان و بخشی از استان خوزستان استفاده کنیم، باد باد معمولی نبود بلکه یک توفان بود.

,

وی خطاب به راهزادی گفت:ما باید این برق را به جایی برسانیم که  افسارش دست خودمان باشد، بحث برق 132کیلو ولت و نیروگاه 25مگا واتی تا کجا رفت؟

,

فرهنگی نسب در پایان گفت: ما امروز دور هم جمع شدیم تا فکری اساسی در راستای تقویت زیرساخت های شهرستان بهمئی در حوزه مخابرات، برق و آب کنیم تا از بروز حوادث مشابه حوادث هفته قبل جلوگیری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه