اخبار داغ

در سایه عدم نظارت صحیح/

اعتبارات حوادث 95 مشگین‌شهر همچون 93 به درستی توزیع نشده است

اعتبارات حوادث 95 مشگین‌شهر همچون 93 به درستی توزیع نشده است
به دنبال حوادث سال‌های 93 و 95 خساراتی بر مردم محروم شهرستان تحمیل شده بود که در جهت حمایت از مردم محروم شهرستان اعتباراتی به شهرستان واگذار شد اما به علت عدم نظارت صحیح این اعتبارات به درستی توزیع نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، شهرستان مشگین‌شهر به علت کوهستانی بودن طی سالیان متمادی دچار بلاهای طبیعی شده که از جمله بلاهای اخیر می‌توان به حادثه سیل سال 1393 و یا 95 اشاره کرد که برخی از مناطق این شهرستان را دچار حادثه کرده و خساراتی نیز بر مردم محروم این شهرستان تحمیل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین, .,

 

,

بعد از حادثه سیل در مشگین‌شهر مسئولین شهرستانی و استانی در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان قول مساعد برای حل مشکلات مردم سیل زده و جبران بخشی از خسارات وارده داده بودند تا از این مردم محروم حمایت شود.

,

 

,

در جریان آخرین سیل در شهرستان مشگین‌شهر بخشی از پارک جنگلی و چشم سارها، جاده های بین مزارع، آبروهای جاده بین مزارع ها، نهرها، قنات‌ها و غیره کلی خسارت دیده‌اند که نیاز به ساماندهی دارد لذا برای ساماندهی این مسیرها بالغ بر 33 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد بحران استان به این شهرستان تخصیص یافته که 50 درصد آن تنها برای ساماندهی پارک جنگلی هزینه می‌شود این درحالی است که بیش از ۸۰ درصد خسارت به بخش کشاورزی وارده شده بود.

,

 

,

با توجه به اینکه پارک جنگلی در محدوده شهری قرار گرفته و قابلیت‌های زیادی نیز برای تامین منابع مالی برای آن وجود دارد که می‌توان از منابعی همچون دریافت عوارض ورودی، ایجاد مراکز تفریحی و ... برای ساماندهی آن استفاده کرد تا حق و حقوق کشاورزان شهرستان مشگین‌شهر که در بحران اخیر دچار خسارت شده‌اند و در حال حاضر نیز به علت نبود بازار مناسب میوه متضرر هستند پایمان نشود.

,

 

,

جمعی از کشاورزان حادثه دیده اظهار دارند که چرا و به چه دلیلی حق و حقوق ما کشاورزان را به راحتی و برای تفریح شهرنشینان فدا می‌کنند مگر سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیست مسئولان پاسخ دهند که آیا تولید در پارک جنگی است یا روستاهای این شهرستان؟

,

 

,

کشاورزان خطاب به نماینده شهرستان تاکید دارند که چرا نماینده شهرستان مشگین‌شهر بر توزیع اعتبارات شهرستان نظارت نمی‌کنید؛ جنابعالی مگر عضو کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان نیستید؛ شما به عنوان نماینده و وکیل مردم مشگین‌شهر در توزیع اعتبار کجا تشریف داشتید؛ آیا میدانی در توزیع اعتبارات چه کارها می‌شود چرا نظارت نمی‌کنید.

,

 

,

کشاورزان ادامه دادند: ما نماینده انتخاب کردیم تا از حق و حقوق مردم محروم این شهرستان حمایت کند، برادر جنابعالی نیز ضمن احترام به علت نبود تجربه نمی‌تواند در نبود جنابعالی در کمیته برنامه ریزی و یا دیگر جلسات عرض اندام کند و از حقوق موکلین و محرومان دفاع کند.

,

 

,

به گزارش سفیرمشکین، متاسفانه در تقسیم اعتبارات براساس سیاسی کاری بخشی از روستاهای هر سال با عناوین مختلف اعتبار دریافت می‌کند اما برخی روستاهای دیگر نیز همواره مورد بی مهری قرار گرفته‌اند به طوری که در برخی از روستاهای کم جمعیت از محل سنگ فرش، کانال و ... اعتبار دریافت می‌کند و در مقابل برای برخی روستاهای دیگر حتی پرجمعیت خبری از این خدمات نیست.

,

 

,

در جریان حادثه سال 93 نیز بالغ بر 60 خانوار از شهروندان این شهرستان دچار حادثه شده بودند که متاسفانه هنوز برخی از این خانوارها ریالی از دولت مردان در جهت تعمیر و بازسازی واحد خسارت دیده پرداخت نشده است این در حالی است که در دو سال گذشته تقریباً از 80 نفر حمایت شده است لذا به نظر می‌رسد تعداد کثیری از این وام‌ها برای افراد غیر خسارت دیده پرداخت شده است و خسارت دیدگاه که وعده حمایتی از دولت مردان دریافت کرده بودند هنوز ریالی دریافت نکرده‌اند.

,

 

,

در ادامه این جریانات به نظر می‌رسد در برخی ادارات شهرستان که در شناسایی و توزیع حمایت‌های مالی خسارت دیده دخیل بودند تخلفات اداری صورت گرفته و به جای حمایت و کمک به خسارت دیدگان به افراد غیر خسارت دیده پرداخت شده است  و تاکنون هیچ اعتراضی از مردم مظلوم و خسارت دیده شهرستان به علت عدم آگاهی از روند اداری صورت نگرفته است.

,

 

,

حال چرا اعتبار خسارت شهرستان به درستی درست توزیع نشد و یا به جای پرداخت به خسارت دیدگان به غیر خسارت دیده پرداخت شده است و اینکه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و همچنین نماینده شهرستان در مقابل آن سکوت کرده و نظارتی بر آن ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه