اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آران و بیدگل:

۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت خانه تاریخی آقاسلیم در آران و بیدگل اختصاص داده شد

۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت خانه تاریخی آقاسلیم در آران و بیدگل اختصاص داده شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: مرحله دوم عملیات مرمت خانه تاریخی آقاسلیم با اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با بیان این که سالانه بودجه‌های مرمتی تخصیص داده می شود و ما آن‌ها را میان بناهای مختلف تقسیم می کنیم اظهار کرد: در این نوبت بخشی از بودجه به مرمت خانه آقا سلیم اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

جواد صدیقیان اضافه کرد: مرمت خانه تاریخی آقاسلیم آران و بیدگل با رویکرد بهسازی و مرمت بافت با ارزش تاریخی شهرستان انجام می شود.

,

وی وجود عناصر و تزیینات مربوط به معماری بومی آران و بیدگل را از ویژگی های خانه تاریخی آقاسلیم دانست و تصریح کرد: مرحله دوم عملیات مرمت این خانه تاریخی با اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شده است.

,

صدیقیان قدمت این خانه تاریخی را متعلق به دوره قاجار خواند که در بافت قدیم آران و بیدگل در محله بازار قرار گرفته و خاطرنشان کرد: در این مرحله از عملیات مرمت و بهسازی نسبت به مرمت بخش‌های آسیب دیده سقف و دیوارهای خانه اقدام خواهد شد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل بناهای تاریخی را جزئی از هویت اجتماعی شهرستان معرفی کرد و با فراخواندن مسئولان به تعامل بهتر در این زمینه گفت: هماهنگی سازمان هخای مسئول در این خصوص می‌تواند ضمن حفظ هویت تاریخی آران و بیدگل پروژه‌های شهرسازی را نیز به نحو احسن به پیش ببرد.

,

شهرستان آران و بیدگل ۳۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که ۱۲۵ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

,

انتهای پیام/ 

,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه