اخبار داغ

رئیس موسسه مسجد در حوزه علیمه قم:

ظرفیت مساجد مورد غفلت قرار گرفته است

ظرفیت مساجد مورد غفلت قرار گرفته است
رئیس موسسه مسجد در حوزه علیمه قم بیان کرد: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که از ظرفیت مسجد غفلت شده و نگاه‌ها به سوی استفاده از فرهنگسرا و کتابخانه و دانشگاه و سینماها معطوف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ همایش استانی "روز جهانی مسجد" ظهر امروز(دوشنبه) با حضور حجت الاسلام محمد تقی قرائتی رئیس مؤسسه مسجد در حوزه علیمه قم ، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استانی در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


حجت الاسلام محمد تقی قرائتی در این همایش با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد اظهار کرد: در مساجد 1200 منکر داریم که وجودش مضر است و موجب دوری مردم از مسجد می‌شوند. 

وی با بیان اینکه مسجد جایی است که خداوند بر ما منت نهاده است، افزود: در هر جایی می‌توان مسجد ساخت البته هر مسجد جایگاه خاص خود را داراست همچون مسجد الاقصی و مسجدالحرام که فقط یکی است. 

رئیس مؤسسه مسجد در حوزه علیمه قم خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک 40 سال تجربه موفق در زمینه استفاده از ظرفیت مساجد باید توجه داشت که لازم است از این پایگاه فرهنگی به شکل شایسته‌ای در جهت رشد معنویت افراد بهره‌مند شد. 

وی عنوان کرد: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که از ظرفیت مسجد غفلت شده و نگاه‌ها به سوی استفاده از فرهنگسرا و کتابخانه و دانشگاه و سینماها معطوف شده است در حالیکه مساجد موجب افزایش بصیرت و تقویت ایمان و عقاید انسان‌ها و همچنین رشد و تعالی می‌شود. 

مسجد، مادر جامعه اسلامی است
قرائتی در ادامه تصریح کرد: بررسی زندگینامه 1700 شهید دفاع مقدس نشان می‌دهد که این افراد با وجود آنکه بی سواد بودند اما در میادین جنگ فرمانده لشکر و گردان بودند و 46 درصد اوقات فراغت خود را در مساجد و فقط 2 درصد آن را به مطالعه و فرهنگسراها و غیره سپری کردند. 

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: برای مقابله با آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست فضای مجازی، نباید فقط از فضای مجازی استفاده کرد چراکه اسلام برای ما فضای حقیقی تعریف کرده که همان مساجد هستند. 

رئیس مؤسسه مسجد در حوزه علیمه قم تاکید کرد: مسجد نقش هدایتی داشته و افراد را از ارتکاب فساد و منکر مصون می‌دارد و همچون قلعه‌ای محکم افراد را حفظ می‌کند و به اندازه چند دانشگاه، پادگان و دادگاه جلوی فساد را می‌گیرد. 

قرائتی عنوان کرد: استفاده از مسجد نباید منحصر به زمان یا ایام خاصی همچون ماه مبارک رمضان، اعیاد و یا برگزاری مراسم عزاداری باشد بلکه باید مرجع مردم بوده تا در همه لحظات از آن استفاده کنند. 

وی با اشاره به اینکه مسجد، مادر جامعه اسلامی است، تصریح کرد: مسجد در رفع مشکلات جامعه نقش به سزایی دارد همچنانکه انقلاب ما نیز ریشه در مسجد دارد. 

رئیس مؤسسه مسجد در حوزه علیمه قم گفت: قزوین دارای جایگاه مهمی است و می‌تواند در زمینه مسجد الگو باشد که با تحقق این امر و اثرات سازنده مساجد، در مباحث اقتصادی نیز به یک الگو تبدیل می‌شود. 

وی در پایان با اشاره به اهمیت جایگاه روحانیت در روشنگری جامعه گفت: روحانیون پرنفوذترین اقشار در جامعه ایران اسلامی هستند. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه