اخبار داغ

«مدیریت هزینه» حلقه مفقوده مدیریت شهری در اهواز

«مدیریت هزینه» حلقه مفقوده مدیریت شهری در اهواز
بیلبوردها، شهر را با شعار "پروژه های ماندگار" محصور کرده اند؛ شهرداری و شورا هم پر تکرار مصاحبه می کنند که در این دوره پروژه های ماندگار زیادی اجرا شد اما این سوال در ذهن شهروندان نقش بسته است که آیا بزرگی حجم پروژه ها و اولین بودن آنها در این روزگار مهم ترین مسئله مورد مناقشه است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،بیلبوردها، شهر را با شعار "پروژه های ماندگار" محصور کرده اند؛ شهرداری و شورا هم پر تکرار مصاحبه می کنند که در این دوره پروژه های ماندگار زیادی اجرا شد اما این سوال در ذهن شهروندان نقش بسته است که آیا بزرگی حجم پروژه ها و اولین بودن آنها در این روزگار مهم ترین مسئله مورد مناقشه است؟

با پیشرفت علوم مهندسی و توانایی مهندسان عمران، پیش از آغاز اجرای پروژه می توان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح را پیش بینی کرد تا روند مناقصه ها شفاف پیش برود.

در دوره چهارساله گذشته، شهردار اهواز مدعی است که 60 درصد بودجه این سازمان صرف کارهای عمرانی و توسعه ای شده است اما آنچه که مردم می بینند فرسنگها با این گفته فاصله دارد.

پروژه های تعریض پل سوم، پارک بانوان و زیر گذر شریعتی از جمله پروژه های بزرگ اهواز در این 4 سال بودند اما هزینه های پایان اجرای این طرح ها با هزینه های اولیه اعلام شده تفاوت بسیاری دارد به طوری که برای تعریض پل سوم در ابتدا 75 میلیارد ریال در نظر گرفته شد اما این پروژه با 175 میلیارد ریال اجرا شد.

شهرداری اهواز بودجه یک هزار و دویست میلیاردی را برای سال 96 پیش بینی کرده است که تاکنون 700 میلیارد ریال آن محقق شده اما بنا بر گفته جاسم موسی پور 600 میلیارد از این پول صرف کارهای جاری شهرداری شده است و برای همین شهرداری با 100 میلیارد ریال نمی تواند کارهای عمرانی را در یک مدت زمان مشخص اجرا کند.

با توجه به اینکه اعتبارات شهرداری اهواز محدود است و دولت نیز برای کمک به شهرداری ها با کمبود اعتبارات مواجه است، شهردار بعدی اهواز نیز باید به مدیریت هزینه توجه کند تا اعتبارات موجود به صورت مثمر برای توسعه هزینه شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

سید علیرضا شریفی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه