اخبار داغ

به مناسبت روز جهانی مسجد؛

حرکت انقلابی کل انقلاب از مسجد جامع هدایت می شد

حرکت انقلابی کل انقلاب از مسجد جامع هدایت می شد
بگوییم روز جهانی مسجد یا روز جهانی قرارگاههای عینی و واقعی، ضد آموزشهای غیراسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سوسنگرد نیوز : اینجا دشت آزادگان ،دشت آزادگان  اسلام است که دارای ( 120 )مسجد در سراسر شهرستان و روستاها و مناطق اطراف است و تعداد مساجد در سوسنگرد به 40  مسجد می رسد که همه آنها توسط خیرین و اوقاف بنا شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سوسنگرد نیوز,

اولین مسجد به نام مسجد امام حسن  (ع) در کوی ابوذر  که بیش از صدسال قدمت دارد  توسط شیخ سبهان ، قبل از انقلاب ساخته شد  که ساختمان آن مانند ساختمانهای کنونی با سیمان  آجر نبود ،و تنها با نصب چهار چوب و گذاشتن سایبانی برای جلوگیری از تابش خورشید که (کفر) نام  داشت ، ساختند و به آن مسجد می گفتند.به مرور زمان و پیشرفته شدن امکانات این مسجد بازسازی شد.

,

به ترتیب بعد از آن مسجد جامع ،مسجد امیر المومنین در مشروطه ،مسجد صاحب الزمان در خزعلیه  توسط شیخ علی کرمی  ،مسجد رفیع  توسط خیرین احداث شدند.

,

اخرین مسجدی که در دشت آزادگان احداث شد و هنوز نیمه کاره می باشد ،مسجد خاتم الانبیا در کوی کارکنان دولت  می باشد .

,

مسجد جامع در سال 1312 بنا شد که تا سال  1345،تنها یک خشت گلی بود و با پیگیری های زیاد شیخ مهدی طرفی بودجه ساخت مسجد و بازسازی آن جمع آوری شد . در واقع موسس و حرکت دهنده ساخت مسجد جامع ،شیخ مهدی طرفی بود.

,

مسجد جامع در زمینه فعالیت های سیاسی ،فرهنگی ،مذهبی در استان خوزستان حرف اول را می زند .

,

مسجد جامع قبل و در زمان انقلاب و همچنین بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی نقش پررنگی  داشت .زمان جنگ در مرحله اول  ( در تاریخ 6/7/59)دشمنان  تمام شهر را در اختیار داشتند که  با مجاهدت ها و رشادتهای جوانان انقلابی و بسیجی ،دشمن کم کم عقب نشینی کرده و در 26 آبان ماه ،مسجد جامع به یک دفتر فرماندهی و تبادل اطلاعات و  محل تقسیم بندی  نیرو، در واقع به  یک مقر اصلی و اساسی رزمندگان تبدیل شد .

,

از جمله گروههایی که در 26 آبان ماه سال 59 در مسجد جامع یا همان مقر اصلی فرماندهان و رزمندگان برای شکست محاصره حضور داشتند و پیروزی را به جان خریدند می توان به سپاه ،ارتش ،ژاندارمری ،بسیجیان و مردم منطقه ،گروههای عشایری ،گروهی از تیپ 55 هوابردی شیراز ،گروه نامنظم چمران ،در واقع از تمام گروهها در این مکان حضور داشتند و با اتحاد و هماهنگی پیروز شدند .

,

حرکت انقلابی کل انقلاب از مسجد جامع هدایت می شد و جوانان زیادی را  با روحیه از خود گذشتگی و دفاع از وطن و انقلابی بودن تربیت کرده و سکان هدایت انقلاب را در آن  شرایط سخت بر عهده داشتند.

,

اولین شهیدی که در این مسجد تربیت شده بود ،شهید رحیم خیاطی بود که این پایگاه  بسیج در مسجد جامع را به نام ایشان تثبیت کردند .

,

همچنین شهید حبیب شریفی که یکی از هسته های اصلی در قبل از انقلاب ، زمان انقلاب و بعد از آن در جنگ فعال بودند و فرماندهی سپاه سوسنگرد  را برعهده داشتند ،تربیت شده در مسجد جامع بودند .

,

شهید حبیب شریفی یکی از مهره های فعال و مورد اعتماد شیخ علی کرمی در زمان انقلاب و راه اندازی سپاه و هدایت افراد مومن انقلابی را بر عهده داشتند .

,

مسجد جامع در زمان جنگ  چندین بار مورد اصابت های گلوله و بمباران ها قرار گرفت ولی دوباره بازسازی شد و اکنون نیز به همان شکل اولیه خود  باقی مانده  و توسط خیرین مسجد ساز دوباره بازسازی شد .

,

امروزه  نیز یک کانون اصلی تربیتی به حساب می آید و نقش اساسی را در دشت آزادگان ایفا می کند .

,

همچنین همین مساجد جوانانی فرهیخته و با فرهنگ و نخبه های قرآنی زیادی را در طول این سالها تربیت کرده و نام منطقه را در زمینه های قرانی و تفسیر و احادیث برجسته کرده است.

,

دشمنان اسلام از مدارس و دانشگاهها و کلاسهای آموزشی خصوصی نمی ترسند بلکه تنها و تنها از همین مساجد و پر بودن آنها از جوانان و نوجوانان بسیجی و خودجوش می ترسند .

,

پس ما با شناخت نقطه ضعف دشمن باید همیشه تن آنها را به لرزه دربیاوریم و روز به روز  به جمعیت های حاضر و فعال در مساجد بیافزاییم و خون دشمنان را آلوده به ترس و دلهره بکنیم .

,

در دشت آزادگان علاوه بر مساجد ،حسینه های زیادی نیز داریم که در همه مراسم فرهنگی ،مذهبی فعال هستند و این نشان دهنده ی روحیه  خودجوش حسینی و  عباسی است که نیاز به اجازه و اشاره کسی ندارند و تنها با شنیدن بوی شهادت و ولادت ،پرچم های خود را نصب کرده و سینی های نذری خود را آماده و ادای وظیفه می کنند.

,

برای ماندگاری این آموزش ها در مسجد ،نیت  مربی و همچنین جوانان و نوجوانان در حال آموزش باید حسن  فاعلی  داشته باشد و اموزش دیدگان نیز اموزش ها را برای  خدمت به خلق خدا و نابودی نیت دشمنان مورد استفاده قرار بگیرند و آنها را در زندگی روزمره، کار و فعالیت  خود  پررنگتر کنند،تا اموزش های قرآنی و دینی ،مدت زمان طولانی و به کوری چشم دشمنان اسلام که در حال کمرنگ کردن آنها می باشند ،ماندگار شوند و مخلصانه مورد استفاده قرار بگیرند .

,

خوب است که این قرارگاهها ، با آموزش های مخلصانه و به نیت ماندگار ماندن  همیشه فعال باشند و قطعا با این کلاس ها و آموزش ها  تیرهایی به سوی دشمنان و نیتهای شوم و فتنه انگیز آنها فرستاده می شود و آموزشهای غیراسلامی که در جنگ نرم امروزه ، فضاهای مجازی، ماهواره ها رواج می دهند  ،کمرنگ می شوند.

,

در واقع ما  باید برعکس، آموزشهای اسلامی خودمان را در این قرارگاهها بیشتر و بیشتر  می کنیم تا ما برنده جنگ نرم شویم ،همانطور که در جنگ سخت برنده شدیم .

,

اموزش های تضعیف روحیه و مشغول ماندن به کارهای هیچ و پوچ که دشمنان در فضای مجازی   به جوانان ما تزریق می کنند و آنها را به این فضای ناامن معتاد می کنند ، مربیان قرآنی و دینی  می توانند با آموزشهای چگونگی  اعتماد به نفس بالا ،تقویت روحیه  از خودگذشتگی و خودجوش ، ادامه دادن راه شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم و آماده کردن نیروهای زمینی که راه شهدا بخصوص راه دفاع از حرم زینبی را ادامه می دهند  تقویت و ترویج دهند .

,

جوانان و نوجوانان در مساجد باید تولدی دیگر داشته باشند  تا همیشه و در همه حال مطیع  اوامر مقام معظم رهبری باشند .

,

این جمعیتها  و آموزش ها رعب و وحشتی بر دل دشمنان می اندازد که غیر قابل توصیف است .

,

وحشی بودن دشمنان و دست و پا زدنشان در فضاهای مجازی وبین این همه بسیجی  و مدافعان حرم ،نشانه ترس و ناتوانی آنها بر نابودی اسلام و ولایت فقیه است .

,

پس ما با فعال نگه داشتن مساجد می توانیم این رعب و وحشت را همیشه در دل دشمنان نگه داریم تا در آخر خودشان با یاس و نااومیدی کامل از صحنه جنگ نرم خارج و عقب نشینی کنند و ما دوباره پیروز جنگ شویم و با ظهور امام مهدی (عج) ،پیروزی و شادیمان دوچندان می شود و آیه  ان مع العسر یسرا و سزای کافران و ظالمان چیزی جز آتش جهنم نمی باشد ، تحقق پیدا می کند .

,

 

,

, ,

, ,

, ,

(مسجد جامع سوسنگرد در حال بازسازی)

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه