اخبار داغ

از مسجد محله تا کارگاه اشتغال‌زایی؛

کلاس آموزشی مسجد محله و بانویی طبسی که کارآفرین شد

کلاس آموزشی مسجد محله و بانویی طبسی که کارآفرین شد
بانوی طبسی با شرکت در کلاس‌های آموزشی صنایع دستی که در مسجد محله‌شان برگزار شد توانست احیاکننده هنر «پخل‌بافی» و کارآفرین شهرستان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طبس نیوز، مسجد علاوه بر اینکه محلی برای عبادت جمعی خداوند سبحان است به عنوان پایگاه ارتباطی مردم در دوره‌های مختلف شناخته شده از جمله دوران جنگ و مسجد معروف خرمشهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز, پایگاه ارتباطی مردم ,

اکنون نیز بسیاری از برنامههای انقلاب مانند انتخابات شوراهای محلی، کانونهای بسیج و دیگر ضرورتهای زمان در مساجد انجام میگیرند.

, اکنون نیز بسیاری از برنامه, های انقلاب مانند انتخابات شوراهای محلی، کانون, های بسیج و دیگر ضرورت, های زمان در مساجد انجام می, گیرند.,

برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی در مسجد نیز از نظر بعد فرهنگی و سیاسی مانند حلقه های صالحین در فرهنگ تربیت دینی و از نظر بعد اقتصادی می‌تواند در کارآفرینی موثر واقع شود.

, برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی در مسجد نیز از نظر بعد فرهنگی و سیاسی مانند حلقه های صالحین در فرهنگ تربیت دینی و از نظر بعد اقتصادی می‌تواند در کارآفرینی موثر واقع شود.,

بانوی طبسی علاوه بر اینکه حافظ کل قرآن کریم است سعی می‌کند تا زکات آن را با آموزش به کودکان و نوجوانان پرداخت کند.

,

فهیمه بخشی‌پور اما هم اکنون یکی از احیاکنندگان صنایع دستی و کارآفرینان شهرستان طبس است که هنرش را در کارگاه خانگی خود بناکرد.

,

به گفته خودش به طور اتفاقی با این هنر آشنا شد، وی در کلاس‌هایی که در مسجد محله‌شان برگزار می‌شد شرکت و به این موضوع فکر کرد که می‌توان اشتغال‌زایی و کسب درآمدی کند.

,

بخشی‌پور در رابطه با این صنایع دستی گفت: در خراسان نوع دیگری از سبدبافی رواج دارد که به زمان محلی به آن پخل بافی گویند که دارای قدمت طولانی است و بافت ظروف مختلف با استفاده از ساقه گندم است.

,

بخشی پور افزود: تولیدات پَخَل‌بافی جنبه کاربردی دارد که از جمله این تولیدات می‌توان به سبد نان، آجیل خوری، شکلات‌خوری، گلدان، قندان و انواع ظروف مدور اشاره کرد.

,

بانوی توانمند شهر عشق‌آباد طبس بیان کرد: مواد اولیه این هنر، ساقه های گندم هست که در فصل برداشت گندم قسمتی از ساقه را جدا کرده و برای بافت، یک ساعت در آب خیس کرده و پس از آن شروع به بافتن می‌کنیم.

,

وی گفت: از جمله فعالیت‌های بنده در زمینه این هنر کسب دو نشان‌ملی مرغوبیت صنایع‌دستی در رشته پخل بافی و برگزاری اولین دوره آموزش پَخَل بافی در شهر عشق‌آباد می‌باشد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه